PAUL RICARD - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly své piloty a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Francie 2019?
Nejrychlejší zastávka dnes byla k vidění u Williamsu, který Kubicu přezul v 24. kole za 1,97 sekundy. Red Bull byl jen o něco pomalejší, když Gaslyho odbavil za 2,18 s.
O 6 setin sekundy byl horší Mercedes, který zdržel Hamiltona 2,24 s, a Ferrari - to Vettela vyslalo zpět na trať za 2,29 s. McLarenu patří pátá příčka, Sainzova zastávka trvala jen 2,4 s, stejně jako ta Verstappenova u zmíněného Red Bullu.
Většina pilotů do závodu startovala na středně-tvrdých pneumatikách, pro měkké se rozhodli pouze Gasly s Giovinazzim a pro tvrdé pětice jezdců: Grosjean, Hülkenberg, Kvjat, Räikkönen a Stroll.
Teploty dnes dosahovaly 54 °C - zatím nejvíce v letošní sezóně, i přesto se většina rozhodla pro jednozastávkovou strategii středně-tvrdá - tvrdá směs. Pro pneumatiky to bylo náročné a u některých vozů se objevovaly puchýře, přesto si udržovaly velmi dobrou výkonnost.
Vozy neustále zrychlují, což potvrdil Bottas, když už v polovině závodu překonal loňské nejrychlejší kolo, přestože měl více paliva a tvrdší pneumatiky.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách ujel Gasly (17 kol), na středně tvrdých zvládli Albon s Russelem a Vettelem shodně 25 kol a na tvrdých vydržel nejdéle Stroll - jeho 39 kol představovalo 74 % závodu vypsaného na 53 okruhů.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.