PAUL RICARD - 2. TRÉNINK; Mercedesy ve Francii kralovaly také odpoledne, nejrychlejší čas v 2. tréninku zajel Valtteri Bottas, Ferrari končí na třetím a čtvrtém místě se ztrátou převyšující 6 desetin sekundy.
Mezi tréninky se uskutečnila tisková konference s představiteli týmu, kde Laurent Mekies uvedl, že Ferrari má jednoznačné doklady toho, že jejich pilot Sebastian Vettel si v Kanadě penalizaci nezasloužil.
V 15:00 hod na trať jako první vyrazil Kvjat, jenž bude v neděli penalizován za nasazení kompletní nové pohonné jednotky Hondy. Své letmé kolo zvládl za 1:35,683 min. Smolař Grosjean si stěžoval na vibrace a musel do boxů - moc se přitom nesvezl kvůli úniku vody ani ráno.
They got off to a slow start this morning in FP1But Ferrari have made a fast start to FP2, with Vettel P1 and Leclerc P2 after 20 minutes#F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/s5WWvTCWLU
— Formula 1 (@F1) June 21, 2019Od počátku na to šlapalo i Ferrari, které se brzy seřadilo za Hamiltonem (1:31,361) - Vettel se ztrátou 0,728 s a Leclerc zaostával o 0,811 s. Čtvrtá příčka v polovině patřila Verstappenovi (+ 1,130 s), na záda mu opět dýchal Norris (+1,531 s).
Hamilton poté vyjel mimo v zatáčkách č. 3 a 4, levým zadním kolem smetl kužel a při svém návratu na trať zpomalil Verstappena, jenž si těsně před tím připsal rekord v 1. sektoru - incident se bude po tréninku prošetřovat. Na první příčku se mezitím posunul Bottas s časem 1:30,937 min.
New bollard = ordered 👀💥#F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/RBgi58TABj
— Formula 1 (@F1) June 21, 2019Grosjean si stěžuje na auto a nedostatek přilnavosti, Sainz McLarenu hlásí potíže s motorem a míří do boxů. Zatím je na sedmé příčce mezi piloty Red Bullu. Ve smyku se ocitá také Hülkenberg s Renaultem a Pérez si při průjezdu přes obrubníky v zatáčce č. 2 poškozuje přední křídlo.
Mercedes si odpoledne udržel svou špičkovou formu, ale Ferrari ztrácí ještě více než dopoledne. McLaren pokračuje ve spanilé jízdě, Norris obsadil pátou příčku a předčil oba Red Bully. Zdá se, že britský tým je opravdu ve formě, zatím však přesně neví proč. Zkoušel hodně nových věcí a v pátky obvykle bývá rychlý, proto očekává, že se ostatní zítra zlepší (viz Kanada).Ve středu pole si polepšila Alfa Romeo a Haas.
U Mercedesu po smyku Hamiltona mechanici detekovali vynechávání zapalování, pilot navíc musí ke komisařům vysvětlit svůj výlet mimo trať a následné zpomalení Verstappena. Dojde na další kontroverzní penalizaci nebo přimhouří oči? Vettelův trestu z Kanady na žádost Ferrari přezkoumali, nenašli však žádné nové okolnosti, kterými se Laurent Mekies oháněl. Verdikt se tedy nemění.
Nejvyšší rychlosti: 1. Bottas 334,0 km/h; 2. Räikkönen 330,1 km/h; 3. Stroll 329,6 km/h; 4. Leclerc 329,5 km/h; 5. Magnussen 329,4 km/h; 6. Ricciardo 329,3 km/h; 7. Pérez 329,1 km/h; 8. Vettel 328,9 km/h.
Aktualizace: Komisaři se po shlédnutí opakovaných záznamů a vyslechnutí obou pilotů rozhodli Hamiltona netrestat. Podle nich situace nebyla nikterak nebezpečná a Verstappena nikterak v tréninku nezvýhodnila. Jezdci souhlasili s tím, že omezená viditelnost a úhel Lewisovi ztížil viditelnost a ten se vrátil pomalu. Komisaři si rovněž povšimli, že se pilot Mercedesu přinejmenším dvakrát podíval do zpětného zrcátka, než se vrátil na trať.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.