Startovní pole už několik let zažívá standardně nejnižší počet účastníků - myšleno pravidelně obsazovaný startovní rošt. V minulosti proběhly několikrát snahy zvýšit toto číslo, ale "nabobtnání" F1 na čtyřiadvacet či šestadvacet místo pohořelo.
Ten seznam je překvapivě dlouhý a nedá se říci, že by v něm figurovala jen neznámá či zapomenutá jména. Když se projdeme historií F1, narazíme na příběhy, které se čtou jako thrillery či detektivky. Věděli jste například, že o vstup do F1 usilovalo i španělské Pegaso, známé spíš jako dodavatel nákladních vozů?
V posledních letech to byla dost velká divočina, jen v novém století jsme tu měli pokus rodiny Dinizů, Phoenix Grand Prix, záhadný Asiatech, Prodrive F1, Direxiv, Epsilon Euskadi, Art Grand Prix či propletenec US F1 a Cypher Group. A to ještě nemluvíme o takových subjektech, které se skutečně jen mihly zprávami, což byl příklad Carlinu.
Bylo by nespravedlivé nechat stranou vytrvalce jménem Stefan GP a jeho neúnavného majitele Zorana Stefanoviće. Ten už vyčerpal i olympijský počet pokusů, přesto nelze se stoprocentní jistotou říci, že o něm už neuslyšíme, ostatně i on se motal kolem nešťastného US F1. Fanoušci, kteří se na rozšíření těší, si už musí připadat jak při slavné Cimrmanově frustrační metodě, kde se střídá prvek očekávání s prvkem zklamání. Takže každá další zpráva je stále častěji brána s pochybovačným krčením ramen.
Vlastně by to mohlo platit i o dalším adeptu, který nesměle začíná klepat na bránu F1. Syžet je zcela evidentní: účast v jiných sériích, sídlo týmu v prostoru nedaleko Silverstone, zkušený aerodynamik působící u několika týmů, předběžné dohody s dodavateli a sponzory... Stačí jen doplnit, že tentokrát by to měl být Panthera Team Asia F1 iniciovaný Benjaminem Durandem, působícím u SMP Racing a BR Engineering, odborníkem na aerodynamiku je Tim Milne a nováček chce jít cestou podobnou jako Haas.
Celá věc má ale háček. FIA nevypsala nutné výběrové řízení, bez nějž jsou veškeré snahy k ničemu. Pravda, není vyloučeno, že se čeká na schválení nových pravidel, což by mělo nastat zhruba za dva měsíce. Proto Panthera F1 ještě nemohla podat přihlášku, kterou by si stejně schovala až na sezónu 2021. Dřív by to ani nemělo smysl.
V úvodu jsem zmínil, kolik těch neúspěšných pokusů bylo, ale těch, které skončily ještě před prvním tréninkem na mistrovský závod. Vzhledem k tomu, že už je těsně před dokončením publikace o všech těch marných snahách, mohu to číslo říci téměř odpovědně. I když i tady jsou různé interpretace. Tipli byste si???
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.