Ferrari tvrdí, že v návaznosti na poslední technickou směrnici nezměnilo vůbec nic na své pohonné jednotce nebo na způsobu, jakým ji využívá. Různé komentáře soupeřů považuje za hloupý vtip.
V Austinu Ferrari zcela vypadlo z role: Sebastian Vettel ztrácel pozice hned od startu a Charles Leclerc nebyl vůbec schopný držet tempo Mercedesu a Red Bullu.
Změna formy přišla po dotazu Red Bullu týkajícího se pohonných jednotek a měření průtoku paliva. Soupeři se snaží přijít na kloub, kde se bere rychlost Ferrari na rovinkách. Již v sobotu, kdy poprvé po šesti závodech nedosáhlo na pole-position, byly rozdíly menší, přesto stále patrné. Verstappen či Hamilton novinářům naznačili, že za tím je změna u italského týmu poté, co museli upravit své motory. Nepřímo tím zároveň naznačili, že je zřejmě využíval nelegálním způsobem.
Verstappen na adresu rudého týmu řekl, že jej jeho nekonkurence-schopnost "vůbec nepřekvapuje," vysvětlením je podle něj "kus papíru," tedy odpověď FIA Red Bullu v podobě nové technické směrnice.
Ale podle Scuderie náhlý pokles její konkurenceschopnosti vůbec nesouvisí s novou technickou směrnicí FIA: "Myslím, že to je vtip, abych byl zcela upřímný. Nemá o tom vůbec ponětí, není součástí týmu. My víme přesně, co děláme. Nevím, proč o tom vůbec mluví, když o nás nic nevím," zlobí se na Verstappena Leclerc.
Jeho šéf Mattia Binotto k tomu říká, že je "zklamán" výroky soupeřů: "Upřímně, na tu technickou směrnici se podíváme. Tento víkend jsme to podrobně ještě neudělali." Nezměnilo tedy Ferrari během víkendu v USA žádnou část své pohonné jednotky nebo způsob, jakým s ní pracuje? "Vůbec nic," odpovídá rezolutně.
"Četl jsem a slyšel jsem tento víkend spoustu komentářů týkající se technické směrnice a jejího dopadu na naše auta. Slyšel jsem komentáře na konci závodů, což podle mě bylo velkým zklamáním," pokračuje šéf Ferrari.
"Ve skutečnosti jsme v sobotu byli pole-position velmi blízko, stejně jako v minulých závodech. Seb na něj mohl dosáhnout, kdyby nebyl v jedné ze zatáček příliš opatrný. Charles měl dopoledne problém, když si po 3. tréninku musel pohoršit a přejít na [starší] motor," vysvětluje dále.
"Když se celkově podíváme na jeho výkonnost v Q3 a na to, co by mohl dosáhnout nebýt dopoledního problému, tak jsem si celkem jistý tím, že by teoreticky také mohl dosáhnout na pole-position," sděluje Binotto.
Oba jeho jezdci měli v závodě "problémy s přilnavostí vozu v prvním stintu," ale z výkonnosti je podle něj jasně vidět, že "rychlost na rovinkách nebyla našim problémem. Myslím si, že takové nesmyslné komentáře nejsou dobré pro sport. Všichni by si měli dávat trochu větší pozor!"
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.