Okruh v Melbourne prodloužil svoji smlouvu o pořádání Grand Prix do roku 2025.
Kalendář F1 nepřijde o svou další stálici. Okruh v australském Melbourne totiž prodloužil s organizátory seriálu smlouvu až do roku 2025. Původní smlouva přitom končila v roce 2023. Melbourne hostí závody Grand Prix počínaje rokem 1996, tehdy městský okruh v Albert Parku nahradil Adelaide. Místní profil je velmi specifický, jedná se o velmi atypickou dráhu. V kalendáři Formule 1 však patří k těm nejoblíbenějším.
Šéf seriálu Chase Carey říká „Rozhodnutí o prodloužení smlouvy o další dva roky vyplývá z faktu, že jde dlouhodobě o ohromnou a úspěšnou událost pro město Victoria i pro celou Austrálii. Zároveň je Melbourne velmi populární po celém světe, pro fanoušky i pro ty co v F1 pracují.“
„Ve spolupráci s partnery australského závodu hodláme učinit Grand Prix Austrálie ještě více vzrušujícím podnikem, navíc plným zábavy. Dnešní oznámení navazuje na minulý týden, kdy jsme oznámili prodloužení smlouvy se Silverstone. Jde o důkaz, že stále více organizátorů sdílí naši dlouhodobou vizi o budoucnosti F1“.
Okruh v Melbourne je již tradičně zahajovacím závodem celé sezony. Proto mu dlouhodobě náleží březnový termín. Od roku 1996 tomu bylo jinak pouze ve dvou případech. Sezonu 2006 a 2010 zahajoval Bahrajn. Letošní australský závod opanoval Mercedes zásluhou Valtteriho Bottase. V letech 2018 a 2017 se radoval Sebastian Vettel a Ferrari.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.