Italský pilot Antonio Giovinazzi prohrává v interním týmovém souboji s Kimim Raikkonenem na body 1:25. Hrozí mladému jezdci vyhazov?
Antonio Giovinazzi získal pro letošní sezonu stálé místo u Alfy Romeo. Mladý Ital sice už do kolotoče F1 naskočil během roku 2017, když absolvoval dva závody u Sauberu, letos se nicméně jedná o jeho první kompletní seriál Grand Prix. Týmového kolegu mu dělá ostřílený bard Kimi Raikkonen, který Itala z pohledu bodů, alespoň prozatím, dost zastiňuje. Posuďte sami.
Kimi Raikkonen posbíral v dosavadních závodech 25 bodů, Antonio Giovinazzi má na svém kontě pro změnu pouhý jeden bodík a sice za desáté místo v Rakousku. Přirozeně se tak začalo spekulovat o Italově brzkém konci
A co na to týmový šéf Frederic Vasseur? „Já jsem trpělivý. Neznepokojuji se. Myslím, že během kvalifikací odvádí dobré výkony a je na Kimiho úrovni, teď musíme uklidnit celou situaci. Svoji práci dělá, získal bod v Rakousku, v Silverstone podal také dobrý výkon, takže ne, abych byl upřímný, není pod tlakem.“
V Silverstone Giovinazzi cíl po hodinách neviděl. Problém však dle vyjádření samotného týmu nebyl na straně jezdce, nýbrž v mechanickém selhání na zadní části vozu. Čest Alfy tak zachraňoval Kimi Raikkonen, jenž dokončil britský závod na osmé příčce. „Kimi byl dobrý. Měl silný závod. Dobře si řídil danou situaci, máme čtyři body, zvýšili jsme tak náskok na některé naše soupeře. Nebyl to perfektní víkend, ale v naší situaci jsou čtyři body dobrým krokem dopředu,“ poznamenal Vasseur.
Alfě Romeo aktuálně patří v Poháru konstruktérů šesté místo se ziskem 26 bodů. Tým ale dle všeho přichází o svého technického ředitele. Simone Resta se totiž má vrátit k Ferrari. Na jeho místo nastoupí současný šéf aerodynamiky Jan Monchaux.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.