Týmy a vedení F1 včera na schůzce v Paříži, kde nechyběl ani úřadující šampion Lewis Hamilton, souhlasily s odkladem prezentace sportovních, technických a finančních pravidel pro sezónu 2021 na říjen tohoto roku.
Zatímco některé týmy požadovaly odklad, jiné již zveřejnění nových pravidel nechtějí oddalovat. Šéf Ferrari Mattia Binotto například uvedl, že podle něj jsou stále dost "zelená a nevyspělá na to, aby se o nich dalo hlasovat."
Čeho se menší týmy obávají?Renault s odkladem ale nesouhlasí - podle něj větší změny na poslední chvíli otevírají dveře velkým týmům, které to díky svým zdrojům potom zvládnou snadněji a uzmou těm menším šanci na smazání náskoku.
Pohled francouzského týmu sdílí i McLaren: "Spatřujeme v tom stejné riziko. Na druhé straně ale důvěřujeme FIA a Liberty, že vědí, co dělají a co je nejlepší pro budoucnost sportu. Některé principy byly odsouhlaseny. Nemáme konečná pravidla, jen doufáme, že všechna tak zůstanou, což je dle našeho názoru správnou věcí."
"Pro nás je tou nedůležitější věcí, aby zůstaly zachovány stanovené principy. Abych byl upřímný, tak toto je naší prioritou. Pravidla, o nichž se momentálně diskutuje, a pracovní skupiny, k jejich vytvoření dochází, představují dobrý základ. Určitě potřebují jemné doladění, takže to ještě nemá smysl vyhradit na to zdroje. Ale je to stejné pro všechny," vysvětluje šéf tým Andreas Seidl.
Závěr zasedání - další odkladPo jednání v Paříži však včera pozdě večer FIA vydala následující prohlášení: "Zatímco klíčoví hráči F1 cítí, že jádrové cíle naznačené pro budoucí sadu pravidel byly definovány, tak jsme se v zájmu sportu dohodli, že nejlepší výsledek zajistí další čas na dodatečné doladění a konzultace. Pod dnešní schůzce se zmíněnými klíčovými hráči se v nadcházejících měsících budou konat další schůzky."
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.