PAUL RICARD - 2. TRÉNINK; Mercedesy ve Francii kralovaly také odpoledne, nejrychlejší čas v 2. tréninku zajel Valtteri Bottas, Ferrari končí na třetím a čtvrtém místě se ztrátou převyšující 6 desetin sekundy.
Mezi tréninky se uskutečnila tisková konference s představiteli týmu, kde Laurent Mekies uvedl, že Ferrari má jednoznačné doklady toho, že jejich pilot Sebastian Vettel si v Kanadě penalizaci nezasloužil.
V 15:00 hod na trať jako první vyrazil Kvjat, jenž bude v neděli penalizován za nasazení kompletní nové pohonné jednotky Hondy. Své letmé kolo zvládl za 1:35,683 min. Smolař Grosjean si stěžoval na vibrace a musel do boxů - moc se přitom nesvezl kvůli úniku vody ani ráno.
They got off to a slow start this morning in FP1But Ferrari have made a fast start to FP2, with Vettel P1 and Leclerc P2 after 20 minutes#F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/s5WWvTCWLU
— Formula 1 (@F1) June 21, 2019Od počátku na to šlapalo i Ferrari, které se brzy seřadilo za Hamiltonem (1:31,361) - Vettel se ztrátou 0,728 s a Leclerc zaostával o 0,811 s. Čtvrtá příčka v polovině patřila Verstappenovi (+ 1,130 s), na záda mu opět dýchal Norris (+1,531 s).
Hamilton poté vyjel mimo v zatáčkách č. 3 a 4, levým zadním kolem smetl kužel a při svém návratu na trať zpomalil Verstappena, jenž si těsně před tím připsal rekord v 1. sektoru - incident se bude po tréninku prošetřovat. Na první příčku se mezitím posunul Bottas s časem 1:30,937 min.
New bollard = ordered 👀💥#F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/RBgi58TABj
— Formula 1 (@F1) June 21, 2019Grosjean si stěžuje na auto a nedostatek přilnavosti, Sainz McLarenu hlásí potíže s motorem a míří do boxů. Zatím je na sedmé příčce mezi piloty Red Bullu. Ve smyku se ocitá také Hülkenberg s Renaultem a Pérez si při průjezdu přes obrubníky v zatáčce č. 2 poškozuje přední křídlo.
Mercedes si odpoledne udržel svou špičkovou formu, ale Ferrari ztrácí ještě více než dopoledne. McLaren pokračuje ve spanilé jízdě, Norris obsadil pátou příčku a předčil oba Red Bully. Zdá se, že britský tým je opravdu ve formě, zatím však přesně neví proč. Zkoušel hodně nových věcí a v pátky obvykle bývá rychlý, proto očekává, že se ostatní zítra zlepší (viz Kanada).Ve středu pole si polepšila Alfa Romeo a Haas.
U Mercedesu po smyku Hamiltona mechanici detekovali vynechávání zapalování, pilot navíc musí ke komisařům vysvětlit svůj výlet mimo trať a následné zpomalení Verstappena. Dojde na další kontroverzní penalizaci nebo přimhouří oči? Vettelův trestu z Kanady na žádost Ferrari přezkoumali, nenašli však žádné nové okolnosti, kterými se Laurent Mekies oháněl. Verdikt se tedy nemění.
Nejvyšší rychlosti: 1. Bottas 334,0 km/h; 2. Räikkönen 330,1 km/h; 3. Stroll 329,6 km/h; 4. Leclerc 329,5 km/h; 5. Magnussen 329,4 km/h; 6. Ricciardo 329,3 km/h; 7. Pérez 329,1 km/h; 8. Vettel 328,9 km/h.
Aktualizace: Komisaři se po shlédnutí opakovaných záznamů a vyslechnutí obou pilotů rozhodli Hamiltona netrestat. Podle nich situace nebyla nikterak nebezpečná a Verstappena nikterak v tréninku nezvýhodnila. Jezdci souhlasili s tím, že omezená viditelnost a úhel Lewisovi ztížil viditelnost a ten se vrátil pomalu. Komisaři si rovněž povšimli, že se pilot Mercedesu přinejmenším dvakrát podíval do zpětného zrcátka, než se vrátil na trať.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.