Okruh v Melbourne prodloužil svoji smlouvu o pořádání Grand Prix do roku 2025.
Kalendář F1 nepřijde o svou další stálici. Okruh v australském Melbourne totiž prodloužil s organizátory seriálu smlouvu až do roku 2025. Původní smlouva přitom končila v roce 2023. Melbourne hostí závody Grand Prix počínaje rokem 1996, tehdy městský okruh v Albert Parku nahradil Adelaide. Místní profil je velmi specifický, jedná se o velmi atypickou dráhu. V kalendáři Formule 1 však patří k těm nejoblíbenějším.
Šéf seriálu Chase Carey říká „Rozhodnutí o prodloužení smlouvy o další dva roky vyplývá z faktu, že jde dlouhodobě o ohromnou a úspěšnou událost pro město Victoria i pro celou Austrálii. Zároveň je Melbourne velmi populární po celém světe, pro fanoušky i pro ty co v F1 pracují.“
„Ve spolupráci s partnery australského závodu hodláme učinit Grand Prix Austrálie ještě více vzrušujícím podnikem, navíc plným zábavy. Dnešní oznámení navazuje na minulý týden, kdy jsme oznámili prodloužení smlouvy se Silverstone. Jde o důkaz, že stále více organizátorů sdílí naši dlouhodobou vizi o budoucnosti F1“.
Okruh v Melbourne je již tradičně zahajovacím závodem celé sezony. Proto mu dlouhodobě náleží březnový termín. Od roku 1996 tomu bylo jinak pouze ve dvou případech. Sezonu 2006 a 2010 zahajoval Bahrajn. Letošní australský závod opanoval Mercedes zásluhou Valtteriho Bottase. V letech 2018 a 2017 se radoval Sebastian Vettel a Ferrari.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.