Italský pilot Antonio Giovinazzi prohrává v interním týmovém souboji s Kimim Raikkonenem na body 1:25. Hrozí mladému jezdci vyhazov?
Antonio Giovinazzi získal pro letošní sezonu stálé místo u Alfy Romeo. Mladý Ital sice už do kolotoče F1 naskočil během roku 2017, když absolvoval dva závody u Sauberu, letos se nicméně jedná o jeho první kompletní seriál Grand Prix. Týmového kolegu mu dělá ostřílený bard Kimi Raikkonen, který Itala z pohledu bodů, alespoň prozatím, dost zastiňuje. Posuďte sami.
Kimi Raikkonen posbíral v dosavadních závodech 25 bodů, Antonio Giovinazzi má na svém kontě pro změnu pouhý jeden bodík a sice za desáté místo v Rakousku. Přirozeně se tak začalo spekulovat o Italově brzkém konci
A co na to týmový šéf Frederic Vasseur? „Já jsem trpělivý. Neznepokojuji se. Myslím, že během kvalifikací odvádí dobré výkony a je na Kimiho úrovni, teď musíme uklidnit celou situaci. Svoji práci dělá, získal bod v Rakousku, v Silverstone podal také dobrý výkon, takže ne, abych byl upřímný, není pod tlakem.“
V Silverstone Giovinazzi cíl po hodinách neviděl. Problém však dle vyjádření samotného týmu nebyl na straně jezdce, nýbrž v mechanickém selhání na zadní části vozu. Čest Alfy tak zachraňoval Kimi Raikkonen, jenž dokončil britský závod na osmé příčce. „Kimi byl dobrý. Měl silný závod. Dobře si řídil danou situaci, máme čtyři body, zvýšili jsme tak náskok na některé naše soupeře. Nebyl to perfektní víkend, ale v naší situaci jsou čtyři body dobrým krokem dopředu,“ poznamenal Vasseur.
Alfě Romeo aktuálně patří v Poháru konstruktérů šesté místo se ziskem 26 bodů. Tým ale dle všeho přichází o svého technického ředitele. Simone Resta se totiž má vrátit k Ferrari. Na jeho místo nastoupí současný šéf aerodynamiky Jan Monchaux.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.