Velká vylepšení se chystají týmy představit v následujících dvou závodech před letní přestávkou. Williams možná zrychlí až o sekundu na kolo, Racing Point hovoří o B-verzi svého současného monopostu RP19. Povede to k ještě menším rozdílům ve středu pole?
Williams je nejhorším ze všech týmů a na ty nejlepší v kvalifikacích pravidelně ztrácí přes 3 sekundy, jako jediný tým zůstává v šampionátu bez bodu.
Velké zlepšení aerodynamiky - tři desetiny či sekunda?"Všichni víme, jaká je momentálně naše výkonnost, jde však o dlouhodobý projekt. Mohli jsme udělat několik věcí, abychom z krátkodobého hlediska dosáhli okamžitých zisků, tým má ale celkovou vizi, která jde mnohem dál," uvádí George Russell na obhajobu Williamsu.
Ten se podle něj nyní ubírá správným směrem, což brzy poznáme i na výkonnosti: "Momentálně postupujeme po krocích. Tým loni prožil velmi náročnou sezóny a chtěl v organizaci učinit mnoho změn. Je to těžké, musel učinit dva kroky zpět, než udělá tři kroky vpřed. Nyní jsou položeny základy pro navyšování výkonnosti vozu a já jsem přesvědčen o tom, že to dokážeme."
"V Silverstone jsme měli první kousky velké aerodynamické evoluce, která by měla být nasazována ideálně od nynějška po Maďarsko. Čísla naznačují, že půjde o významný pokrok a my díky tomu doufáme, že budeme moci bojovat s ostatními vozy na dráze. Jestli půjde o tři desetiny, o čest desetin nebo o celou sekundu, tím si nejsme 100% jisti," popisuje Russell.
Racing Point s B-verzí vozuStáj loni převzata miliardářem Lawrencem Strollem rovněž mocně zbrojí. Novou verzi letošního monopostu se chytá nasadit do letní přestávky ve dvou krocích.
Na otázku, o jak velkou změnu auta půjde, technický ředitel Andy Green odpovídá: "Všechno kromě šasi je nové. Dříve by tak velké vylepšení nebylo možné."
První nové díly se objeví tento víkend na Hockenheimu, kde by měla debutovat nová zadní část. Přední část by pak měla být nasazena o týden později v Maďarsku. "Další vylepšení přijde i po letní přestávce," slibuje Green.
Racing Point je momentálně v šampionátu konstruktérů až sedmý, když má na svém kontě shodných 19 bodů jako osmé Toro Rosso, se ztrátou tří bodů je za nimi Haas a zatím neskórující Williams. Zaostává tak za vysokými očekáváními, když chtěl bojovat s nejlepší trojicí týmů.
V letech 2016 a 2017 tehdejší Force India skončila na čtvrté příčce jako nejlepší ze zbytku pole. Nyní by na to stáj ze Silverstone po nevydařené první části sezóny na tyto výsledky ráda navázala. Zlepšení nutně potřebuje, vždyť z posledních šesti závodů na body dosáhla pouze jednou!
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.