Startovní pole už několik let zažívá standardně nejnižší počet účastníků - myšleno pravidelně obsazovaný startovní rošt. V minulosti proběhly několikrát snahy zvýšit toto číslo, ale "nabobtnání" F1 na čtyřiadvacet či šestadvacet místo pohořelo.
Ten seznam je překvapivě dlouhý a nedá se říci, že by v něm figurovala jen neznámá či zapomenutá jména. Když se projdeme historií F1, narazíme na příběhy, které se čtou jako thrillery či detektivky. Věděli jste například, že o vstup do F1 usilovalo i španělské Pegaso, známé spíš jako dodavatel nákladních vozů?
V posledních letech to byla dost velká divočina, jen v novém století jsme tu měli pokus rodiny Dinizů, Phoenix Grand Prix, záhadný Asiatech, Prodrive F1, Direxiv, Epsilon Euskadi, Art Grand Prix či propletenec US F1 a Cypher Group. A to ještě nemluvíme o takových subjektech, které se skutečně jen mihly zprávami, což byl příklad Carlinu.
Bylo by nespravedlivé nechat stranou vytrvalce jménem Stefan GP a jeho neúnavného majitele Zorana Stefanoviće. Ten už vyčerpal i olympijský počet pokusů, přesto nelze se stoprocentní jistotou říci, že o něm už neuslyšíme, ostatně i on se motal kolem nešťastného US F1. Fanoušci, kteří se na rozšíření těší, si už musí připadat jak při slavné Cimrmanově frustrační metodě, kde se střídá prvek očekávání s prvkem zklamání. Takže každá další zpráva je stále častěji brána s pochybovačným krčením ramen.
Vlastně by to mohlo platit i o dalším adeptu, který nesměle začíná klepat na bránu F1. Syžet je zcela evidentní: účast v jiných sériích, sídlo týmu v prostoru nedaleko Silverstone, zkušený aerodynamik působící u několika týmů, předběžné dohody s dodavateli a sponzory... Stačí jen doplnit, že tentokrát by to měl být Panthera Team Asia F1 iniciovaný Benjaminem Durandem, působícím u SMP Racing a BR Engineering, odborníkem na aerodynamiku je Tim Milne a nováček chce jít cestou podobnou jako Haas.
Celá věc má ale háček. FIA nevypsala nutné výběrové řízení, bez nějž jsou veškeré snahy k ničemu. Pravda, není vyloučeno, že se čeká na schválení nových pravidel, což by mělo nastat zhruba za dva měsíce. Proto Panthera F1 ještě nemohla podat přihlášku, kterou by si stejně schovala až na sezónu 2021. Dřív by to ani nemělo smysl.
V úvodu jsem zmínil, kolik těch neúspěšných pokusů bylo, ale těch, které skončily ještě před prvním tréninkem na mistrovský závod. Vzhledem k tomu, že už je těsně před dokončením publikace o všech těch marných snahách, mohu to číslo říci téměř odpovědně. I když i tady jsou různé interpretace. Tipli byste si???
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.