Smlouva mezi týmem Haas a výrobcem energetických nápojů Rich Energy byla definitivně ukončena. V jakém barevném kabátu bude nyní americká stáj závodit?
Kolem amerického týmu Haas je letos rušno, ale zřejmě ne v ohledu, který by si americký tým přál. Není to totiž díky výsledkům. Pravdou je, že Haasu se nedaří. Jejich auto nepodává očekávané výkony, a nejen inženýři se trápí s jeho pochopením. Celá situace dokonce dospěla do bodu, kdy Romain Grosjean pilotoval australskou specifikaci VF -19 půl roku po jejím prvotním nasazení. Důvod? Vylepšený monopost mu neseděl, zkušený Francouz dokonce tvrdil, že inovovaný stroj se ovládá hůře než jeho dřívější verze. Kevin Magnussen na tom není o moc lépe, také Dán si stěžuje na nepředvídatelnost monopostu, který řídí. Haasu tak patři v Poháru konstruktérů pouze předposlední příčka. Hůře na tom je jen Williams.
Zmíněný ruch má na svědomí uzavřené partnerství se společností Rich Energy. Výrobce energetických nápojů podepsal s americkou stájí sponzorskou smlouvu před touto sezonou. Nutno říci, že s velkou slávou. Čelní představitelé Rich Energy se prezentovali velkými plány, podle nichž měl tým v brzké době porážet Red Bull. Tedy přímého konkurenta na poli energetických drinků. Nic z toho se už nestane, neboť partnerství těchto dvou subjektů mělo takzvaně jepičí život.
První trhliny se začaly objevovat už během léta. Tehdy uvedla společnost Rich Energy na svých sociálních sítích, že s Haasem končí spolupráci. Celá situace ovšem byla dosti nepřehledná. Podle některých šlo pouze o jakýsi mocenský boj ve vedení dané firmy. Haas tak dále používal loga Rich Energy na svých vozech, týmovém oblečení i v oficiálním názvu. Tomu je teď konec. Během italské Velké ceny bylo oznámeno definitivní ukončení smlouvy mezi týmem a výrobcem energetických nápojů.
Vyvstala otázka, s jakým zbarvením budou nyní Američané závodit. Černo-zlatý kabát se totiž na jejich vozech objevoval právě díky smlouvě s Rich Energy. Podle posledních informací Haas ke změně svých barev nesáhne. Černo-zlatá by tak měla zůstat minimálně do konce této sezony. Ve hře ovšem jsou její úpravy. Zcela jistě zmizí loga Rich Energy, a to jak z vozu, tak také z týmového oblečení, respektive dalších přidružených věcí. Samotný název týmu momentálně zní Haas F1 team. Nyní již bývalý titulární partner tak z něj byl vyškrtnut.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.