PAUL RICARD - 2. TRÉNINK; Mercedesy ve Francii kralovaly také odpoledne, nejrychlejší čas v 2. tréninku zajel Valtteri Bottas, Ferrari končí na třetím a čtvrtém místě se ztrátou převyšující 6 desetin sekundy.
Mezi tréninky se uskutečnila tisková konference s představiteli týmu, kde Laurent Mekies uvedl, že Ferrari má jednoznačné doklady toho, že jejich pilot Sebastian Vettel si v Kanadě penalizaci nezasloužil.
V 15:00 hod na trať jako první vyrazil Kvjat, jenž bude v neděli penalizován za nasazení kompletní nové pohonné jednotky Hondy. Své letmé kolo zvládl za 1:35,683 min. Smolař Grosjean si stěžoval na vibrace a musel do boxů - moc se přitom nesvezl kvůli úniku vody ani ráno.
They got off to a slow start this morning in FP1But Ferrari have made a fast start to FP2, with Vettel P1 and Leclerc P2 after 20 minutes#F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/s5WWvTCWLU
— Formula 1 (@F1) June 21, 2019Od počátku na to šlapalo i Ferrari, které se brzy seřadilo za Hamiltonem (1:31,361) - Vettel se ztrátou 0,728 s a Leclerc zaostával o 0,811 s. Čtvrtá příčka v polovině patřila Verstappenovi (+ 1,130 s), na záda mu opět dýchal Norris (+1,531 s).
Hamilton poté vyjel mimo v zatáčkách č. 3 a 4, levým zadním kolem smetl kužel a při svém návratu na trať zpomalil Verstappena, jenž si těsně před tím připsal rekord v 1. sektoru - incident se bude po tréninku prošetřovat. Na první příčku se mezitím posunul Bottas s časem 1:30,937 min.
New bollard = ordered 👀💥#F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/RBgi58TABj
— Formula 1 (@F1) June 21, 2019Grosjean si stěžuje na auto a nedostatek přilnavosti, Sainz McLarenu hlásí potíže s motorem a míří do boxů. Zatím je na sedmé příčce mezi piloty Red Bullu. Ve smyku se ocitá také Hülkenberg s Renaultem a Pérez si při průjezdu přes obrubníky v zatáčce č. 2 poškozuje přední křídlo.
Mercedes si odpoledne udržel svou špičkovou formu, ale Ferrari ztrácí ještě více než dopoledne. McLaren pokračuje ve spanilé jízdě, Norris obsadil pátou příčku a předčil oba Red Bully. Zdá se, že britský tým je opravdu ve formě, zatím však přesně neví proč. Zkoušel hodně nových věcí a v pátky obvykle bývá rychlý, proto očekává, že se ostatní zítra zlepší (viz Kanada).Ve středu pole si polepšila Alfa Romeo a Haas.
U Mercedesu po smyku Hamiltona mechanici detekovali vynechávání zapalování, pilot navíc musí ke komisařům vysvětlit svůj výlet mimo trať a následné zpomalení Verstappena. Dojde na další kontroverzní penalizaci nebo přimhouří oči? Vettelův trestu z Kanady na žádost Ferrari přezkoumali, nenašli však žádné nové okolnosti, kterými se Laurent Mekies oháněl. Verdikt se tedy nemění.
Nejvyšší rychlosti: 1. Bottas 334,0 km/h; 2. Räikkönen 330,1 km/h; 3. Stroll 329,6 km/h; 4. Leclerc 329,5 km/h; 5. Magnussen 329,4 km/h; 6. Ricciardo 329,3 km/h; 7. Pérez 329,1 km/h; 8. Vettel 328,9 km/h.
Aktualizace: Komisaři se po shlédnutí opakovaných záznamů a vyslechnutí obou pilotů rozhodli Hamiltona netrestat. Podle nich situace nebyla nikterak nebezpečná a Verstappena nikterak v tréninku nezvýhodnila. Jezdci souhlasili s tím, že omezená viditelnost a úhel Lewisovi ztížil viditelnost a ten se vrátil pomalu. Komisaři si rovněž povšimli, že se pilot Mercedesu přinejmenším dvakrát podíval do zpětného zrcátka, než se vrátil na trať.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.