Max Verstappen lační po mistrovském titulu. Jeho otec Jos však s výkonností Red Bullu pomalu ztrácí trpělivost. Hrozí odchod k jinému týmu?
Max Verstappen patří dozajista k nejtalentovanějším pilotům současnosti. Sedačka v top týmu mu patří už od sezony 2016. Dokonce vyhrál svůj první závod s Red Bullem. Během té doby se zdálo, že by jeho kariéra mohla mít opravdu raketové tempo. Máme na mysli s ohledem na boj o mistrovskou korunu. Jenže roky plynou a ač má rakouská stáj solidní balík, na boj o titul se zatím s Holanďanem nezmohla.
Konkurovat Mercedesu je v hybridní éře zkrátka velmi těžké. Musí vám do sebe všechno zapadnout, přičemž Red Bullu se to zatím nedaří. Patrně největší slabinou ambiciózního týmu jsou pohonné jednotky. Ještě loni odebírali Rakušané motory od Renaultu, ale vztahy s francouzskou automobilkou se postupně vyhrotily natolik, že Red Bull přešel před sezonou 2019 k Hondě. Stal se tak v podstatě jejím továrním týmem. První závody ukazovaly, že by toto spojení mohlo pro obě strany přinést kýžený vítězný efekt. Ještě před letní přestávkou to vypadalo s Red Bullem velmi dobře, stáj, která svůj poslední titul získala roku 2013 byla mnohými pasována na největšího vyzyvatele. Mercedesu. A snad i na jeho budoucího přemožitele.
Od závodu ve Spa nicméně nastal ústup ze slávy. To, že tým nebude bojovat o vítězství na motorově náročných okruzích v Belgii a Itálii se čekalo. Red Bull však vyklidil pozice i v Singapuru, kde se přitom očekávala jeho ofenziva.
Jos Verstappen tak začíná mít obavy o ročník 2020. Z jeho slov jsou cítit značné pochyby. „Čekali jsme, že v tomto roce smažeme naše manko, ale zatím to tak nevypadá. Je třeba učinit nějaké změny, abychom se zlepšili, v opačném případě pro nás bude příští rok ztracený,“ nechává se slyšet bývalý závodník. Verstappen senior dále dodal, že Red Bull momentálně trochu ztrácí v oblasti motoru i šasi. Na obou věcech je tak dle jeho slov třeba zapracovat.
„Max dělá vše, co může, ale není to pouze o něm. Dejte ho do adekvátního vozu a bude bojovat o titul. Momentálně to však nevypadá, že této mety příští rok docílíme,“ uzavřel Jos Verstappen pesimisticky.
Nyní ještě pár čísel. Max Verstappen získal po letní přestávce jen 31 mistrovských bodů. I díky tomuto ukazateli eskalují u holandské rodiny obavy.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.