Italský pilot Antonio Giovinazzi prohrává v interním týmovém souboji s Kimim Raikkonenem na body 1:25. Hrozí mladému jezdci vyhazov?
Antonio Giovinazzi získal pro letošní sezonu stálé místo u Alfy Romeo. Mladý Ital sice už do kolotoče F1 naskočil během roku 2017, když absolvoval dva závody u Sauberu, letos se nicméně jedná o jeho první kompletní seriál Grand Prix. Týmového kolegu mu dělá ostřílený bard Kimi Raikkonen, který Itala z pohledu bodů, alespoň prozatím, dost zastiňuje. Posuďte sami.
Kimi Raikkonen posbíral v dosavadních závodech 25 bodů, Antonio Giovinazzi má na svém kontě pro změnu pouhý jeden bodík a sice za desáté místo v Rakousku. Přirozeně se tak začalo spekulovat o Italově brzkém konci
A co na to týmový šéf Frederic Vasseur? „Já jsem trpělivý. Neznepokojuji se. Myslím, že během kvalifikací odvádí dobré výkony a je na Kimiho úrovni, teď musíme uklidnit celou situaci. Svoji práci dělá, získal bod v Rakousku, v Silverstone podal také dobrý výkon, takže ne, abych byl upřímný, není pod tlakem.“
V Silverstone Giovinazzi cíl po hodinách neviděl. Problém však dle vyjádření samotného týmu nebyl na straně jezdce, nýbrž v mechanickém selhání na zadní části vozu. Čest Alfy tak zachraňoval Kimi Raikkonen, jenž dokončil britský závod na osmé příčce. „Kimi byl dobrý. Měl silný závod. Dobře si řídil danou situaci, máme čtyři body, zvýšili jsme tak náskok na některé naše soupeře. Nebyl to perfektní víkend, ale v naší situaci jsou čtyři body dobrým krokem dopředu,“ poznamenal Vasseur.
Alfě Romeo aktuálně patří v Poháru konstruktérů šesté místo se ziskem 26 bodů. Tým ale dle všeho přichází o svého technického ředitele. Simone Resta se totiž má vrátit k Ferrari. Na jeho místo nastoupí současný šéf aerodynamiky Jan Monchaux.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.