Red Bull chce v příští sezóně vybojovat mistrovský titul, proto podle svého poradce Helmuta Marka hledá k Maxovi Verstappenovi silného týmového kolegu. Mohl by dostat šanci Daniil Kvjat z Toro Rosso?
V současné době za Red Bull jezdí kromě Verstappena také nováček Alexander Albon, který v týmu po letní přestávce nahradil Pierra Gaslyho. Ten nepodával uspokojivé výkony, proto byl odeslán na "farmu" - do Toro Rosso, kde nyní nastupuje po boku Kvjata.
S ruským pilotem, jenž musel na chvíli opustit Red Bull a svět závodů Formule 1, je Marko momentálně spokojený: "Zažívá dobrou sezónu. Žel z technického hlediska nemá štěstí, ale ukazuje to, co od něj čekáme."
"Víme, čeho je schopný. Vyspěl, přestal být příliš emotivní. Není pochyb o tom, že dělá pokroky," hodnotí Kvjata odborný poradce Red Bullu. Ten by si místo v F1 pochopitelně rád udržel, i kdyby to mělo být "jen" Toro Rosso.
"Hlavní věcí je zůstat ve Formuli 1. To by bylo odměnou za mou letošní práci. Být jezdcem F1 je to, co chci dělat, a také mám rád Toro Rosso," uvádí bývalý šampion série GP3, jenž loni testoval pro Ferrari na simulátoru.
"Nechám šéfy vyhodnotit mou sezónu. Můžu říct jen to, že jsem sám se sebou spokojený. Odjel jsem letos spoustu dobrých závodů a dosáhl jsem pro tým po dlouhé době i na pódium. Dělám méně chyb a více se ovládám," popisuje Kvjat.
Red Bull sice po letní přestávce začíná na Ferrari ztrácet poté, co před ní dokázal 2 závody vyhrát. V příštím roce chce nicméně zaútočit na titul, čemuž má odpovídat i jezdecká sestava: "Úkolem pro příští sezónu je znovu získat konstruktérský titul, proto hledáme silného druhého pilota," říká Marko.
Na ten dosáhli naposledy se Sebastianem Vettelem, jenž nyní hájí barvy Ferrari. Markovi se však nelíbí, jak s jejich bývalou hvězdou v posledním závodě v Rusku jednali: "I když byl tím rychlejším, tak Sebastiana obětovali. U Ferrari už nemá budoucnost."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.