Formulový svět zažil ve Spa těžkou ránu. Na smrt Anthoine Huberta reaguje také jeho krajan Alain Prost.
Čtyřnásobný mistr světa Formule 1 Alain Prost působil v královně motorsportu v 80. letech. To byla ještě doba, kdy bezpečnost neměla tak propracované parametry jako má dnes. Na tratích docházelo poměrně často k vážným nehodám, které měly za následek smrt, popřípadě těžká zranění. Sám Prost se několikrát nechal slyšet, že některé havárie, jež ve své kariéře viděl, ovlivnily způsob jeho jízdy. Závodník, jemuž se přezdívá profesor dle svých slov už pak nikdy nejezdil na pomyslných 100 procent.
Doba se však změnila a investice, které byly vynaloženy do bezpečnosti v průběhu několika desítek let přinesly své ovoce. Nyní už dochází ke smrti či vážným úrazům v rámci formulového sportu velmi zřídka, avšak nebezpečí zde stále je, jak nám ukázala fatální nehoda Anthoine Huberta na belgickém okruhu Spa. Mladý Francouz byl přitom Prostovým krajanem, ten tak jeho ztrátu nese velmi těžce.
„Pro celou naši komunitu to byl opravdu těžký den. Byl součástí naší jezdecké akademie, sám jsem ho pomohl do Renaultu přivést, takže je to opravdu těžké.“
Prost se dále pozastavuje nad vnímáním, které má vůči motorsportu široká veřejnost. „Pamatuji si takové události z osmdesátých let, ale faktem je, že dnes už si myslíme, že se nic stát nemůže, jak je vidět, není to pravda. Motorsport je nebezpečný, ale to je dnes hodně sportů a motorsport možná už patří do skupiny těch bezpečnějších,“ říká legenda Formule 1.
Hubert se letos prezentoval během svého programu v F2 velmi dobrými výkony a výsledky. Dokázal dokonce dvakrát zvítězit, konkrétně v Monaku a ve Francii. Podle Prosta už probíhala jednání, která mu měla pomoci do F1. Nic z toho se však již neuskuteční.
Dodejme, že mezinárodní automobilová federace FIA už začala prošetřovat příčiny tragické nehody. Na její závěry si nicméně budeme muset nějakou dobu počkat.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.