V současné Formuli1 není zkušenějšího jezdce. Kimi Räikkönen toho s královnou motorsportu zažil už mnoho. Jaký je podle něj recept na lepší show?
Kimi Raikkonen je v současné době nejzkušenějším pilotem na startovním roštu Formule1. Dalo by se říct, že některým svým kolegům by Iceman mohl dělat i otce. Ostřílený devětatřicetiletý bard zažil na závodní dráze mnoho velikánů.
Patří k jezdcům, kteří soupeřili s Michaelem Schumacherem, Juanem Pablem Montoyou a mnohými dalšími, jenž už dlouhou dobu v královně motorsportu nefigurují. Je tedy člověkem, který může porovnávat různé dekády.
A jaký je Finův recept na lepší show? „Upřímně, z dlouhodobého hlediska to není moje starost, v budoucnu do toho nebudu nijak zapojený a nebudu přicházet o svůj volný čas zapínáním televize“, zasmál se Räikkönen.
„Jestliže se mě ptáte, co bych změnil teď, určitě takové věci jsou, například bych odstranil všechna ta data, pokud byste nemohli naladit vozy prostřednictvím dat, museli byste se vrátit zpět ke svým vlastním pocitům, to by byl podle mě krok vpřed,“ pravil Iceman.
Pilot Alfy Romeo v této souvislosti zmínil americkou sérii NASCAR, kterou si během sezony 2011 rovněž vyzkoušel. Podle něj je tato série dobrým příkladem toho, že méně telemetrie a dat znamená lepší závodění.
„Je to čistší závodění, můžete si říct, že na oválu je to jednoduché, ale není tomu tak. Můžete si uvědomit do pr… nejsem dost rychlý a pak se o tom můžete bavit s ostatními, ale nakonec jste to vy sám, kdo musí dojít k nějakému závěru. Ale ve Formuli1 vám data říkají vše, co můžete změnit, pokud by si každý měl najít vlastní nastavení bez toho, aby se díval na počítač, bylo by to o něčem jiném,“ pokračuje Kimi.
Räikkönen vstoupil do kolotoče F1 během sezony 2001, stalo se tak se Sauberem. Posléze vystřídal McLaren, Ferrari a Lotus. V barvách týmu z Maranella získal roku 2007 mistrovský titul. Vyzkoušel si rovněž NASCAR a netají se svou oblibou v rallye.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.