Renault se rozhodl změnit od příští sezony svou jezdeckou sestavu. Nica Hulkenberga nahradí Esteban Ocon. Alain Prost vysvětluje důvody tohoto kroku.
Renault se pro příští sezonu rozhodl částečně obměnit svou jezdeckou sestavu. Daniel Ricciardo bude vůz francouzské automobilky řídit i nadále, avšak Nica Hulkenberga nahradí za volantem druhého monopostu Esteban Ocon. Čtyřnásobný mistr světa a nyní konzultant Renaultu Alain Prost zmínil, proč došlo k jezdecké změně.
„Příští rok nás čeká obtížná sezona, proto potřebujeme mít v týmu motivované piloty,“ naráží Prost na to, co mu vadilo v případě německého jezdce. Pravdou je, že Hulkenberg během poslední doby hned několikrát celkem otevřeně zkritizoval výkonnost Renaultu. Nyní se zdá, že mu právě tato prohlášení pomyslně zlomila vaz. Nelíbila se mu stagnace, kterou si letos Renault prochází, minulý rok byla francouzská automobilka čtvrtým nejlepším týmem, letos je k této metě prozatím relativně hodně vzdálena. Konkrétně 18 bodů, a to především díky podařenému závodu na italské Monze, který manko vůči McLarenu znatelně snížil
„Nechceme mít v týmu negativní jezdce. Proto jsme si vybrali Ocona, který je po roce bez závodní sedačky velmi motivovaný. Nico je občas poměrně dost negativní. V určitých věcech má sice pravdu, ale my musíme hledět dopředu a v takovém případě tu nemůžeme mít negativního jezdce. Obzvlášť, když nás příští rok čeká obtížná sezona," dodává.
Legendární Prost prozradil, z jakého důvodu čeká příští rok obtížnou sezonu. Podle jeho slov nemá příliš velký význam investovat zdroje do ročníku 2020, zvlášť když o rok později čeká Formuli 1 zásadní změna technických pravidel. „Abych byl upřímný, už teď se mnohem více soustředíme na rok 2021. Výsledkem bude, že příští sezona pro nás bude průměrná, možná až špatná. Kvůli novým pravidlům, která přijdou v roce 2021, nemá smysl, abychom do ročníku 2020 vkládali příliš velké úsilí. S ohledem na rok 2021 provedeme mnoho změn a doufáme, že pak budou naše výkony na vysoké úrovni,“ uzavírá bývalý pilot McLarenu, Williamsu nebo Ferrari.
Nico Hulkenberg letos aktuálně nasbíral 31 bodů. To je o tři méně než v případě jeho stájového kolegy Daniela Ricciarda. Němec byl velmi blízko svému prvnímu pódiu v F1, jenže domácí závod po chybě nedokončil. Proslýchá se, že i tento moment byl jedním z rozhodujících jazýčků na vahách, díky nimž mu nebyla prodloužena smlouva. Patrně jeho jedinou nadějí na setrvání v královně motorsportu je americký HAAS. Ten se dle všeho rozhoduje právě mezi Hulkem a Romainem Grosjeanem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.