Týmy a vedení F1 včera na schůzce v Paříži, kde nechyběl ani úřadující šampion Lewis Hamilton, souhlasily s odkladem prezentace sportovních, technických a finančních pravidel pro sezónu 2021 na říjen tohoto roku.
Zatímco některé týmy požadovaly odklad, jiné již zveřejnění nových pravidel nechtějí oddalovat. Šéf Ferrari Mattia Binotto například uvedl, že podle něj jsou stále dost "zelená a nevyspělá na to, aby se o nich dalo hlasovat."
Čeho se menší týmy obávají?Renault s odkladem ale nesouhlasí - podle něj větší změny na poslední chvíli otevírají dveře velkým týmům, které to díky svým zdrojům potom zvládnou snadněji a uzmou těm menším šanci na smazání náskoku.
Pohled francouzského týmu sdílí i McLaren: "Spatřujeme v tom stejné riziko. Na druhé straně ale důvěřujeme FIA a Liberty, že vědí, co dělají a co je nejlepší pro budoucnost sportu. Některé principy byly odsouhlaseny. Nemáme konečná pravidla, jen doufáme, že všechna tak zůstanou, což je dle našeho názoru správnou věcí."
"Pro nás je tou nedůležitější věcí, aby zůstaly zachovány stanovené principy. Abych byl upřímný, tak toto je naší prioritou. Pravidla, o nichž se momentálně diskutuje, a pracovní skupiny, k jejich vytvoření dochází, představují dobrý základ. Určitě potřebují jemné doladění, takže to ještě nemá smysl vyhradit na to zdroje. Ale je to stejné pro všechny," vysvětluje šéf tým Andreas Seidl.
Závěr zasedání - další odkladPo jednání v Paříži však včera pozdě večer FIA vydala následující prohlášení: "Zatímco klíčoví hráči F1 cítí, že jádrové cíle naznačené pro budoucí sadu pravidel byly definovány, tak jsme se v zájmu sportu dohodli, že nejlepší výsledek zajistí další čas na dodatečné doladění a konzultace. Pod dnešní schůzce se zmíněnými klíčovými hráči se v nadcházejících měsících budou konat další schůzky."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.