Robert Kubica po 9 letech ve Formuli 1 zažil opět deštivý závod. A zkušenost to vzhledem k nulové viditelnosti podle něj nebyla moc příjemná.
"Už jsem zapomněl, kolik vodní tříště při tom vzniká a jak je viditelnost mizerná," říká polský pilot, jenž nakonec díky penalizaci vozů Alfa Romeo dosáhl na první bod Williamsu v této sezóně.
Noční rallye za mlhy byla lepší - "aspoň víte, kde jste"Poté svou zkušenost srovnává s rallye, které se věnoval před svým zraněním a návratu do F1: "Myslel jsem si, že noční rychlostní zkoušky ve voze rallye a za mlhy, když vypínáte světla, protože ta dodatečná vám v noci v mlze nepomáhají, jsou šílené. Ale během nich aspoň vidíte, máte poznámky o rychlosti, takže víceméně víte, kde jste."
"Tady, obzvlášť v prvním kole to nebylo jednoduché. Neměl jsem ponětí o tom, kde jsem. Ubral jsem, všichni ubírali. Šlo o celkem konzervativní přístup," pokračuje Kubica. Také ostatní piloti s ním souhlasí s tím, že zejména při brzdění do 1. zatáčky vůbec nic neviděli.
"Hodně jsem se trápil s přilnavostí, s tím, abych auto udržel na trati. Ale po tom všem můžu říci, že šlo o cennou zkušenost," těší jezdce Williamsu zvládnutý závod, kdy za náročných podmínek neudělal ani jednu chybu a dojel do cíle, což se nepovedlo Bottasovi, Gaslymu, Hülkenbergovi, Leclercovi, Pérezovi či Ricciardovi, kteří havarovali.
"Devět let je určitě dlouhá doba, stále si ale myslím, že za těchto podmínek je to o tom, abyste se drželi při zemi, zůstávali klidní, a i když je kolem vás hodně vozů rychlejších, možná všechny, tak přesto jezdit dle svých limitů - ne podle toho, co vidíte kolem sebe," dodává zkušený závodník.
Russell: Celý závod jsme byli na špatných pneumatikáchPo víkendu na Hockenheimu se bodově dotáhl na Antonia Giovinazziho z Alfy Romeo, bez bodu tak již zůstává jen jeho týmový kolega George Russell, jenž projel cílem o 1,417 sekundy později.
Ten si stěžoval na špatná rozhodnutí, pokud jde o změnu pneumatik: "Fakt jsem skoro celý závod jezdil na špatných pneumatikách. Chtěl jsem startovat na intermediálkách, ale začínali jsme na mokrých, zůstali jsme na nich při prvním safety caru, kdy jsme měli zajet pro přechodné.
Pak na konci závodu jsem chtěl zajet do boxů pro slicky, jenže jsme z nějakého důvodu zůstali na trati... Nejsme v pozici, že bychom mohli něco takového zahazovat. Byli jsme před Lancem, když zajel do boxů za safety caru a my ne - a on skonči druhý. Takže to jen dokládá, že jsme dělali špatná rozhodnutí," stěžuje si Russell.
The long, long wait for a points finish ended on Sunday for Robert Kubica 😊Exactly how long? 👀 ⬇️#F1 #GermanGP 🇩🇪 @WilliamsRacing pic.twitter.com/JKUdqfcGmv
— Formula 1 (@F1) July 29, 2019Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.