Robert Kubica po 9 letech ve Formuli 1 zažil opět deštivý závod. A zkušenost to vzhledem k nulové viditelnosti podle něj nebyla moc příjemná.
"Už jsem zapomněl, kolik vodní tříště při tom vzniká a jak je viditelnost mizerná," říká polský pilot, jenž nakonec díky penalizaci vozů Alfa Romeo dosáhl na první bod Williamsu v této sezóně.
Noční rallye za mlhy byla lepší - "aspoň víte, kde jste"Poté svou zkušenost srovnává s rallye, které se věnoval před svým zraněním a návratu do F1: "Myslel jsem si, že noční rychlostní zkoušky ve voze rallye a za mlhy, když vypínáte světla, protože ta dodatečná vám v noci v mlze nepomáhají, jsou šílené. Ale během nich aspoň vidíte, máte poznámky o rychlosti, takže víceméně víte, kde jste."
"Tady, obzvlášť v prvním kole to nebylo jednoduché. Neměl jsem ponětí o tom, kde jsem. Ubral jsem, všichni ubírali. Šlo o celkem konzervativní přístup," pokračuje Kubica. Také ostatní piloti s ním souhlasí s tím, že zejména při brzdění do 1. zatáčky vůbec nic neviděli.
"Hodně jsem se trápil s přilnavostí, s tím, abych auto udržel na trati. Ale po tom všem můžu říci, že šlo o cennou zkušenost," těší jezdce Williamsu zvládnutý závod, kdy za náročných podmínek neudělal ani jednu chybu a dojel do cíle, což se nepovedlo Bottasovi, Gaslymu, Hülkenbergovi, Leclercovi, Pérezovi či Ricciardovi, kteří havarovali.
"Devět let je určitě dlouhá doba, stále si ale myslím, že za těchto podmínek je to o tom, abyste se drželi při zemi, zůstávali klidní, a i když je kolem vás hodně vozů rychlejších, možná všechny, tak přesto jezdit dle svých limitů - ne podle toho, co vidíte kolem sebe," dodává zkušený závodník.
Russell: Celý závod jsme byli na špatných pneumatikáchPo víkendu na Hockenheimu se bodově dotáhl na Antonia Giovinazziho z Alfy Romeo, bez bodu tak již zůstává jen jeho týmový kolega George Russell, jenž projel cílem o 1,417 sekundy později.
Ten si stěžoval na špatná rozhodnutí, pokud jde o změnu pneumatik: "Fakt jsem skoro celý závod jezdil na špatných pneumatikách. Chtěl jsem startovat na intermediálkách, ale začínali jsme na mokrých, zůstali jsme na nich při prvním safety caru, kdy jsme měli zajet pro přechodné.
Pak na konci závodu jsem chtěl zajet do boxů pro slicky, jenže jsme z nějakého důvodu zůstali na trati... Nejsme v pozici, že bychom mohli něco takového zahazovat. Byli jsme před Lancem, když zajel do boxů za safety caru a my ne - a on skonči druhý. Takže to jen dokládá, že jsme dělali špatná rozhodnutí," stěžuje si Russell.
The long, long wait for a points finish ended on Sunday for Robert Kubica 😊Exactly how long? 👀 ⬇️#F1 #GermanGP 🇩🇪 @WilliamsRacing pic.twitter.com/JKUdqfcGmv
— Formula 1 (@F1) July 29, 2019Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.