McLaren prozradil, že se již začal věnovat přípravám monopostu pro rok 2020 a přemýšlí o tom, že zastaví vývoj toho letošního a bude se mu brzy věnovat naplno. Vyplatí se mu tato investice a bude moci konečně bojovat o vítězství?
Po výkonnostním propadu, který nastal v roce 2015 s přechodem na motory Honda, se britský tým až letos konečně dočkal pokroku a aktuálně drží mezi konstruktéry čtvrtou příčku za špičkovými týmy v podobě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu.
Kromě výměny dodavatele pohonných jednotek u něj na pozadí loni došlo k velkým personálním změnám, a ještě letos získal několik posil včetně nového technického ředitele Jamese Keye, jenž přišel z Toro Rosso a jehož přínos se naplno objeví až příští rok, či angažování Andrease Seidela z Porsche, zatímco Pat Fry zamířil k Williamsu.
Ve Wokingu usilovně pracuje a majitelé chtějí svůj závodní tým dostat zpět na výsluní, proto také ohlásili stavbu nového aerodynamického tunelu. Ještě 2 roky však se však budou muset spokojit s tím, že své monoposty budou vyvíjet v německém Kolíně nad Rýnem u Toyoty.
McLaren začíná s vývojem budoucího MCL35 dříve než obvykleA ještě jedna věc se letos změnila. "Práci na voze pro rok 2020 jsme zahájili už dávno. K přesunu došlo mnohem dříve, než minulý rok," prozrazuje nový šéf týmu Seidl. I když na budoucích vozech již pracuje i konkurence, McLaren tomu svému věnuje více zdrojů a brzy se začne na něj začne soustředit výlučně.
"Nyní jsme v procesu plánování, kdy zcela zastavit vývoj současného vozu a přesunout všechny zdroje na nové auto, abychom v roce 2020 mohli dosáhnout dalšího pokroku," vysvětluje Seidl, jenž by se svým týmem chtěl brzy začít opět vyhrávat.
V současné době používá motor Renault, jenž sice nepatří ke špičce, ale zlepšuje se a neztrácí mnoho, a dokáže s ním porážet i jeho výrobce. Smlouva na pohonné jednotky McLarenu vyprší na konci roku 2020 před velkými sportovními i technickými změnami v F1.
Co potom? Přejde na motory Mercedes, když nyní Williams jedná o návratu k Renaultu? Nebo zůstane? "Je hezké slyšet, že Renault pokračuje v investování. Proto kvůli tomu nemáme bolesti hlavy. Jejich vývoj během minulé zimy byl velmi povzbuzující a poslední vylepšení vždy přinesla slibovaný pokrok," odpovídá vyhýbavě spokojený Seidl.
Pro F1news.cz nechtěl odpovědět ani na dotaz, zda by nemohl využít své bývalé vazby a do F1 přitáhnout nového dodavatele motorů: "Jsem teď zaměstnanec McLarenu, situaci Porsche nemůžu komentovat."
McLaren se uvnitř musí ještě změnitNyní schopný manažer vede svůj tým ke změně mentality. Chce, aby byl odvážný tak, jak to pozoruje u špičkových týmů: "Kultura se musí změnit. Vždy povzbuzuji lidi, aby riskovali, a pak je chráním, když se věci nepodaří. Musíte jen zajistit, aby se chyby neopakovaly dvakrát," objasňuje svůj postoj.
"Pro mě je nejdůležitější vidět neustálý vývoj a pokračující zlepšování v továrně i na trati. Vybrat si svůj čas a zajistit, že půjdeme do detailů, pokud jde o metody a nástroje využívané ve vývoji, protože tohle je základ pro agresivní vývoj, který potřebujete při takové ztrátě."
"Musíme v týmu znovu vybudovat sebedůvěru a také být dostatečně odvážní při riskování nebo v rozhodování o odvážných konceptech. To dělají ostatní týmy s velkými zkušenostmi a sebevědomím, jako je Mercedes. Snížení té výkonnostní ztráty potrvá," říká Seidl.
"Když máte tak špatné roky, jako zažil McLaren, pak svým způsobem stojíte proti zdi. Veškeré ty změny za posledních pět let, kdy týmu uvnitř scházela stabilita - to nepomáhalo. V naší pozici musíme riskovat. K tomu ale potřebujete uvnitř určité sebevědomí, určitou kultura a ducha - a ty musíme znovu společně vybudovat.
Tím netvrdím, že by tým byl špatný. opravdu na mě zapůsobil všemi těmi dobrými výsledky letos, když jsem začal, pozitivní atmosférou a dobrým tempem. Je to nyní důležité vydat se tím směrem," má jasno šéf týmu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.