Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe potvrzuje, že Ferrari dosahovalo v Austinu nižší maximální rychlosti než obvykle. Může za to nová technická směrnice? Předčasné závěry činit odmítá.
Stáj z Maranella uvedla, že sama přesně neví, kam se poděla její konkurenceschopnost - změna práce s motorem ale za tím určitě nebyla. "Vůbec nic jsme neměnili," uvedl její technický ředitel Mattia Binotto na dotaz směřující k úpravě pohonných jednotek.
Podle něj Ferrari zkoušelo zvýšit přítlak v zatáčkách na úkor rychlosti na rovinkách, nedařilo se jim ale přimět pneumatiky k řádnému fungování. Sebastian Vettel měl navíc od počátku problémy se zavěšením a Charles Leclerc jezdil se starou pohonnou jednotkou.
"Nemůžeme oddělovat odpor šasi a výkonnost motoru. Když se podíváme pouze na rychlosti, tak odstup mezi námi a Ferrari byl nižší než v předchozích závodech. To je jasně patrné," komentuje změnu výkonnosti svého soupeře Tanabe.
"Nevíme však, jestli to vychází pouze z motoru nebo z šasi. Jejich závodní tempo nebylo tak silné, jako v minulých podnicích. To znamená, že se jejich balík změnil nebo nebyl dostatečný pro tuto trať. Nevím. Ale v maximálních rychlostech pozorujeme rozdíl," upozorňuje technický ředitel Hondy, která svými motory zásobuje Red Bull a Toro Rosso.
Ke kontroverzi došlo po vydání technické směrnice, kterou FIA zareagovala na dotaz Red Bullu k filtrování signálu z čidel měřících průtok paliva a tudíž k možnému obcházení pravidel. Podle Maxe Verstappena či Lewise Hamiltona právě to mělo negativní dopad na Ferrari. To se však z nařčení z podvodu brání, podle Binotta v USA ani neměli čas se směrnicí podrobněji zabývat.
"Nečekal jsem, že budeme v kvalifikaci tak blízko a že Max skončí v druhé řadě. Rozdíly mezi špičkovými jezdci se před letní přestávkou zmenšily, a potom se Ferrari hodně zlepšilo. Teď jsou opět malé, všechny tři týmy jsou si blízko," komentuje Tanabe vývoj na čele.
"Ale nevím, jak bude vypadat zbytek sezóny. V Brazílii a v Abú Zabí uvidíme výkonnost balíku a naší konkurenceschopnost ve srovnání s Mercedesem a s Ferrari," dodává technický ředitel Hondy. Bude stáj z Maranella své soupeře na rovinkách opět drtit?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.