Společnost Rich Energy dnes nečekaně ukončila sponzorskou smlouvu s týmem Haas.
Dnes večer se svět Formule 1 dozvěděl velice překvapivou zprávu. Společnost Rich Energy ukončila svoji sponzorskou smlouvu s týmem Haas. Firma to zdůvodnila krátkým prohlášením na Twitteru ve kterém stojí „Dnes byl ukončen náš kontrakt s týmem Haas. Naším cílem je bojovat s Red Bullem, být v Rakousku za Williamsem je pro nás nepřijatelné. Přejeme týmu vše dobré.“
Šlo přitom minimálně o rozporuplného sponzora, který se netajil velkými plány. Na začátku partnerství prohlašovalo vedení společnosti, že během letošní sezony porazí Red Bull v mnoha závodech. Realita však je jiná. Haasu se momentálně vůbec nedaří.
Today @rich_energy terminated our contract with @HaasF1Team for poor performance. We aim to beat @redbullracing & being behind @WilliamsRacing in Austria is unacceptable. The politics and PC attitude in @F1 is also inhibiting our business. We wish the team well #F1 #richenergy pic.twitter.com/9mAt2dOnYu
— Rich Energy (@rich_energy) July 10, 2019Americký tým okupuje v Poháru konstruktérů až devátou pozici s hubeným ziskem šestnácti bodů. Naposledy Haas dokázal bodovat v Monaku, minulé tři závody skončily pro stáj bez bodového zisku.
Rich Energy navíc v nedávné době prohrála svůj spor, jenž byl veden s ohledem na její logo. To bylo označeno jako okopírované od společnosti Whyte Bikes, která vyrábí jízdní kola.
Nyní je otázkou, s jakým zbarvením bude Haas nastupovat. Letošní černo-zlatý design se na vozech objevoval zejména díky smlouvě s Rich Energy.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.