Mezinárodní automobilová federace (FIA) se rozhodla zpestřit víkendovou Velkou cenu Singapuru pomocí třetí DRS zóny. Kde se bude nacházet?
Ve snaze zvýšit šanci na předjetí soupeře byla nová DRS zóna umístěná za mostem mezi zatáčky č. 13. a 14 - začíná 78 metrů za zatáčkou č. 13, odstupy se budou měřit 102 metrů před ní.
Předchozí dvě místa, kde mohou piloti aktivovat systém pro snížení přítlaku, zůstávají beze změny. To první začíná za pátou zatáčkou a vede dlouhou, doprava se stáčející rovinkou v závěru prvního sektoru, kde vozy dosahují nejvyšší rychlosti. Časové odstupy pro tuto část se měří na výjezdu ze 4. zatáčky.
Třetí místo se nachází na startovní/cílové rovince, resp. 48 za poslední zákrutou okruhu. Detekční bod leží 180 metrů před zatáčkou č. 22. Všechny DRS zóny jsou nezávislé, tj. mají vlastní body pro měření časových rozestupů.
V trénincích a v kvalifikaci mohou piloti DRS využívat ve všech třech zónách bez omezení, v závodě ovšem pouze tehdy, drží-li se do jedné sekundy za vozem před sebou.
FIA s DRS počítá i pro přelomovou sezónu 2021, kdy se budou měnit technická a sportovní pravidla. Nicméně nevylučuje možnost, že se bude jezdit bez využívání DRS. Na nových monopostech by systém musel být přítomen pouze jako pojistka, pokud by předjíždění a jízda v závěsu byly stále příliš obtížné a závody neatraktivní.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.