Závady motorů Ferrari a Mercedes v Belgii Hondu překvapily. Ze dvou důvodů

Závada motoru Mercedes v Kubicově Williamsu na začátku kvalifikace
Závada motoru Mercedes v Kubicově Williamsu na začátku kvalifikace, foto: Formula1.com
Petr Hlawiczka 4. září 2019 6:10
Sdílej:

Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe vyjádřil velké překvapení nad poruchami, které postihly výrobce těch nejsilnějších motorů - Ferrari a Mercedes.

V případě Stříbrných šípy se potíže objevily u dvou ze šesti nových specifikací, které přivezly do Spa: Sergio Pérez z Racing Pointu kvůli tomu zastavil již v tréninku a Robert Kubica na to doplatil v úvodu kvalifikace.

Ferrari se u svého továrního týmu chystá nasadit novou verzi až tento víkend v Monze, v Belgii ji ale poskytlo oběma svým zákazníkům. Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo se však v kvalifikaci setkal s její poruchou.

P5 in second practice for @SChecoPerez 👏But things started to heat up a little too much at the end of the session 🔥#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/HG78lCwrIg

— Formula 1 (@F1) August 30, 2019

Technický ředitel Hondy, která celá léta od svého návratu do F1 v roce 2015 ladila spolehlivost, nad situací svých soupeřů kroutí hlavou: "Jsem překvapený ze dvou důvodů. Jedním z nich je spolehlivost, kterou prokazovali v minulosti a také tento rok."

"Můžeme použít pouze tři motory za rok, musí tudíž zvládnout přes 5000 km. Mají tolik zkušeností s tím, jak zajistit zvládnutí potřebné vzdálenosti a spolehlivosti pomocí vytrvalostních testů na dynamometru," pokračuje Japonec.

RED FLAGHuge plumes of smoke coming from Robert Kubica's WilliamsSession is halted with 12.59 to run in Q1#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/34HcG2vFNj

— Formula 1 (@F1) August 31, 2019

"Nová specifikace samozřejmě musela projít testy životnosti v továrně, pak motor přivezli a měli potíže. To je jedna otázka a také důvod, proč jsem překvapený. Tou druhou je kontrola kvality: už dlouho dodávají dvěma či třem týmům. Vědí, jak kvalitu řídit a jak ji kontrolovat před odesláním na závody," diví se Tanabe.

Honda sice za špičkou pořád zaostává, ale Ferrari s Mercedesem se usilovně snaží dostihnout. Proto během sezóny nasadila i za cenu penalizace o jedno vylepšení více než soupeři.

Close-up of the problem with Giovinazzi's Alfa, which resulted in an early end to Q1#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/TzX7iRixZ3

— Formula 1 (@F1) August 31, 2019

"Když jsme loni na dráze nasadili 3. specifikaci, měli jsme určité potíže s kalibrací. Poučili jsme se z toho a pokusili se o vysoce kvalitní kalibraci na dráze. Váš vlastní tým je důležitý, proto u zákazníků můžete něco zkoušet - jak se nová specifikace chová na dráze, pak optimalizovat kalibraci a později motor nasadit u vlastního týmu," popisuje technický ředitel Hondy.

"Ferrari má vyspělou kalibraci. ví, jak používat efektivně používat motory na trati, proto hned fungují dobře. To je jedna z věcí pro využití zákaznických týmů. Ale zároveň si můžete myslet: 'Jsme perfektní, můžeme dodat motory [všem týmům najednou],'" dodává Tanabe.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.