Týmy a vedení F1 včera na schůzce v Paříži, kde nechyběl ani úřadující šampion Lewis Hamilton, souhlasily s odkladem prezentace sportovních, technických a finančních pravidel pro sezónu 2021 na říjen tohoto roku.
Zatímco některé týmy požadovaly odklad, jiné již zveřejnění nových pravidel nechtějí oddalovat. Šéf Ferrari Mattia Binotto například uvedl, že podle něj jsou stále dost "zelená a nevyspělá na to, aby se o nich dalo hlasovat."
Čeho se menší týmy obávají?Renault s odkladem ale nesouhlasí - podle něj větší změny na poslední chvíli otevírají dveře velkým týmům, které to díky svým zdrojům potom zvládnou snadněji a uzmou těm menším šanci na smazání náskoku.
Pohled francouzského týmu sdílí i McLaren: "Spatřujeme v tom stejné riziko. Na druhé straně ale důvěřujeme FIA a Liberty, že vědí, co dělají a co je nejlepší pro budoucnost sportu. Některé principy byly odsouhlaseny. Nemáme konečná pravidla, jen doufáme, že všechna tak zůstanou, což je dle našeho názoru správnou věcí."
"Pro nás je tou nedůležitější věcí, aby zůstaly zachovány stanovené principy. Abych byl upřímný, tak toto je naší prioritou. Pravidla, o nichž se momentálně diskutuje, a pracovní skupiny, k jejich vytvoření dochází, představují dobrý základ. Určitě potřebují jemné doladění, takže to ještě nemá smysl vyhradit na to zdroje. Ale je to stejné pro všechny," vysvětluje šéf tým Andreas Seidl.
Závěr zasedání - další odkladPo jednání v Paříži však včera pozdě večer FIA vydala následující prohlášení: "Zatímco klíčoví hráči F1 cítí, že jádrové cíle naznačené pro budoucí sadu pravidel byly definovány, tak jsme se v zájmu sportu dohodli, že nejlepší výsledek zajistí další čas na dodatečné doladění a konzultace. Pod dnešní schůzce se zmíněnými klíčovými hráči se v nadcházejících měsících budou konat další schůzky."
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.