Kdo je v současnosti nejlepším pilotem Formule 1? Podle Fernanda Alonsa se to těžko posuzuje, dvojnásobný mistr světa ale i tak odpověď na tuto otázku má.
Otázka, kdo je nejlepším pilotem té či oné generace zaměstnává už od nepaměti snad všechny fanoušky a odborníky, kteří zasvětili svůj život Formuli 1. Pravdou je, že názorů se vždy objeví celá řada a ke shodě je tedy téměř nemožné dojít. Svůj pohled na věc nyní přidal dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso.
Španěl patří bezpochyby k největším osobnostem našeho sportu. Své mistrovské koruny získal v letech 2005 a 2006 s Renaultem. Výraznou stopu však zanechal také ve Ferrari či Mclarenu. Podle mnohých to byl právě on, kdo byl ve své době tím nejlepším řidičem královny motorsportu.
Rodák z Ovieda své působení ve F1 na konci minulého roku ukončil, závody ale pravidelně sleduje a poměrně často se k nim také vyjadřuje. Novináři se jej proto zeptali, kdo je z jeho pohledu nejlepším současným jezdcem.
„To je těžké takhle říct. Mění se to z roku na rok, svou roli v tom sehrávají i jednotlivé vozy. Máme tu piloty, kteří jsou velmi rychlí v kvalifikačním režimu, kteří jsou výborní na startech a v závodním tempu, takže je to opravdu těžké posuzovat. Podle mě je ale momentálně nejlepším pilotem Max Verstappen,“ líčí Španěl.
„Letos závody sleduji a je fajn se na něj dívat, protože on vždy umí zaútočit. Jestliže je třetí a přiblíží se druhému, pak víte, že v určitou chvíli něco zkusí. Pro fanoušky je to skvělé. Občas se sice díky tomuhle uvažování dostane do problémů a přichází o body, nicméně je těžké správně to vyvážit.“
Sám Alonso přitom svůj návrat do Formule 1 nevylučuje. Rok 2021 se ponese ve znamení velkých technických změn, což mu dle jeho vlastního mínění může přinést solidní šanci na comeback. Muselo by to každopádně být za volantem konkurenceschopného vozu. To je zásadní Alonsův požadavek, v jiném případě pro něj návrat postrádá smysl.
Mezitím se Španěl soustředí na další výzvy ve světě rychlých kol. Vyzkoušel si vytrvalostní závody a nyní pokukuje po slavném Dakaru.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.