Okruh v Melbourne prodloužil svoji smlouvu o pořádání Grand Prix do roku 2025.
Kalendář F1 nepřijde o svou další stálici. Okruh v australském Melbourne totiž prodloužil s organizátory seriálu smlouvu až do roku 2025. Původní smlouva přitom končila v roce 2023. Melbourne hostí závody Grand Prix počínaje rokem 1996, tehdy městský okruh v Albert Parku nahradil Adelaide. Místní profil je velmi specifický, jedná se o velmi atypickou dráhu. V kalendáři Formule 1 však patří k těm nejoblíbenějším.
Šéf seriálu Chase Carey říká „Rozhodnutí o prodloužení smlouvy o další dva roky vyplývá z faktu, že jde dlouhodobě o ohromnou a úspěšnou událost pro město Victoria i pro celou Austrálii. Zároveň je Melbourne velmi populární po celém světe, pro fanoušky i pro ty co v F1 pracují.“
„Ve spolupráci s partnery australského závodu hodláme učinit Grand Prix Austrálie ještě více vzrušujícím podnikem, navíc plným zábavy. Dnešní oznámení navazuje na minulý týden, kdy jsme oznámili prodloužení smlouvy se Silverstone. Jde o důkaz, že stále více organizátorů sdílí naši dlouhodobou vizi o budoucnosti F1“.
Okruh v Melbourne je již tradičně zahajovacím závodem celé sezony. Proto mu dlouhodobě náleží březnový termín. Od roku 1996 tomu bylo jinak pouze ve dvou případech. Sezonu 2006 a 2010 zahajoval Bahrajn. Letošní australský závod opanoval Mercedes zásluhou Valtteriho Bottase. V letech 2018 a 2017 se radoval Sebastian Vettel a Ferrari.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.