Mercedes si i v posledním tréninku na Velkou cenu Francie zajel nejrychlejší časy. Valtteri Bottas s náskokem 0,04 sek. na Hamiltona, Ferrari ztrácí téměř půl sekundy. Nejrychlejší ze zbytku Red Bull, Williams opravoval Russellův vůz kvůli motoru.
Ve včerejších trénincích dominoval Mercedes. Teplota vzduchu je dnes na francouzském okruhu Paula Ricarda je 25 °C, trať má 49 °C. Pro pneumatiky to bude velká zatěžkávací zkouška.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená. Závěrečný trénink a příprava na kvalifikaci může začít. Jako první na trať vyráží Sainz, Norris a Grosjean. Jako vždy se začíná instalačními koly. Odbyl si je také Albon a Magnussen. Všichni však zajeli zpět k mechanikům a po pěti minutách je na trati zcela pusto.
Ticho přerušuje Räikkönen a Kvjat, kteří jsou následováni Kubicou. Právě polský jezdec Williamsu zajíždí první měřený čas s hodnotou 1:35,832 min. Brzy jej však překonává Kvjat a to téměř o dvě a půl sekundy. Ruského jezdce Toro Rosso však čeká start z chvostu pole, neboť si bude muset odbýt penalizace kvůli motoru.
Na trať vyrazili i domácí Renaulty. Zatím se Kvjat zvýšil svůj náskok, když zajel čas 1:32,744 min.Zlepšuje se však i Kubica, rozdíl však zůstává 2,6 sek.
Po patnácti minutách jde do čela jde Ricciardo s časem 1:32,690 min. Jeho týmový kolega Hülkenberg na něj ztrácí sekundu, v následujícím kole se však zlepšuje a zajíždí zatím nejrychleji - 1:32,417 min.
A trať začíná po dvaceti minutách ožívat. Vyjíždějí Gasly, Bottas, Russell. A Mercedes se ujímá vedení s časem 1:31,383 min. Na trati nyní i Hamilton a obě Ferrari a další je následují. Hamilton v prvním kole o 0,3 sek pomalejší než Bottas, Leclerc je druhý s časem 1:31,466 min. Kolo zajel dobře, ale ztrácejí v posledním sektoru. Ztrácí 0,083 sek.
Jediným jezdcem bez času je po pětadvaceti minutách Verstappen, který je však aktuálně na trati, takže to určitě nebude platit dlouho a také Räikkönen. Ferrari se na to snaží šlápnout. Nejprve překonal Hamiltonův čas Vettel, poté nejrychlejšího Bottase Leclerc. To však neplatí dlouho, do čela jde Hamilton s časem 1:31,108
Pořadí po polovině tréninku: Hamilton, Leclerc, Bottas, Vettel, Verstappen, Hülkenberg, Norris, Albon, Gasly, Ricciardo, Kvjat, Sainz, Giovinazzi, Stroll, Magnussen, Grosjean, Pérez, Kubica, Russell.
Bottas jako první zajíždí čas pod 1:31, konkrétně 1:30,853 min a to na použité sadě měkkých pneumatik. Hamilton na něj ztrácí 0,2 sek. Všichni již zajeli měřené kolo - jako poslední Räikkönen (1:33,07 min). Williams má technické potíže. Russellův vůz má problém s motorem.
Finding the perfect set-up can be a fine line #UnleashTheLion 🦁 #KeepPushing #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/B3YqlBpTYj
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) June 22, 2019
Verstappen si stěžuje, že mu chybí přilnavost. Aktuálně je však nejlepší po Mercedesech a Ferrari na pátém místě. Nejlepší ze zbytku je aktuálně Renault, jsou aktuálně šestí a sedmí. Za nimi jsou oba McLareny.
Zbývá dvacet minut a na řadu přichází simulace kvalifikace. Bottas na nových měkkých pneumatikách zajíždí 1:30,159 min. Na trati aktuálně oba Mercedesy a obě Ferrari. Hamilton se s autem v tomto kole trošku trápil, dokonce vyjel i mimo trať. Pokusí se o pořádné kolo znovu. A to už je lepší. Ztrácí na Bottase čtyři setiny.
The boys doing the business in Final Practice. #VB77 currently leads the pack with #LH44 in P2, with 15 min to go! 👊#FrenchGP pic.twitter.com/o2D8tEQGJa
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 22, 2019
Leclerc se také zlepšuje, na Mercedesy ale ztrácí téměř půl sekundy. Stříbrné šípy jsou zkrátka neporazitelné především díky poslednímu sektoru. Na trati aktuálně velmi rušno. Zlepšuje se Gasly, který jde na šesté místo, ale také Norris či Räikkönen. Ti se řadí na sedmou, respektive osmou příčku.
Haas se snaží zlepšit, z chvostu se aktuálně posunuli na třinásté a patnácté místo v pořadí Magnussen, Grosjean. Mezi jezdci Ferrari jen těsný rozdíl, avšak půl vteřinová ztráta na Mercedes zůstává. Za nimi Red Bully, kteří však aktuálně bojují spíše s McLareny a Renaulty než s čelem pole. První desítku potom uzavírají Alfy Romeo.
Závěr se však blíží a řada jezdců si zlepšuje svá kola. Nicméně Red Bully, McLareny, Renaulty a Alfy Romeo dělí čtyři desetiny. Mechanici Williamsu usilovně pracovali na voze Russella, ale na trať už se nedostal. Trénink končí.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.