Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe vyjádřil velké překvapení nad poruchami, které postihly výrobce těch nejsilnějších motorů - Ferrari a Mercedes.
V případě Stříbrných šípy se potíže objevily u dvou ze šesti nových specifikací, které přivezly do Spa: Sergio Pérez z Racing Pointu kvůli tomu zastavil již v tréninku a Robert Kubica na to doplatil v úvodu kvalifikace.
Ferrari se u svého továrního týmu chystá nasadit novou verzi až tento víkend v Monze, v Belgii ji ale poskytlo oběma svým zákazníkům. Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo se však v kvalifikaci setkal s její poruchou.
P5 in second practice for @SChecoPerez 👏But things started to heat up a little too much at the end of the session 🔥#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/HG78lCwrIg
— Formula 1 (@F1) August 30, 2019Technický ředitel Hondy, která celá léta od svého návratu do F1 v roce 2015 ladila spolehlivost, nad situací svých soupeřů kroutí hlavou: "Jsem překvapený ze dvou důvodů. Jedním z nich je spolehlivost, kterou prokazovali v minulosti a také tento rok."
"Můžeme použít pouze tři motory za rok, musí tudíž zvládnout přes 5000 km. Mají tolik zkušeností s tím, jak zajistit zvládnutí potřebné vzdálenosti a spolehlivosti pomocí vytrvalostních testů na dynamometru," pokračuje Japonec.
RED FLAGHuge plumes of smoke coming from Robert Kubica's WilliamsSession is halted with 12.59 to run in Q1#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/34HcG2vFNj
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019"Nová specifikace samozřejmě musela projít testy životnosti v továrně, pak motor přivezli a měli potíže. To je jedna otázka a také důvod, proč jsem překvapený. Tou druhou je kontrola kvality: už dlouho dodávají dvěma či třem týmům. Vědí, jak kvalitu řídit a jak ji kontrolovat před odesláním na závody," diví se Tanabe.
Honda sice za špičkou pořád zaostává, ale Ferrari s Mercedesem se usilovně snaží dostihnout. Proto během sezóny nasadila i za cenu penalizace o jedno vylepšení více než soupeři.
Close-up of the problem with Giovinazzi's Alfa, which resulted in an early end to Q1#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/TzX7iRixZ3
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019"Když jsme loni na dráze nasadili 3. specifikaci, měli jsme určité potíže s kalibrací. Poučili jsme se z toho a pokusili se o vysoce kvalitní kalibraci na dráze. Váš vlastní tým je důležitý, proto u zákazníků můžete něco zkoušet - jak se nová specifikace chová na dráze, pak optimalizovat kalibraci a později motor nasadit u vlastního týmu," popisuje technický ředitel Hondy.
"Ferrari má vyspělou kalibraci. ví, jak používat efektivně používat motory na trati, proto hned fungují dobře. To je jedna z věcí pro využití zákaznických týmů. Ale zároveň si můžete myslet: 'Jsme perfektní, můžeme dodat motory [všem týmům najednou],'" dodává Tanabe.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.