Týmy a vedení F1 včera na schůzce v Paříži, kde nechyběl ani úřadující šampion Lewis Hamilton, souhlasily s odkladem prezentace sportovních, technických a finančních pravidel pro sezónu 2021 na říjen tohoto roku.
Zatímco některé týmy požadovaly odklad, jiné již zveřejnění nových pravidel nechtějí oddalovat. Šéf Ferrari Mattia Binotto například uvedl, že podle něj jsou stále dost "zelená a nevyspělá na to, aby se o nich dalo hlasovat."
Čeho se menší týmy obávají?Renault s odkladem ale nesouhlasí - podle něj větší změny na poslední chvíli otevírají dveře velkým týmům, které to díky svým zdrojům potom zvládnou snadněji a uzmou těm menším šanci na smazání náskoku.
Pohled francouzského týmu sdílí i McLaren: "Spatřujeme v tom stejné riziko. Na druhé straně ale důvěřujeme FIA a Liberty, že vědí, co dělají a co je nejlepší pro budoucnost sportu. Některé principy byly odsouhlaseny. Nemáme konečná pravidla, jen doufáme, že všechna tak zůstanou, což je dle našeho názoru správnou věcí."
"Pro nás je tou nedůležitější věcí, aby zůstaly zachovány stanovené principy. Abych byl upřímný, tak toto je naší prioritou. Pravidla, o nichž se momentálně diskutuje, a pracovní skupiny, k jejich vytvoření dochází, představují dobrý základ. Určitě potřebují jemné doladění, takže to ještě nemá smysl vyhradit na to zdroje. Ale je to stejné pro všechny," vysvětluje šéf tým Andreas Seidl.
Závěr zasedání - další odkladPo jednání v Paříži však včera pozdě večer FIA vydala následující prohlášení: "Zatímco klíčoví hráči F1 cítí, že jádrové cíle naznačené pro budoucí sadu pravidel byly definovány, tak jsme se v zájmu sportu dohodli, že nejlepší výsledek zajistí další čas na dodatečné doladění a konzultace. Pod dnešní schůzce se zmíněnými klíčovými hráči se v nadcházejících měsících budou konat další schůzky."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.