Velká vylepšení se chystají týmy představit v následujících dvou závodech před letní přestávkou. Williams možná zrychlí až o sekundu na kolo, Racing Point hovoří o B-verzi svého současného monopostu RP19. Povede to k ještě menším rozdílům ve středu pole?
Williams je nejhorším ze všech týmů a na ty nejlepší v kvalifikacích pravidelně ztrácí přes 3 sekundy, jako jediný tým zůstává v šampionátu bez bodu.
Velké zlepšení aerodynamiky - tři desetiny či sekunda?"Všichni víme, jaká je momentálně naše výkonnost, jde však o dlouhodobý projekt. Mohli jsme udělat několik věcí, abychom z krátkodobého hlediska dosáhli okamžitých zisků, tým má ale celkovou vizi, která jde mnohem dál," uvádí George Russell na obhajobu Williamsu.
Ten se podle něj nyní ubírá správným směrem, což brzy poznáme i na výkonnosti: "Momentálně postupujeme po krocích. Tým loni prožil velmi náročnou sezóny a chtěl v organizaci učinit mnoho změn. Je to těžké, musel učinit dva kroky zpět, než udělá tři kroky vpřed. Nyní jsou položeny základy pro navyšování výkonnosti vozu a já jsem přesvědčen o tom, že to dokážeme."
"V Silverstone jsme měli první kousky velké aerodynamické evoluce, která by měla být nasazována ideálně od nynějška po Maďarsko. Čísla naznačují, že půjde o významný pokrok a my díky tomu doufáme, že budeme moci bojovat s ostatními vozy na dráze. Jestli půjde o tři desetiny, o čest desetin nebo o celou sekundu, tím si nejsme 100% jisti," popisuje Russell.
Racing Point s B-verzí vozuStáj loni převzata miliardářem Lawrencem Strollem rovněž mocně zbrojí. Novou verzi letošního monopostu se chytá nasadit do letní přestávky ve dvou krocích.
Na otázku, o jak velkou změnu auta půjde, technický ředitel Andy Green odpovídá: "Všechno kromě šasi je nové. Dříve by tak velké vylepšení nebylo možné."
První nové díly se objeví tento víkend na Hockenheimu, kde by měla debutovat nová zadní část. Přední část by pak měla být nasazena o týden později v Maďarsku. "Další vylepšení přijde i po letní přestávce," slibuje Green.
Racing Point je momentálně v šampionátu konstruktérů až sedmý, když má na svém kontě shodných 19 bodů jako osmé Toro Rosso, se ztrátou tří bodů je za nimi Haas a zatím neskórující Williams. Zaostává tak za vysokými očekáváními, když chtěl bojovat s nejlepší trojicí týmů.
V letech 2016 a 2017 tehdejší Force India skončila na čtvrté příčce jako nejlepší ze zbytku pole. Nyní by na to stáj ze Silverstone po nevydařené první části sezóny na tyto výsledky ráda navázala. Zlepšení nutně potřebuje, vždyť z posledních šesti závodů na body dosáhla pouze jednou!
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.