Kdo je v současnosti nejlepším pilotem Formule 1? Podle Fernanda Alonsa se to těžko posuzuje, dvojnásobný mistr světa ale i tak odpověď na tuto otázku má.
Otázka, kdo je nejlepším pilotem té či oné generace zaměstnává už od nepaměti snad všechny fanoušky a odborníky, kteří zasvětili svůj život Formuli 1. Pravdou je, že názorů se vždy objeví celá řada a ke shodě je tedy téměř nemožné dojít. Svůj pohled na věc nyní přidal dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso.
Španěl patří bezpochyby k největším osobnostem našeho sportu. Své mistrovské koruny získal v letech 2005 a 2006 s Renaultem. Výraznou stopu však zanechal také ve Ferrari či Mclarenu. Podle mnohých to byl právě on, kdo byl ve své době tím nejlepším řidičem královny motorsportu.
Rodák z Ovieda své působení ve F1 na konci minulého roku ukončil, závody ale pravidelně sleduje a poměrně často se k nim také vyjadřuje. Novináři se jej proto zeptali, kdo je z jeho pohledu nejlepším současným jezdcem.
„To je těžké takhle říct. Mění se to z roku na rok, svou roli v tom sehrávají i jednotlivé vozy. Máme tu piloty, kteří jsou velmi rychlí v kvalifikačním režimu, kteří jsou výborní na startech a v závodním tempu, takže je to opravdu těžké posuzovat. Podle mě je ale momentálně nejlepším pilotem Max Verstappen,“ líčí Španěl.
„Letos závody sleduji a je fajn se na něj dívat, protože on vždy umí zaútočit. Jestliže je třetí a přiblíží se druhému, pak víte, že v určitou chvíli něco zkusí. Pro fanoušky je to skvělé. Občas se sice díky tomuhle uvažování dostane do problémů a přichází o body, nicméně je těžké správně to vyvážit.“
Sám Alonso přitom svůj návrat do Formule 1 nevylučuje. Rok 2021 se ponese ve znamení velkých technických změn, což mu dle jeho vlastního mínění může přinést solidní šanci na comeback. Muselo by to každopádně být za volantem konkurenceschopného vozu. To je zásadní Alonsův požadavek, v jiném případě pro něj návrat postrádá smysl.
Mezitím se Španěl soustředí na další výzvy ve světě rychlých kol. Vyzkoušel si vytrvalostní závody a nyní pokukuje po slavném Dakaru.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.