Ferrari tvrdí, že v návaznosti na poslední technickou směrnici nezměnilo vůbec nic na své pohonné jednotce nebo na způsobu, jakým ji využívá. Různé komentáře soupeřů považuje za hloupý vtip.
V Austinu Ferrari zcela vypadlo z role: Sebastian Vettel ztrácel pozice hned od startu a Charles Leclerc nebyl vůbec schopný držet tempo Mercedesu a Red Bullu.
Změna formy přišla po dotazu Red Bullu týkajícího se pohonných jednotek a měření průtoku paliva. Soupeři se snaží přijít na kloub, kde se bere rychlost Ferrari na rovinkách. Již v sobotu, kdy poprvé po šesti závodech nedosáhlo na pole-position, byly rozdíly menší, přesto stále patrné. Verstappen či Hamilton novinářům naznačili, že za tím je změna u italského týmu poté, co museli upravit své motory. Nepřímo tím zároveň naznačili, že je zřejmě využíval nelegálním způsobem.
Verstappen na adresu rudého týmu řekl, že jej jeho nekonkurence-schopnost "vůbec nepřekvapuje," vysvětlením je podle něj "kus papíru," tedy odpověď FIA Red Bullu v podobě nové technické směrnice.
Ale podle Scuderie náhlý pokles její konkurenceschopnosti vůbec nesouvisí s novou technickou směrnicí FIA: "Myslím, že to je vtip, abych byl zcela upřímný. Nemá o tom vůbec ponětí, není součástí týmu. My víme přesně, co děláme. Nevím, proč o tom vůbec mluví, když o nás nic nevím," zlobí se na Verstappena Leclerc.
Jeho šéf Mattia Binotto k tomu říká, že je "zklamán" výroky soupeřů: "Upřímně, na tu technickou směrnici se podíváme. Tento víkend jsme to podrobně ještě neudělali." Nezměnilo tedy Ferrari během víkendu v USA žádnou část své pohonné jednotky nebo způsob, jakým s ní pracuje? "Vůbec nic," odpovídá rezolutně.
"Četl jsem a slyšel jsem tento víkend spoustu komentářů týkající se technické směrnice a jejího dopadu na naše auta. Slyšel jsem komentáře na konci závodů, což podle mě bylo velkým zklamáním," pokračuje šéf Ferrari.
"Ve skutečnosti jsme v sobotu byli pole-position velmi blízko, stejně jako v minulých závodech. Seb na něj mohl dosáhnout, kdyby nebyl v jedné ze zatáček příliš opatrný. Charles měl dopoledne problém, když si po 3. tréninku musel pohoršit a přejít na [starší] motor," vysvětluje dále.
"Když se celkově podíváme na jeho výkonnost v Q3 a na to, co by mohl dosáhnout nebýt dopoledního problému, tak jsem si celkem jistý tím, že by teoreticky také mohl dosáhnout na pole-position," sděluje Binotto.
Oba jeho jezdci měli v závodě "problémy s přilnavostí vozu v prvním stintu," ale z výkonnosti je podle něj jasně vidět, že "rychlost na rovinkách nebyla našim problémem. Myslím si, že takové nesmyslné komentáře nejsou dobré pro sport. Všichni by si měli dávat trochu větší pozor!"
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.