Týmy a vedení F1 včera na schůzce v Paříži, kde nechyběl ani úřadující šampion Lewis Hamilton, souhlasily s odkladem prezentace sportovních, technických a finančních pravidel pro sezónu 2021 na říjen tohoto roku.
Zatímco některé týmy požadovaly odklad, jiné již zveřejnění nových pravidel nechtějí oddalovat. Šéf Ferrari Mattia Binotto například uvedl, že podle něj jsou stále dost "zelená a nevyspělá na to, aby se o nich dalo hlasovat."
Čeho se menší týmy obávají?Renault s odkladem ale nesouhlasí - podle něj větší změny na poslední chvíli otevírají dveře velkým týmům, které to díky svým zdrojům potom zvládnou snadněji a uzmou těm menším šanci na smazání náskoku.
Pohled francouzského týmu sdílí i McLaren: "Spatřujeme v tom stejné riziko. Na druhé straně ale důvěřujeme FIA a Liberty, že vědí, co dělají a co je nejlepší pro budoucnost sportu. Některé principy byly odsouhlaseny. Nemáme konečná pravidla, jen doufáme, že všechna tak zůstanou, což je dle našeho názoru správnou věcí."
"Pro nás je tou nedůležitější věcí, aby zůstaly zachovány stanovené principy. Abych byl upřímný, tak toto je naší prioritou. Pravidla, o nichž se momentálně diskutuje, a pracovní skupiny, k jejich vytvoření dochází, představují dobrý základ. Určitě potřebují jemné doladění, takže to ještě nemá smysl vyhradit na to zdroje. Ale je to stejné pro všechny," vysvětluje šéf tým Andreas Seidl.
Závěr zasedání - další odkladPo jednání v Paříži však včera pozdě večer FIA vydala následující prohlášení: "Zatímco klíčoví hráči F1 cítí, že jádrové cíle naznačené pro budoucí sadu pravidel byly definovány, tak jsme se v zájmu sportu dohodli, že nejlepší výsledek zajistí další čas na dodatečné doladění a konzultace. Pod dnešní schůzce se zmíněnými klíčovými hráči se v nadcházejících měsících budou konat další schůzky."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.