Italský pilot Antonio Giovinazzi prohrává v interním týmovém souboji s Kimim Raikkonenem na body 1:25. Hrozí mladému jezdci vyhazov?
Antonio Giovinazzi získal pro letošní sezonu stálé místo u Alfy Romeo. Mladý Ital sice už do kolotoče F1 naskočil během roku 2017, když absolvoval dva závody u Sauberu, letos se nicméně jedná o jeho první kompletní seriál Grand Prix. Týmového kolegu mu dělá ostřílený bard Kimi Raikkonen, který Itala z pohledu bodů, alespoň prozatím, dost zastiňuje. Posuďte sami.
Kimi Raikkonen posbíral v dosavadních závodech 25 bodů, Antonio Giovinazzi má na svém kontě pro změnu pouhý jeden bodík a sice za desáté místo v Rakousku. Přirozeně se tak začalo spekulovat o Italově brzkém konci
A co na to týmový šéf Frederic Vasseur? „Já jsem trpělivý. Neznepokojuji se. Myslím, že během kvalifikací odvádí dobré výkony a je na Kimiho úrovni, teď musíme uklidnit celou situaci. Svoji práci dělá, získal bod v Rakousku, v Silverstone podal také dobrý výkon, takže ne, abych byl upřímný, není pod tlakem.“
V Silverstone Giovinazzi cíl po hodinách neviděl. Problém však dle vyjádření samotného týmu nebyl na straně jezdce, nýbrž v mechanickém selhání na zadní části vozu. Čest Alfy tak zachraňoval Kimi Raikkonen, jenž dokončil britský závod na osmé příčce. „Kimi byl dobrý. Měl silný závod. Dobře si řídil danou situaci, máme čtyři body, zvýšili jsme tak náskok na některé naše soupeře. Nebyl to perfektní víkend, ale v naší situaci jsou čtyři body dobrým krokem dopředu,“ poznamenal Vasseur.
Alfě Romeo aktuálně patří v Poháru konstruktérů šesté místo se ziskem 26 bodů. Tým ale dle všeho přichází o svého technického ředitele. Simone Resta se totiž má vrátit k Ferrari. Na jeho místo nastoupí současný šéf aerodynamiky Jan Monchaux.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.