Smlouva mezi týmem Haas a výrobcem energetických nápojů Rich Energy byla definitivně ukončena. V jakém barevném kabátu bude nyní americká stáj závodit?
Kolem amerického týmu Haas je letos rušno, ale zřejmě ne v ohledu, který by si americký tým přál. Není to totiž díky výsledkům. Pravdou je, že Haasu se nedaří. Jejich auto nepodává očekávané výkony, a nejen inženýři se trápí s jeho pochopením. Celá situace dokonce dospěla do bodu, kdy Romain Grosjean pilotoval australskou specifikaci VF -19 půl roku po jejím prvotním nasazení. Důvod? Vylepšený monopost mu neseděl, zkušený Francouz dokonce tvrdil, že inovovaný stroj se ovládá hůře než jeho dřívější verze. Kevin Magnussen na tom není o moc lépe, také Dán si stěžuje na nepředvídatelnost monopostu, který řídí. Haasu tak patři v Poháru konstruktérů pouze předposlední příčka. Hůře na tom je jen Williams.
Zmíněný ruch má na svědomí uzavřené partnerství se společností Rich Energy. Výrobce energetických nápojů podepsal s americkou stájí sponzorskou smlouvu před touto sezonou. Nutno říci, že s velkou slávou. Čelní představitelé Rich Energy se prezentovali velkými plány, podle nichž měl tým v brzké době porážet Red Bull. Tedy přímého konkurenta na poli energetických drinků. Nic z toho se už nestane, neboť partnerství těchto dvou subjektů mělo takzvaně jepičí život.
První trhliny se začaly objevovat už během léta. Tehdy uvedla společnost Rich Energy na svých sociálních sítích, že s Haasem končí spolupráci. Celá situace ovšem byla dosti nepřehledná. Podle některých šlo pouze o jakýsi mocenský boj ve vedení dané firmy. Haas tak dále používal loga Rich Energy na svých vozech, týmovém oblečení i v oficiálním názvu. Tomu je teď konec. Během italské Velké ceny bylo oznámeno definitivní ukončení smlouvy mezi týmem a výrobcem energetických nápojů.
Vyvstala otázka, s jakým zbarvením budou nyní Američané závodit. Černo-zlatý kabát se totiž na jejich vozech objevoval právě díky smlouvě s Rich Energy. Podle posledních informací Haas ke změně svých barev nesáhne. Černo-zlatá by tak měla zůstat minimálně do konce této sezony. Ve hře ovšem jsou její úpravy. Zcela jistě zmizí loga Rich Energy, a to jak z vozu, tak také z týmového oblečení, respektive dalších přidružených věcí. Samotný název týmu momentálně zní Haas F1 team. Nyní již bývalý titulární partner tak z něj byl vyškrtnut.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.