Robert Kubica po 9 letech ve Formuli 1 zažil opět deštivý závod. A zkušenost to vzhledem k nulové viditelnosti podle něj nebyla moc příjemná.
"Už jsem zapomněl, kolik vodní tříště při tom vzniká a jak je viditelnost mizerná," říká polský pilot, jenž nakonec díky penalizaci vozů Alfa Romeo dosáhl na první bod Williamsu v této sezóně.
Noční rallye za mlhy byla lepší - "aspoň víte, kde jste"Poté svou zkušenost srovnává s rallye, které se věnoval před svým zraněním a návratu do F1: "Myslel jsem si, že noční rychlostní zkoušky ve voze rallye a za mlhy, když vypínáte světla, protože ta dodatečná vám v noci v mlze nepomáhají, jsou šílené. Ale během nich aspoň vidíte, máte poznámky o rychlosti, takže víceméně víte, kde jste."
"Tady, obzvlášť v prvním kole to nebylo jednoduché. Neměl jsem ponětí o tom, kde jsem. Ubral jsem, všichni ubírali. Šlo o celkem konzervativní přístup," pokračuje Kubica. Také ostatní piloti s ním souhlasí s tím, že zejména při brzdění do 1. zatáčky vůbec nic neviděli.
"Hodně jsem se trápil s přilnavostí, s tím, abych auto udržel na trati. Ale po tom všem můžu říci, že šlo o cennou zkušenost," těší jezdce Williamsu zvládnutý závod, kdy za náročných podmínek neudělal ani jednu chybu a dojel do cíle, což se nepovedlo Bottasovi, Gaslymu, Hülkenbergovi, Leclercovi, Pérezovi či Ricciardovi, kteří havarovali.
"Devět let je určitě dlouhá doba, stále si ale myslím, že za těchto podmínek je to o tom, abyste se drželi při zemi, zůstávali klidní, a i když je kolem vás hodně vozů rychlejších, možná všechny, tak přesto jezdit dle svých limitů - ne podle toho, co vidíte kolem sebe," dodává zkušený závodník.
Russell: Celý závod jsme byli na špatných pneumatikáchPo víkendu na Hockenheimu se bodově dotáhl na Antonia Giovinazziho z Alfy Romeo, bez bodu tak již zůstává jen jeho týmový kolega George Russell, jenž projel cílem o 1,417 sekundy později.
Ten si stěžoval na špatná rozhodnutí, pokud jde o změnu pneumatik: "Fakt jsem skoro celý závod jezdil na špatných pneumatikách. Chtěl jsem startovat na intermediálkách, ale začínali jsme na mokrých, zůstali jsme na nich při prvním safety caru, kdy jsme měli zajet pro přechodné.
Pak na konci závodu jsem chtěl zajet do boxů pro slicky, jenže jsme z nějakého důvodu zůstali na trati... Nejsme v pozici, že bychom mohli něco takového zahazovat. Byli jsme před Lancem, když zajel do boxů za safety caru a my ne - a on skonči druhý. Takže to jen dokládá, že jsme dělali špatná rozhodnutí," stěžuje si Russell.
The long, long wait for a points finish ended on Sunday for Robert Kubica 😊Exactly how long? 👀 ⬇️#F1 #GermanGP 🇩🇪 @WilliamsRacing pic.twitter.com/JKUdqfcGmv
— Formula 1 (@F1) July 29, 2019
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.