Williams dnes oznámil prodloužení spolupráce se svým hlavním sponzorem - telekomunikační společností ROKiT ze tří na pět let, u Haasu řeší opačné problémy - po včerejším překvapivém oznámení Rich Energy o ukončení sponzoringu se jedná o zachování spolupráce.
I když Williams s Robertem Kubicou a Georgem Russellem letos pravidelně vymetá poslední příčky, tak se majitel ROKiTu Jonathan Kendrick rozhodl k zachování partnerství až do roku 2023.
"Jsem spokojený se známostí mé značky a s tím, co se povedlo. Sponzoroval jsem tým, abych dostal svou značku do světa, a to se hodně povedlo, po celém světě. Je to dokonce lepší, než jsem očekával," pochvaluje si Kendrick.
"Naše telefony putují do 4000 obchodů Walmart v USA a na každém parkovišti je banner ROKiT Williams. V Indii bude ROKiT Williams v každém z našich wi-fi měst. Existuje proto obrovský potenciál pro Williams rozšířit povědomí o své značce takovým způsobem, jako nikdy dříve," pokračuje.
"Samozřejmě, že nejsme spokojeni s posledními místy. Byl jsem však v továrně a vím, čeho jsou schopni. Viděl jsem neuvěřitelné inženýry, které mají, jde jen o zaškobrtnutí. Jde o cyklus, ne? Když Ferrari vyhrálo v roce 1979 s Jody Scheckterem, tak jim to potom trvalo 20 let, než znovu vyhráli. Vím, co plánují... dali jsme dohromady finance a oni se vrátí. Fakt tomu věřím," uvádí majitel ROKiTu.
Investoři Rich Energy se snaží zachránit smlouvu s HaasemAmerická stáj má jiné problémy poté, co včera na Twitteru jejich titulární sponzor kvůli mizerným výsledkům překvapivě ukončil spolupráci. Majitel týmu Gene Haas ale dnes řekl, že smlouva je stále platná.
"Rich Energy je v současné době titulárním partnerem F1 týmu Haas. Kvůli důvěrné obchodní povaze informací nemůžu blíže komentovat smluvní vztah mezi našimi dvěma stranami," prohlásil dnes Günther Steiner, šéf americké stáje.
“Rich Energy is currently the title partner of Haas F1 Team. I cannot comment further on the contractual relationship between our two parties due to commercial confidentiality.” – Guenther Steiner, Team Principal pic.twitter.com/egSltgGnAO
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 11, 2019Situace je pikantní v tom, že William Storey, výkonný ředitel Rich Energy, své rozhodnutí o ukončení smlouvy s Haasem nekonzultoval s investory společnosti, kteří jeho pohled evidentně nesdílejí. Ti se nyní snaží smlouvu i vztah s Haasem zachránit.
"Smlouva není ukončena a William k tomu nemá žádné oprávnění. Investoři se snaží napravit mediální zmatek, jde však jako obvykle o byznys," uvádí jeden ze zdrojů společnosti. Mezi akcionáře kromě Storeyho patří Robert Lee, Charlie Simpson, Neville Weston, Lloyd Tunicliffe a společnost Brandsellers Holdings Ltd.
@rich_energy CEO @_williamstorey has commented "The ludicrous statement by minority shareholders cosy with @redbull & @WhyteBikes is risible. Their attempted palace coup has failed. I control all of the assets of @rich_energy & have support of all key stakeholders" #RichEnergy pic.twitter.com/1d32m1AELG
— Rich Energy (@rich_energy) July 11, 2019Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.