Kdo je v současnosti nejlepším pilotem Formule 1? Podle Fernanda Alonsa se to těžko posuzuje, dvojnásobný mistr světa ale i tak odpověď na tuto otázku má.
Otázka, kdo je nejlepším pilotem té či oné generace zaměstnává už od nepaměti snad všechny fanoušky a odborníky, kteří zasvětili svůj život Formuli 1. Pravdou je, že názorů se vždy objeví celá řada a ke shodě je tedy téměř nemožné dojít. Svůj pohled na věc nyní přidal dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso.
Španěl patří bezpochyby k největším osobnostem našeho sportu. Své mistrovské koruny získal v letech 2005 a 2006 s Renaultem. Výraznou stopu však zanechal také ve Ferrari či Mclarenu. Podle mnohých to byl právě on, kdo byl ve své době tím nejlepším řidičem královny motorsportu.
Rodák z Ovieda své působení ve F1 na konci minulého roku ukončil, závody ale pravidelně sleduje a poměrně často se k nim také vyjadřuje. Novináři se jej proto zeptali, kdo je z jeho pohledu nejlepším současným jezdcem.
„To je těžké takhle říct. Mění se to z roku na rok, svou roli v tom sehrávají i jednotlivé vozy. Máme tu piloty, kteří jsou velmi rychlí v kvalifikačním režimu, kteří jsou výborní na startech a v závodním tempu, takže je to opravdu těžké posuzovat. Podle mě je ale momentálně nejlepším pilotem Max Verstappen,“ líčí Španěl.
„Letos závody sleduji a je fajn se na něj dívat, protože on vždy umí zaútočit. Jestliže je třetí a přiblíží se druhému, pak víte, že v určitou chvíli něco zkusí. Pro fanoušky je to skvělé. Občas se sice díky tomuhle uvažování dostane do problémů a přichází o body, nicméně je těžké správně to vyvážit.“
Sám Alonso přitom svůj návrat do Formule 1 nevylučuje. Rok 2021 se ponese ve znamení velkých technických změn, což mu dle jeho vlastního mínění může přinést solidní šanci na comeback. Muselo by to každopádně být za volantem konkurenceschopného vozu. To je zásadní Alonsův požadavek, v jiném případě pro něj návrat postrádá smysl.
Mezitím se Španěl soustředí na další výzvy ve světě rychlých kol. Vyzkoušel si vytrvalostní závody a nyní pokukuje po slavném Dakaru.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.