Williams dnes oznámil prodloužení spolupráce se svým hlavním sponzorem - telekomunikační společností ROKiT ze tří na pět let, u Haasu řeší opačné problémy - po včerejším překvapivém oznámení Rich Energy o ukončení sponzoringu se jedná o zachování spolupráce.
I když Williams s Robertem Kubicou a Georgem Russellem letos pravidelně vymetá poslední příčky, tak se majitel ROKiTu Jonathan Kendrick rozhodl k zachování partnerství až do roku 2023.
"Jsem spokojený se známostí mé značky a s tím, co se povedlo. Sponzoroval jsem tým, abych dostal svou značku do světa, a to se hodně povedlo, po celém světě. Je to dokonce lepší, než jsem očekával," pochvaluje si Kendrick.
"Naše telefony putují do 4000 obchodů Walmart v USA a na každém parkovišti je banner ROKiT Williams. V Indii bude ROKiT Williams v každém z našich wi-fi měst. Existuje proto obrovský potenciál pro Williams rozšířit povědomí o své značce takovým způsobem, jako nikdy dříve," pokračuje.
"Samozřejmě, že nejsme spokojeni s posledními místy. Byl jsem však v továrně a vím, čeho jsou schopni. Viděl jsem neuvěřitelné inženýry, které mají, jde jen o zaškobrtnutí. Jde o cyklus, ne? Když Ferrari vyhrálo v roce 1979 s Jody Scheckterem, tak jim to potom trvalo 20 let, než znovu vyhráli. Vím, co plánují... dali jsme dohromady finance a oni se vrátí. Fakt tomu věřím," uvádí majitel ROKiTu.
Investoři Rich Energy se snaží zachránit smlouvu s HaasemAmerická stáj má jiné problémy poté, co včera na Twitteru jejich titulární sponzor kvůli mizerným výsledkům překvapivě ukončil spolupráci. Majitel týmu Gene Haas ale dnes řekl, že smlouva je stále platná.
"Rich Energy je v současné době titulárním partnerem F1 týmu Haas. Kvůli důvěrné obchodní povaze informací nemůžu blíže komentovat smluvní vztah mezi našimi dvěma stranami," prohlásil dnes Günther Steiner, šéf americké stáje.
“Rich Energy is currently the title partner of Haas F1 Team. I cannot comment further on the contractual relationship between our two parties due to commercial confidentiality.” – Guenther Steiner, Team Principal pic.twitter.com/egSltgGnAO
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 11, 2019Situace je pikantní v tom, že William Storey, výkonný ředitel Rich Energy, své rozhodnutí o ukončení smlouvy s Haasem nekonzultoval s investory společnosti, kteří jeho pohled evidentně nesdílejí. Ti se nyní snaží smlouvu i vztah s Haasem zachránit.
"Smlouva není ukončena a William k tomu nemá žádné oprávnění. Investoři se snaží napravit mediální zmatek, jde však jako obvykle o byznys," uvádí jeden ze zdrojů společnosti. Mezi akcionáře kromě Storeyho patří Robert Lee, Charlie Simpson, Neville Weston, Lloyd Tunicliffe a společnost Brandsellers Holdings Ltd.
@rich_energy CEO @_williamstorey has commented "The ludicrous statement by minority shareholders cosy with @redbull & @WhyteBikes is risible. Their attempted palace coup has failed. I control all of the assets of @rich_energy & have support of all key stakeholders" #RichEnergy pic.twitter.com/1d32m1AELG
— Rich Energy (@rich_energy) July 11, 2019Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.