Renault se rozhodl změnit od příští sezony svou jezdeckou sestavu. Nica Hulkenberga nahradí Esteban Ocon. Alain Prost vysvětluje důvody tohoto kroku.
Renault se pro příští sezonu rozhodl částečně obměnit svou jezdeckou sestavu. Daniel Ricciardo bude vůz francouzské automobilky řídit i nadále, avšak Nica Hulkenberga nahradí za volantem druhého monopostu Esteban Ocon. Čtyřnásobný mistr světa a nyní konzultant Renaultu Alain Prost zmínil, proč došlo k jezdecké změně.
„Příští rok nás čeká obtížná sezona, proto potřebujeme mít v týmu motivované piloty,“ naráží Prost na to, co mu vadilo v případě německého jezdce. Pravdou je, že Hulkenberg během poslední doby hned několikrát celkem otevřeně zkritizoval výkonnost Renaultu. Nyní se zdá, že mu právě tato prohlášení pomyslně zlomila vaz. Nelíbila se mu stagnace, kterou si letos Renault prochází, minulý rok byla francouzská automobilka čtvrtým nejlepším týmem, letos je k této metě prozatím relativně hodně vzdálena. Konkrétně 18 bodů, a to především díky podařenému závodu na italské Monze, který manko vůči McLarenu znatelně snížil
„Nechceme mít v týmu negativní jezdce. Proto jsme si vybrali Ocona, který je po roce bez závodní sedačky velmi motivovaný. Nico je občas poměrně dost negativní. V určitých věcech má sice pravdu, ale my musíme hledět dopředu a v takovém případě tu nemůžeme mít negativního jezdce. Obzvlášť, když nás příští rok čeká obtížná sezona," dodává.
Legendární Prost prozradil, z jakého důvodu čeká příští rok obtížnou sezonu. Podle jeho slov nemá příliš velký význam investovat zdroje do ročníku 2020, zvlášť když o rok později čeká Formuli 1 zásadní změna technických pravidel. „Abych byl upřímný, už teď se mnohem více soustředíme na rok 2021. Výsledkem bude, že příští sezona pro nás bude průměrná, možná až špatná. Kvůli novým pravidlům, která přijdou v roce 2021, nemá smysl, abychom do ročníku 2020 vkládali příliš velké úsilí. S ohledem na rok 2021 provedeme mnoho změn a doufáme, že pak budou naše výkony na vysoké úrovni,“ uzavírá bývalý pilot McLarenu, Williamsu nebo Ferrari.
Nico Hulkenberg letos aktuálně nasbíral 31 bodů. To je o tři méně než v případě jeho stájového kolegy Daniela Ricciarda. Němec byl velmi blízko svému prvnímu pódiu v F1, jenže domácí závod po chybě nedokončil. Proslýchá se, že i tento moment byl jedním z rozhodujících jazýčků na vahách, díky nimž mu nebyla prodloužena smlouva. Patrně jeho jedinou nadějí na setrvání v královně motorsportu je americký HAAS. Ten se dle všeho rozhoduje právě mezi Hulkem a Romainem Grosjeanem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.