Robert Kubica po 9 letech ve Formuli 1 zažil opět deštivý závod. A zkušenost to vzhledem k nulové viditelnosti podle něj nebyla moc příjemná.
"Už jsem zapomněl, kolik vodní tříště při tom vzniká a jak je viditelnost mizerná," říká polský pilot, jenž nakonec díky penalizaci vozů Alfa Romeo dosáhl na první bod Williamsu v této sezóně.
Noční rallye za mlhy byla lepší - "aspoň víte, kde jste"Poté svou zkušenost srovnává s rallye, které se věnoval před svým zraněním a návratu do F1: "Myslel jsem si, že noční rychlostní zkoušky ve voze rallye a za mlhy, když vypínáte světla, protože ta dodatečná vám v noci v mlze nepomáhají, jsou šílené. Ale během nich aspoň vidíte, máte poznámky o rychlosti, takže víceméně víte, kde jste."
"Tady, obzvlášť v prvním kole to nebylo jednoduché. Neměl jsem ponětí o tom, kde jsem. Ubral jsem, všichni ubírali. Šlo o celkem konzervativní přístup," pokračuje Kubica. Také ostatní piloti s ním souhlasí s tím, že zejména při brzdění do 1. zatáčky vůbec nic neviděli.
"Hodně jsem se trápil s přilnavostí, s tím, abych auto udržel na trati. Ale po tom všem můžu říci, že šlo o cennou zkušenost," těší jezdce Williamsu zvládnutý závod, kdy za náročných podmínek neudělal ani jednu chybu a dojel do cíle, což se nepovedlo Bottasovi, Gaslymu, Hülkenbergovi, Leclercovi, Pérezovi či Ricciardovi, kteří havarovali.
"Devět let je určitě dlouhá doba, stále si ale myslím, že za těchto podmínek je to o tom, abyste se drželi při zemi, zůstávali klidní, a i když je kolem vás hodně vozů rychlejších, možná všechny, tak přesto jezdit dle svých limitů - ne podle toho, co vidíte kolem sebe," dodává zkušený závodník.
Russell: Celý závod jsme byli na špatných pneumatikáchPo víkendu na Hockenheimu se bodově dotáhl na Antonia Giovinazziho z Alfy Romeo, bez bodu tak již zůstává jen jeho týmový kolega George Russell, jenž projel cílem o 1,417 sekundy později.
Ten si stěžoval na špatná rozhodnutí, pokud jde o změnu pneumatik: "Fakt jsem skoro celý závod jezdil na špatných pneumatikách. Chtěl jsem startovat na intermediálkách, ale začínali jsme na mokrých, zůstali jsme na nich při prvním safety caru, kdy jsme měli zajet pro přechodné.
Pak na konci závodu jsem chtěl zajet do boxů pro slicky, jenže jsme z nějakého důvodu zůstali na trati... Nejsme v pozici, že bychom mohli něco takového zahazovat. Byli jsme před Lancem, když zajel do boxů za safety caru a my ne - a on skonči druhý. Takže to jen dokládá, že jsme dělali špatná rozhodnutí," stěžuje si Russell.
The long, long wait for a points finish ended on Sunday for Robert Kubica 😊Exactly how long? 👀 ⬇️#F1 #GermanGP 🇩🇪 @WilliamsRacing pic.twitter.com/JKUdqfcGmv
— Formula 1 (@F1) July 29, 2019Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.