Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe potvrzuje, že Ferrari dosahovalo v Austinu nižší maximální rychlosti než obvykle. Může za to nová technická směrnice? Předčasné závěry činit odmítá.
Stáj z Maranella uvedla, že sama přesně neví, kam se poděla její konkurenceschopnost - změna práce s motorem ale za tím určitě nebyla. "Vůbec nic jsme neměnili," uvedl její technický ředitel Mattia Binotto na dotaz směřující k úpravě pohonných jednotek.
Podle něj Ferrari zkoušelo zvýšit přítlak v zatáčkách na úkor rychlosti na rovinkách, nedařilo se jim ale přimět pneumatiky k řádnému fungování. Sebastian Vettel měl navíc od počátku problémy se zavěšením a Charles Leclerc jezdil se starou pohonnou jednotkou.
"Nemůžeme oddělovat odpor šasi a výkonnost motoru. Když se podíváme pouze na rychlosti, tak odstup mezi námi a Ferrari byl nižší než v předchozích závodech. To je jasně patrné," komentuje změnu výkonnosti svého soupeře Tanabe.
"Nevíme však, jestli to vychází pouze z motoru nebo z šasi. Jejich závodní tempo nebylo tak silné, jako v minulých podnicích. To znamená, že se jejich balík změnil nebo nebyl dostatečný pro tuto trať. Nevím. Ale v maximálních rychlostech pozorujeme rozdíl," upozorňuje technický ředitel Hondy, která svými motory zásobuje Red Bull a Toro Rosso.
Ke kontroverzi došlo po vydání technické směrnice, kterou FIA zareagovala na dotaz Red Bullu k filtrování signálu z čidel měřících průtok paliva a tudíž k možnému obcházení pravidel. Podle Maxe Verstappena či Lewise Hamiltona právě to mělo negativní dopad na Ferrari. To se však z nařčení z podvodu brání, podle Binotta v USA ani neměli čas se směrnicí podrobněji zabývat.
"Nečekal jsem, že budeme v kvalifikaci tak blízko a že Max skončí v druhé řadě. Rozdíly mezi špičkovými jezdci se před letní přestávkou zmenšily, a potom se Ferrari hodně zlepšilo. Teď jsou opět malé, všechny tři týmy jsou si blízko," komentuje Tanabe vývoj na čele.
"Ale nevím, jak bude vypadat zbytek sezóny. V Brazílii a v Abú Zabí uvidíme výkonnost balíku a naší konkurenceschopnost ve srovnání s Mercedesem a s Ferrari," dodává technický ředitel Hondy. Bude stáj z Maranella své soupeře na rovinkách opět drtit?
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.