Kdo je v současnosti nejlepším pilotem Formule 1? Podle Fernanda Alonsa se to těžko posuzuje, dvojnásobný mistr světa ale i tak odpověď na tuto otázku má.
Otázka, kdo je nejlepším pilotem té či oné generace zaměstnává už od nepaměti snad všechny fanoušky a odborníky, kteří zasvětili svůj život Formuli 1. Pravdou je, že názorů se vždy objeví celá řada a ke shodě je tedy téměř nemožné dojít. Svůj pohled na věc nyní přidal dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso.
Španěl patří bezpochyby k největším osobnostem našeho sportu. Své mistrovské koruny získal v letech 2005 a 2006 s Renaultem. Výraznou stopu však zanechal také ve Ferrari či Mclarenu. Podle mnohých to byl právě on, kdo byl ve své době tím nejlepším řidičem královny motorsportu.
Rodák z Ovieda své působení ve F1 na konci minulého roku ukončil, závody ale pravidelně sleduje a poměrně často se k nim také vyjadřuje. Novináři se jej proto zeptali, kdo je z jeho pohledu nejlepším současným jezdcem.
„To je těžké takhle říct. Mění se to z roku na rok, svou roli v tom sehrávají i jednotlivé vozy. Máme tu piloty, kteří jsou velmi rychlí v kvalifikačním režimu, kteří jsou výborní na startech a v závodním tempu, takže je to opravdu těžké posuzovat. Podle mě je ale momentálně nejlepším pilotem Max Verstappen,“ líčí Španěl.
„Letos závody sleduji a je fajn se na něj dívat, protože on vždy umí zaútočit. Jestliže je třetí a přiblíží se druhému, pak víte, že v určitou chvíli něco zkusí. Pro fanoušky je to skvělé. Občas se sice díky tomuhle uvažování dostane do problémů a přichází o body, nicméně je těžké správně to vyvážit.“
Sám Alonso přitom svůj návrat do Formule 1 nevylučuje. Rok 2021 se ponese ve znamení velkých technických změn, což mu dle jeho vlastního mínění může přinést solidní šanci na comeback. Muselo by to každopádně být za volantem konkurenceschopného vozu. To je zásadní Alonsův požadavek, v jiném případě pro něj návrat postrádá smysl.
Mezitím se Španěl soustředí na další výzvy ve světě rychlých kol. Vyzkoušel si vytrvalostní závody a nyní pokukuje po slavném Dakaru.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.