Smlouva mezi týmem Haas a výrobcem energetických nápojů Rich Energy byla definitivně ukončena. V jakém barevném kabátu bude nyní americká stáj závodit?
Kolem amerického týmu Haas je letos rušno, ale zřejmě ne v ohledu, který by si americký tým přál. Není to totiž díky výsledkům. Pravdou je, že Haasu se nedaří. Jejich auto nepodává očekávané výkony, a nejen inženýři se trápí s jeho pochopením. Celá situace dokonce dospěla do bodu, kdy Romain Grosjean pilotoval australskou specifikaci VF -19 půl roku po jejím prvotním nasazení. Důvod? Vylepšený monopost mu neseděl, zkušený Francouz dokonce tvrdil, že inovovaný stroj se ovládá hůře než jeho dřívější verze. Kevin Magnussen na tom není o moc lépe, také Dán si stěžuje na nepředvídatelnost monopostu, který řídí. Haasu tak patři v Poháru konstruktérů pouze předposlední příčka. Hůře na tom je jen Williams.
Zmíněný ruch má na svědomí uzavřené partnerství se společností Rich Energy. Výrobce energetických nápojů podepsal s americkou stájí sponzorskou smlouvu před touto sezonou. Nutno říci, že s velkou slávou. Čelní představitelé Rich Energy se prezentovali velkými plány, podle nichž měl tým v brzké době porážet Red Bull. Tedy přímého konkurenta na poli energetických drinků. Nic z toho se už nestane, neboť partnerství těchto dvou subjektů mělo takzvaně jepičí život.
První trhliny se začaly objevovat už během léta. Tehdy uvedla společnost Rich Energy na svých sociálních sítích, že s Haasem končí spolupráci. Celá situace ovšem byla dosti nepřehledná. Podle některých šlo pouze o jakýsi mocenský boj ve vedení dané firmy. Haas tak dále používal loga Rich Energy na svých vozech, týmovém oblečení i v oficiálním názvu. Tomu je teď konec. Během italské Velké ceny bylo oznámeno definitivní ukončení smlouvy mezi týmem a výrobcem energetických nápojů.
Vyvstala otázka, s jakým zbarvením budou nyní Američané závodit. Černo-zlatý kabát se totiž na jejich vozech objevoval právě díky smlouvě s Rich Energy. Podle posledních informací Haas ke změně svých barev nesáhne. Černo-zlatá by tak měla zůstat minimálně do konce této sezony. Ve hře ovšem jsou její úpravy. Zcela jistě zmizí loga Rich Energy, a to jak z vozu, tak také z týmového oblečení, respektive dalších přidružených věcí. Samotný název týmu momentálně zní Haas F1 team. Nyní již bývalý titulární partner tak z něj byl vyškrtnut.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.