Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe potvrzuje, že Ferrari dosahovalo v Austinu nižší maximální rychlosti než obvykle. Může za to nová technická směrnice? Předčasné závěry činit odmítá.
Stáj z Maranella uvedla, že sama přesně neví, kam se poděla její konkurenceschopnost - změna práce s motorem ale za tím určitě nebyla. "Vůbec nic jsme neměnili," uvedl její technický ředitel Mattia Binotto na dotaz směřující k úpravě pohonných jednotek.
Podle něj Ferrari zkoušelo zvýšit přítlak v zatáčkách na úkor rychlosti na rovinkách, nedařilo se jim ale přimět pneumatiky k řádnému fungování. Sebastian Vettel měl navíc od počátku problémy se zavěšením a Charles Leclerc jezdil se starou pohonnou jednotkou.
"Nemůžeme oddělovat odpor šasi a výkonnost motoru. Když se podíváme pouze na rychlosti, tak odstup mezi námi a Ferrari byl nižší než v předchozích závodech. To je jasně patrné," komentuje změnu výkonnosti svého soupeře Tanabe.
"Nevíme však, jestli to vychází pouze z motoru nebo z šasi. Jejich závodní tempo nebylo tak silné, jako v minulých podnicích. To znamená, že se jejich balík změnil nebo nebyl dostatečný pro tuto trať. Nevím. Ale v maximálních rychlostech pozorujeme rozdíl," upozorňuje technický ředitel Hondy, která svými motory zásobuje Red Bull a Toro Rosso.
Ke kontroverzi došlo po vydání technické směrnice, kterou FIA zareagovala na dotaz Red Bullu k filtrování signálu z čidel měřících průtok paliva a tudíž k možnému obcházení pravidel. Podle Maxe Verstappena či Lewise Hamiltona právě to mělo negativní dopad na Ferrari. To se však z nařčení z podvodu brání, podle Binotta v USA ani neměli čas se směrnicí podrobněji zabývat.
"Nečekal jsem, že budeme v kvalifikaci tak blízko a že Max skončí v druhé řadě. Rozdíly mezi špičkovými jezdci se před letní přestávkou zmenšily, a potom se Ferrari hodně zlepšilo. Teď jsou opět malé, všechny tři týmy jsou si blízko," komentuje Tanabe vývoj na čele.
"Ale nevím, jak bude vypadat zbytek sezóny. V Brazílii a v Abú Zabí uvidíme výkonnost balíku a naší konkurenceschopnost ve srovnání s Mercedesem a s Ferrari," dodává technický ředitel Hondy. Bude stáj z Maranella své soupeře na rovinkách opět drtit?
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.