Williams dnes oznámil prodloužení spolupráce se svým hlavním sponzorem - telekomunikační společností ROKiT ze tří na pět let, u Haasu řeší opačné problémy - po včerejším překvapivém oznámení Rich Energy o ukončení sponzoringu se jedná o zachování spolupráce.
I když Williams s Robertem Kubicou a Georgem Russellem letos pravidelně vymetá poslední příčky, tak se majitel ROKiTu Jonathan Kendrick rozhodl k zachování partnerství až do roku 2023.
"Jsem spokojený se známostí mé značky a s tím, co se povedlo. Sponzoroval jsem tým, abych dostal svou značku do světa, a to se hodně povedlo, po celém světě. Je to dokonce lepší, než jsem očekával," pochvaluje si Kendrick.
"Naše telefony putují do 4000 obchodů Walmart v USA a na každém parkovišti je banner ROKiT Williams. V Indii bude ROKiT Williams v každém z našich wi-fi měst. Existuje proto obrovský potenciál pro Williams rozšířit povědomí o své značce takovým způsobem, jako nikdy dříve," pokračuje.
"Samozřejmě, že nejsme spokojeni s posledními místy. Byl jsem však v továrně a vím, čeho jsou schopni. Viděl jsem neuvěřitelné inženýry, které mají, jde jen o zaškobrtnutí. Jde o cyklus, ne? Když Ferrari vyhrálo v roce 1979 s Jody Scheckterem, tak jim to potom trvalo 20 let, než znovu vyhráli. Vím, co plánují... dali jsme dohromady finance a oni se vrátí. Fakt tomu věřím," uvádí majitel ROKiTu.
Investoři Rich Energy se snaží zachránit smlouvu s HaasemAmerická stáj má jiné problémy poté, co včera na Twitteru jejich titulární sponzor kvůli mizerným výsledkům překvapivě ukončil spolupráci. Majitel týmu Gene Haas ale dnes řekl, že smlouva je stále platná.
"Rich Energy je v současné době titulárním partnerem F1 týmu Haas. Kvůli důvěrné obchodní povaze informací nemůžu blíže komentovat smluvní vztah mezi našimi dvěma stranami," prohlásil dnes Günther Steiner, šéf americké stáje.
“Rich Energy is currently the title partner of Haas F1 Team. I cannot comment further on the contractual relationship between our two parties due to commercial confidentiality.” – Guenther Steiner, Team Principal pic.twitter.com/egSltgGnAO
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 11, 2019Situace je pikantní v tom, že William Storey, výkonný ředitel Rich Energy, své rozhodnutí o ukončení smlouvy s Haasem nekonzultoval s investory společnosti, kteří jeho pohled evidentně nesdílejí. Ti se nyní snaží smlouvu i vztah s Haasem zachránit.
"Smlouva není ukončena a William k tomu nemá žádné oprávnění. Investoři se snaží napravit mediální zmatek, jde však jako obvykle o byznys," uvádí jeden ze zdrojů společnosti. Mezi akcionáře kromě Storeyho patří Robert Lee, Charlie Simpson, Neville Weston, Lloyd Tunicliffe a společnost Brandsellers Holdings Ltd.
@rich_energy CEO @_williamstorey has commented "The ludicrous statement by minority shareholders cosy with @redbull & @WhyteBikes is risible. Their attempted palace coup has failed. I control all of the assets of @rich_energy & have support of all key stakeholders" #RichEnergy pic.twitter.com/1d32m1AELG
— Rich Energy (@rich_energy) July 11, 2019George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.