V současné Formuli1 není zkušenějšího jezdce. Kimi Räikkönen toho s královnou motorsportu zažil už mnoho. Jaký je podle něj recept na lepší show?
Kimi Raikkonen je v současné době nejzkušenějším pilotem na startovním roštu Formule1. Dalo by se říct, že některým svým kolegům by Iceman mohl dělat i otce. Ostřílený devětatřicetiletý bard zažil na závodní dráze mnoho velikánů.
Patří k jezdcům, kteří soupeřili s Michaelem Schumacherem, Juanem Pablem Montoyou a mnohými dalšími, jenž už dlouhou dobu v královně motorsportu nefigurují. Je tedy člověkem, který může porovnávat různé dekády.
A jaký je Finův recept na lepší show? „Upřímně, z dlouhodobého hlediska to není moje starost, v budoucnu do toho nebudu nijak zapojený a nebudu přicházet o svůj volný čas zapínáním televize“, zasmál se Räikkönen.
„Jestliže se mě ptáte, co bych změnil teď, určitě takové věci jsou, například bych odstranil všechna ta data, pokud byste nemohli naladit vozy prostřednictvím dat, museli byste se vrátit zpět ke svým vlastním pocitům, to by byl podle mě krok vpřed,“ pravil Iceman.
Pilot Alfy Romeo v této souvislosti zmínil americkou sérii NASCAR, kterou si během sezony 2011 rovněž vyzkoušel. Podle něj je tato série dobrým příkladem toho, že méně telemetrie a dat znamená lepší závodění.
„Je to čistší závodění, můžete si říct, že na oválu je to jednoduché, ale není tomu tak. Můžete si uvědomit do pr… nejsem dost rychlý a pak se o tom můžete bavit s ostatními, ale nakonec jste to vy sám, kdo musí dojít k nějakému závěru. Ale ve Formuli1 vám data říkají vše, co můžete změnit, pokud by si každý měl najít vlastní nastavení bez toho, aby se díval na počítač, bylo by to o něčem jiném,“ pokračuje Kimi.
Räikkönen vstoupil do kolotoče F1 během sezony 2001, stalo se tak se Sauberem. Posléze vystřídal McLaren, Ferrari a Lotus. V barvách týmu z Maranella získal roku 2007 mistrovský titul. Vyzkoušel si rovněž NASCAR a netají se svou oblibou v rallye.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.