Robert Kubica po 9 letech ve Formuli 1 zažil opět deštivý závod. A zkušenost to vzhledem k nulové viditelnosti podle něj nebyla moc příjemná.
"Už jsem zapomněl, kolik vodní tříště při tom vzniká a jak je viditelnost mizerná," říká polský pilot, jenž nakonec díky penalizaci vozů Alfa Romeo dosáhl na první bod Williamsu v této sezóně.
Noční rallye za mlhy byla lepší - "aspoň víte, kde jste"Poté svou zkušenost srovnává s rallye, které se věnoval před svým zraněním a návratu do F1: "Myslel jsem si, že noční rychlostní zkoušky ve voze rallye a za mlhy, když vypínáte světla, protože ta dodatečná vám v noci v mlze nepomáhají, jsou šílené. Ale během nich aspoň vidíte, máte poznámky o rychlosti, takže víceméně víte, kde jste."
"Tady, obzvlášť v prvním kole to nebylo jednoduché. Neměl jsem ponětí o tom, kde jsem. Ubral jsem, všichni ubírali. Šlo o celkem konzervativní přístup," pokračuje Kubica. Také ostatní piloti s ním souhlasí s tím, že zejména při brzdění do 1. zatáčky vůbec nic neviděli.
"Hodně jsem se trápil s přilnavostí, s tím, abych auto udržel na trati. Ale po tom všem můžu říci, že šlo o cennou zkušenost," těší jezdce Williamsu zvládnutý závod, kdy za náročných podmínek neudělal ani jednu chybu a dojel do cíle, což se nepovedlo Bottasovi, Gaslymu, Hülkenbergovi, Leclercovi, Pérezovi či Ricciardovi, kteří havarovali.
"Devět let je určitě dlouhá doba, stále si ale myslím, že za těchto podmínek je to o tom, abyste se drželi při zemi, zůstávali klidní, a i když je kolem vás hodně vozů rychlejších, možná všechny, tak přesto jezdit dle svých limitů - ne podle toho, co vidíte kolem sebe," dodává zkušený závodník.
Russell: Celý závod jsme byli na špatných pneumatikáchPo víkendu na Hockenheimu se bodově dotáhl na Antonia Giovinazziho z Alfy Romeo, bez bodu tak již zůstává jen jeho týmový kolega George Russell, jenž projel cílem o 1,417 sekundy později.
Ten si stěžoval na špatná rozhodnutí, pokud jde o změnu pneumatik: "Fakt jsem skoro celý závod jezdil na špatných pneumatikách. Chtěl jsem startovat na intermediálkách, ale začínali jsme na mokrých, zůstali jsme na nich při prvním safety caru, kdy jsme měli zajet pro přechodné.
Pak na konci závodu jsem chtěl zajet do boxů pro slicky, jenže jsme z nějakého důvodu zůstali na trati... Nejsme v pozici, že bychom mohli něco takového zahazovat. Byli jsme před Lancem, když zajel do boxů za safety caru a my ne - a on skonči druhý. Takže to jen dokládá, že jsme dělali špatná rozhodnutí," stěžuje si Russell.
The long, long wait for a points finish ended on Sunday for Robert Kubica 😊Exactly how long? 👀 ⬇️#F1 #GermanGP 🇩🇪 @WilliamsRacing pic.twitter.com/JKUdqfcGmv
— Formula 1 (@F1) July 29, 2019
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.