PAUL RICARD - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly své piloty a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Francie 2019?
Nejrychlejší zastávka dnes byla k vidění u Williamsu, který Kubicu přezul v 24. kole za 1,97 sekundy. Red Bull byl jen o něco pomalejší, když Gaslyho odbavil za 2,18 s.
O 6 setin sekundy byl horší Mercedes, který zdržel Hamiltona 2,24 s, a Ferrari - to Vettela vyslalo zpět na trať za 2,29 s. McLarenu patří pátá příčka, Sainzova zastávka trvala jen 2,4 s, stejně jako ta Verstappenova u zmíněného Red Bullu.
Většina pilotů do závodu startovala na středně-tvrdých pneumatikách, pro měkké se rozhodli pouze Gasly s Giovinazzim a pro tvrdé pětice jezdců: Grosjean, Hülkenberg, Kvjat, Räikkönen a Stroll.
Teploty dnes dosahovaly 54 °C - zatím nejvíce v letošní sezóně, i přesto se většina rozhodla pro jednozastávkovou strategii středně-tvrdá - tvrdá směs. Pro pneumatiky to bylo náročné a u některých vozů se objevovaly puchýře, přesto si udržovaly velmi dobrou výkonnost.
Vozy neustále zrychlují, což potvrdil Bottas, když už v polovině závodu překonal loňské nejrychlejší kolo, přestože měl více paliva a tvrdší pneumatiky.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách ujel Gasly (17 kol), na středně tvrdých zvládli Albon s Russelem a Vettelem shodně 25 kol a na tvrdých vydržel nejdéle Stroll - jeho 39 kol představovalo 74 % závodu vypsaného na 53 okruhů.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.