Společnost Rich Energy dnes nečekaně ukončila sponzorskou smlouvu s týmem Haas.
Dnes večer se svět Formule 1 dozvěděl velice překvapivou zprávu. Společnost Rich Energy ukončila svoji sponzorskou smlouvu s týmem Haas. Firma to zdůvodnila krátkým prohlášením na Twitteru ve kterém stojí „Dnes byl ukončen náš kontrakt s týmem Haas. Naším cílem je bojovat s Red Bullem, být v Rakousku za Williamsem je pro nás nepřijatelné. Přejeme týmu vše dobré.“
Šlo přitom minimálně o rozporuplného sponzora, který se netajil velkými plány. Na začátku partnerství prohlašovalo vedení společnosti, že během letošní sezony porazí Red Bull v mnoha závodech. Realita však je jiná. Haasu se momentálně vůbec nedaří.
Today @rich_energy terminated our contract with @HaasF1Team for poor performance. We aim to beat @redbullracing & being behind @WilliamsRacing in Austria is unacceptable. The politics and PC attitude in @F1 is also inhibiting our business. We wish the team well #F1 #richenergy pic.twitter.com/9mAt2dOnYu
— Rich Energy (@rich_energy) July 10, 2019Americký tým okupuje v Poháru konstruktérů až devátou pozici s hubeným ziskem šestnácti bodů. Naposledy Haas dokázal bodovat v Monaku, minulé tři závody skončily pro stáj bez bodového zisku.
Rich Energy navíc v nedávné době prohrála svůj spor, jenž byl veden s ohledem na její logo. To bylo označeno jako okopírované od společnosti Whyte Bikes, která vyrábí jízdní kola.
Nyní je otázkou, s jakým zbarvením bude Haas nastupovat. Letošní černo-zlatý design se na vozech objevoval zejména díky smlouvě s Rich Energy.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.