Velká vylepšení se chystají týmy představit v následujících dvou závodech před letní přestávkou. Williams možná zrychlí až o sekundu na kolo, Racing Point hovoří o B-verzi svého současného monopostu RP19. Povede to k ještě menším rozdílům ve středu pole?
Williams je nejhorším ze všech týmů a na ty nejlepší v kvalifikacích pravidelně ztrácí přes 3 sekundy, jako jediný tým zůstává v šampionátu bez bodu.
Velké zlepšení aerodynamiky - tři desetiny či sekunda?"Všichni víme, jaká je momentálně naše výkonnost, jde však o dlouhodobý projekt. Mohli jsme udělat několik věcí, abychom z krátkodobého hlediska dosáhli okamžitých zisků, tým má ale celkovou vizi, která jde mnohem dál," uvádí George Russell na obhajobu Williamsu.
Ten se podle něj nyní ubírá správným směrem, což brzy poznáme i na výkonnosti: "Momentálně postupujeme po krocích. Tým loni prožil velmi náročnou sezóny a chtěl v organizaci učinit mnoho změn. Je to těžké, musel učinit dva kroky zpět, než udělá tři kroky vpřed. Nyní jsou položeny základy pro navyšování výkonnosti vozu a já jsem přesvědčen o tom, že to dokážeme."
"V Silverstone jsme měli první kousky velké aerodynamické evoluce, která by měla být nasazována ideálně od nynějška po Maďarsko. Čísla naznačují, že půjde o významný pokrok a my díky tomu doufáme, že budeme moci bojovat s ostatními vozy na dráze. Jestli půjde o tři desetiny, o čest desetin nebo o celou sekundu, tím si nejsme 100% jisti," popisuje Russell.
Racing Point s B-verzí vozuStáj loni převzata miliardářem Lawrencem Strollem rovněž mocně zbrojí. Novou verzi letošního monopostu se chytá nasadit do letní přestávky ve dvou krocích.
Na otázku, o jak velkou změnu auta půjde, technický ředitel Andy Green odpovídá: "Všechno kromě šasi je nové. Dříve by tak velké vylepšení nebylo možné."
První nové díly se objeví tento víkend na Hockenheimu, kde by měla debutovat nová zadní část. Přední část by pak měla být nasazena o týden později v Maďarsku. "Další vylepšení přijde i po letní přestávce," slibuje Green.
Racing Point je momentálně v šampionátu konstruktérů až sedmý, když má na svém kontě shodných 19 bodů jako osmé Toro Rosso, se ztrátou tří bodů je za nimi Haas a zatím neskórující Williams. Zaostává tak za vysokými očekáváními, když chtěl bojovat s nejlepší trojicí týmů.
V letech 2016 a 2017 tehdejší Force India skončila na čtvrté příčce jako nejlepší ze zbytku pole. Nyní by na to stáj ze Silverstone po nevydařené první části sezóny na tyto výsledky ráda navázala. Zlepšení nutně potřebuje, vždyť z posledních šesti závodů na body dosáhla pouze jednou!
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.