Formulový svět zažil ve Spa těžkou ránu. Na smrt Anthoine Huberta reaguje také jeho krajan Alain Prost.
Čtyřnásobný mistr světa Formule 1 Alain Prost působil v královně motorsportu v 80. letech. To byla ještě doba, kdy bezpečnost neměla tak propracované parametry jako má dnes. Na tratích docházelo poměrně často k vážným nehodám, které měly za následek smrt, popřípadě těžká zranění. Sám Prost se několikrát nechal slyšet, že některé havárie, jež ve své kariéře viděl, ovlivnily způsob jeho jízdy. Závodník, jemuž se přezdívá profesor dle svých slov už pak nikdy nejezdil na pomyslných 100 procent.
Doba se však změnila a investice, které byly vynaloženy do bezpečnosti v průběhu několika desítek let přinesly své ovoce. Nyní už dochází ke smrti či vážným úrazům v rámci formulového sportu velmi zřídka, avšak nebezpečí zde stále je, jak nám ukázala fatální nehoda Anthoine Huberta na belgickém okruhu Spa. Mladý Francouz byl přitom Prostovým krajanem, ten tak jeho ztrátu nese velmi těžce.
„Pro celou naši komunitu to byl opravdu těžký den. Byl součástí naší jezdecké akademie, sám jsem ho pomohl do Renaultu přivést, takže je to opravdu těžké.“
Prost se dále pozastavuje nad vnímáním, které má vůči motorsportu široká veřejnost. „Pamatuji si takové události z osmdesátých let, ale faktem je, že dnes už si myslíme, že se nic stát nemůže, jak je vidět, není to pravda. Motorsport je nebezpečný, ale to je dnes hodně sportů a motorsport možná už patří do skupiny těch bezpečnějších,“ říká legenda Formule 1.
Hubert se letos prezentoval během svého programu v F2 velmi dobrými výkony a výsledky. Dokázal dokonce dvakrát zvítězit, konkrétně v Monaku a ve Francii. Podle Prosta už probíhala jednání, která mu měla pomoci do F1. Nic z toho se však již neuskuteční.
Dodejme, že mezinárodní automobilová federace FIA už začala prošetřovat příčiny tragické nehody. Na její závěry si nicméně budeme muset nějakou dobu počkat.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.