Italský pilot Antonio Giovinazzi prohrává v interním týmovém souboji s Kimim Raikkonenem na body 1:25. Hrozí mladému jezdci vyhazov?
Antonio Giovinazzi získal pro letošní sezonu stálé místo u Alfy Romeo. Mladý Ital sice už do kolotoče F1 naskočil během roku 2017, když absolvoval dva závody u Sauberu, letos se nicméně jedná o jeho první kompletní seriál Grand Prix. Týmového kolegu mu dělá ostřílený bard Kimi Raikkonen, který Itala z pohledu bodů, alespoň prozatím, dost zastiňuje. Posuďte sami.
Kimi Raikkonen posbíral v dosavadních závodech 25 bodů, Antonio Giovinazzi má na svém kontě pro změnu pouhý jeden bodík a sice za desáté místo v Rakousku. Přirozeně se tak začalo spekulovat o Italově brzkém konci
A co na to týmový šéf Frederic Vasseur? „Já jsem trpělivý. Neznepokojuji se. Myslím, že během kvalifikací odvádí dobré výkony a je na Kimiho úrovni, teď musíme uklidnit celou situaci. Svoji práci dělá, získal bod v Rakousku, v Silverstone podal také dobrý výkon, takže ne, abych byl upřímný, není pod tlakem.“
V Silverstone Giovinazzi cíl po hodinách neviděl. Problém však dle vyjádření samotného týmu nebyl na straně jezdce, nýbrž v mechanickém selhání na zadní části vozu. Čest Alfy tak zachraňoval Kimi Raikkonen, jenž dokončil britský závod na osmé příčce. „Kimi byl dobrý. Měl silný závod. Dobře si řídil danou situaci, máme čtyři body, zvýšili jsme tak náskok na některé naše soupeře. Nebyl to perfektní víkend, ale v naší situaci jsou čtyři body dobrým krokem dopředu,“ poznamenal Vasseur.
Alfě Romeo aktuálně patří v Poháru konstruktérů šesté místo se ziskem 26 bodů. Tým ale dle všeho přichází o svého technického ředitele. Simone Resta se totiž má vrátit k Ferrari. Na jeho místo nastoupí současný šéf aerodynamiky Jan Monchaux.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.