Renault se rozhodl změnit od příští sezony svou jezdeckou sestavu. Nica Hulkenberga nahradí Esteban Ocon. Alain Prost vysvětluje důvody tohoto kroku.
Renault se pro příští sezonu rozhodl částečně obměnit svou jezdeckou sestavu. Daniel Ricciardo bude vůz francouzské automobilky řídit i nadále, avšak Nica Hulkenberga nahradí za volantem druhého monopostu Esteban Ocon. Čtyřnásobný mistr světa a nyní konzultant Renaultu Alain Prost zmínil, proč došlo k jezdecké změně.
„Příští rok nás čeká obtížná sezona, proto potřebujeme mít v týmu motivované piloty,“ naráží Prost na to, co mu vadilo v případě německého jezdce. Pravdou je, že Hulkenberg během poslední doby hned několikrát celkem otevřeně zkritizoval výkonnost Renaultu. Nyní se zdá, že mu právě tato prohlášení pomyslně zlomila vaz. Nelíbila se mu stagnace, kterou si letos Renault prochází, minulý rok byla francouzská automobilka čtvrtým nejlepším týmem, letos je k této metě prozatím relativně hodně vzdálena. Konkrétně 18 bodů, a to především díky podařenému závodu na italské Monze, který manko vůči McLarenu znatelně snížil
„Nechceme mít v týmu negativní jezdce. Proto jsme si vybrali Ocona, který je po roce bez závodní sedačky velmi motivovaný. Nico je občas poměrně dost negativní. V určitých věcech má sice pravdu, ale my musíme hledět dopředu a v takovém případě tu nemůžeme mít negativního jezdce. Obzvlášť, když nás příští rok čeká obtížná sezona," dodává.
Legendární Prost prozradil, z jakého důvodu čeká příští rok obtížnou sezonu. Podle jeho slov nemá příliš velký význam investovat zdroje do ročníku 2020, zvlášť když o rok později čeká Formuli 1 zásadní změna technických pravidel. „Abych byl upřímný, už teď se mnohem více soustředíme na rok 2021. Výsledkem bude, že příští sezona pro nás bude průměrná, možná až špatná. Kvůli novým pravidlům, která přijdou v roce 2021, nemá smysl, abychom do ročníku 2020 vkládali příliš velké úsilí. S ohledem na rok 2021 provedeme mnoho změn a doufáme, že pak budou naše výkony na vysoké úrovni,“ uzavírá bývalý pilot McLarenu, Williamsu nebo Ferrari.
Nico Hulkenberg letos aktuálně nasbíral 31 bodů. To je o tři méně než v případě jeho stájového kolegy Daniela Ricciarda. Němec byl velmi blízko svému prvnímu pódiu v F1, jenže domácí závod po chybě nedokončil. Proslýchá se, že i tento moment byl jedním z rozhodujících jazýčků na vahách, díky nimž mu nebyla prodloužena smlouva. Patrně jeho jedinou nadějí na setrvání v královně motorsportu je americký HAAS. Ten se dle všeho rozhoduje právě mezi Hulkem a Romainem Grosjeanem.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.