Ferrari tvrdí, že v návaznosti na poslední technickou směrnici nezměnilo vůbec nic na své pohonné jednotce nebo na způsobu, jakým ji využívá. Různé komentáře soupeřů považuje za hloupý vtip.
V Austinu Ferrari zcela vypadlo z role: Sebastian Vettel ztrácel pozice hned od startu a Charles Leclerc nebyl vůbec schopný držet tempo Mercedesu a Red Bullu.
Změna formy přišla po dotazu Red Bullu týkajícího se pohonných jednotek a měření průtoku paliva. Soupeři se snaží přijít na kloub, kde se bere rychlost Ferrari na rovinkách. Již v sobotu, kdy poprvé po šesti závodech nedosáhlo na pole-position, byly rozdíly menší, přesto stále patrné. Verstappen či Hamilton novinářům naznačili, že za tím je změna u italského týmu poté, co museli upravit své motory. Nepřímo tím zároveň naznačili, že je zřejmě využíval nelegálním způsobem.
Verstappen na adresu rudého týmu řekl, že jej jeho nekonkurence-schopnost "vůbec nepřekvapuje," vysvětlením je podle něj "kus papíru," tedy odpověď FIA Red Bullu v podobě nové technické směrnice.
Ale podle Scuderie náhlý pokles její konkurenceschopnosti vůbec nesouvisí s novou technickou směrnicí FIA: "Myslím, že to je vtip, abych byl zcela upřímný. Nemá o tom vůbec ponětí, není součástí týmu. My víme přesně, co děláme. Nevím, proč o tom vůbec mluví, když o nás nic nevím," zlobí se na Verstappena Leclerc.
Jeho šéf Mattia Binotto k tomu říká, že je "zklamán" výroky soupeřů: "Upřímně, na tu technickou směrnici se podíváme. Tento víkend jsme to podrobně ještě neudělali." Nezměnilo tedy Ferrari během víkendu v USA žádnou část své pohonné jednotky nebo způsob, jakým s ní pracuje? "Vůbec nic," odpovídá rezolutně.
"Četl jsem a slyšel jsem tento víkend spoustu komentářů týkající se technické směrnice a jejího dopadu na naše auta. Slyšel jsem komentáře na konci závodů, což podle mě bylo velkým zklamáním," pokračuje šéf Ferrari.
"Ve skutečnosti jsme v sobotu byli pole-position velmi blízko, stejně jako v minulých závodech. Seb na něj mohl dosáhnout, kdyby nebyl v jedné ze zatáček příliš opatrný. Charles měl dopoledne problém, když si po 3. tréninku musel pohoršit a přejít na [starší] motor," vysvětluje dále.
"Když se celkově podíváme na jeho výkonnost v Q3 a na to, co by mohl dosáhnout nebýt dopoledního problému, tak jsem si celkem jistý tím, že by teoreticky také mohl dosáhnout na pole-position," sděluje Binotto.
Oba jeho jezdci měli v závodě "problémy s přilnavostí vozu v prvním stintu," ale z výkonnosti je podle něj jasně vidět, že "rychlost na rovinkách nebyla našim problémem. Myslím si, že takové nesmyslné komentáře nejsou dobré pro sport. Všichni by si měli dávat trochu větší pozor!"
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.