Ferrari tvrdí, že v návaznosti na poslední technickou směrnici nezměnilo vůbec nic na své pohonné jednotce nebo na způsobu, jakým ji využívá. Různé komentáře soupeřů považuje za hloupý vtip.
V Austinu Ferrari zcela vypadlo z role: Sebastian Vettel ztrácel pozice hned od startu a Charles Leclerc nebyl vůbec schopný držet tempo Mercedesu a Red Bullu.
Změna formy přišla po dotazu Red Bullu týkajícího se pohonných jednotek a měření průtoku paliva. Soupeři se snaží přijít na kloub, kde se bere rychlost Ferrari na rovinkách. Již v sobotu, kdy poprvé po šesti závodech nedosáhlo na pole-position, byly rozdíly menší, přesto stále patrné. Verstappen či Hamilton novinářům naznačili, že za tím je změna u italského týmu poté, co museli upravit své motory. Nepřímo tím zároveň naznačili, že je zřejmě využíval nelegálním způsobem.
Verstappen na adresu rudého týmu řekl, že jej jeho nekonkurence-schopnost "vůbec nepřekvapuje," vysvětlením je podle něj "kus papíru," tedy odpověď FIA Red Bullu v podobě nové technické směrnice.
Ale podle Scuderie náhlý pokles její konkurenceschopnosti vůbec nesouvisí s novou technickou směrnicí FIA: "Myslím, že to je vtip, abych byl zcela upřímný. Nemá o tom vůbec ponětí, není součástí týmu. My víme přesně, co děláme. Nevím, proč o tom vůbec mluví, když o nás nic nevím," zlobí se na Verstappena Leclerc.
Jeho šéf Mattia Binotto k tomu říká, že je "zklamán" výroky soupeřů: "Upřímně, na tu technickou směrnici se podíváme. Tento víkend jsme to podrobně ještě neudělali." Nezměnilo tedy Ferrari během víkendu v USA žádnou část své pohonné jednotky nebo způsob, jakým s ní pracuje? "Vůbec nic," odpovídá rezolutně.
"Četl jsem a slyšel jsem tento víkend spoustu komentářů týkající se technické směrnice a jejího dopadu na naše auta. Slyšel jsem komentáře na konci závodů, což podle mě bylo velkým zklamáním," pokračuje šéf Ferrari.
"Ve skutečnosti jsme v sobotu byli pole-position velmi blízko, stejně jako v minulých závodech. Seb na něj mohl dosáhnout, kdyby nebyl v jedné ze zatáček příliš opatrný. Charles měl dopoledne problém, když si po 3. tréninku musel pohoršit a přejít na [starší] motor," vysvětluje dále.
"Když se celkově podíváme na jeho výkonnost v Q3 a na to, co by mohl dosáhnout nebýt dopoledního problému, tak jsem si celkem jistý tím, že by teoreticky také mohl dosáhnout na pole-position," sděluje Binotto.
Oba jeho jezdci měli v závodě "problémy s přilnavostí vozu v prvním stintu," ale z výkonnosti je podle něj jasně vidět, že "rychlost na rovinkách nebyla našim problémem. Myslím si, že takové nesmyslné komentáře nejsou dobré pro sport. Všichni by si měli dávat trochu větší pozor!"
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.