PAUL RICARD - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly své piloty a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Francie 2019?
Nejrychlejší zastávka dnes byla k vidění u Williamsu, který Kubicu přezul v 24. kole za 1,97 sekundy. Red Bull byl jen o něco pomalejší, když Gaslyho odbavil za 2,18 s.
O 6 setin sekundy byl horší Mercedes, který zdržel Hamiltona 2,24 s, a Ferrari - to Vettela vyslalo zpět na trať za 2,29 s. McLarenu patří pátá příčka, Sainzova zastávka trvala jen 2,4 s, stejně jako ta Verstappenova u zmíněného Red Bullu.
Většina pilotů do závodu startovala na středně-tvrdých pneumatikách, pro měkké se rozhodli pouze Gasly s Giovinazzim a pro tvrdé pětice jezdců: Grosjean, Hülkenberg, Kvjat, Räikkönen a Stroll.
Teploty dnes dosahovaly 54 °C - zatím nejvíce v letošní sezóně, i přesto se většina rozhodla pro jednozastávkovou strategii středně-tvrdá - tvrdá směs. Pro pneumatiky to bylo náročné a u některých vozů se objevovaly puchýře, přesto si udržovaly velmi dobrou výkonnost.
Vozy neustále zrychlují, což potvrdil Bottas, když už v polovině závodu překonal loňské nejrychlejší kolo, přestože měl více paliva a tvrdší pneumatiky.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách ujel Gasly (17 kol), na středně tvrdých zvládli Albon s Russelem a Vettelem shodně 25 kol a na tvrdých vydržel nejdéle Stroll - jeho 39 kol představovalo 74 % závodu vypsaného na 53 okruhů.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.