Představitelé Hondy jsou optimističtí, pokud jde o jejich poslední specifikaci pohonné jednotky a její schopnost ujet bez poruchy vzdálenost sedmi velkých cen, což doposud po svém návratu do F1 v roce 2015 nedokázala.
Po třech bezproblémových závodech od Ázerbájdžánu technický ředitel Tojoharu Tanabe věří, že nyní mohou zvládnout potřebnou vzdálenost. Každý pilot může během sezóny využít tři spalovací motory, tři turba, tři motorgenerátory pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), dva motorgenerátory pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), dvě úložiště energie a dvě sady řídicí elektroniky. Protože kalendář obsahuje 21 závodů, jde průměrně o jeden motor na 7 podniků.
Honda po svém návrat do F1 limit v podobě množství motorů pravidelně překračovala, za což byly jejím týmům udíleny penalizace na startovním roštu. S mistrovskými ambicemi Red Bullu však dokázala zapracovat na své spolehlivosti, jak to jde vidět u letošní druhé specifikace jejího šestiválce.
Dokáže nyní zvládnout sedm závodů? "Myslím, že ano. Doufám, že ano. Uvidíme," odpovídá Tanabe. "Vždy záleží na tom, jak motor používáte. Jestli velmi zlehka, pak ujedete velkou vzdálenost."
"Když na něj hodně tlačíte, pak se zkracuje. Hledáme kompromis. Snažíme se zvládnout tu vzdálenost, něco mezi 5 000 - 6 000 kilometry. Není to jednoduché, jde o velmi složitou věc," vysvětluje technický ředitel Hondy, která letos poprvé od roku 2015 pohání 2 týmy.
Mercedes například letos ujel šest velkých cen pouze s jedním motorem, což odpovídá vzdálenosti přibližně 4500 kilometrů. Jako jediný výrobce ještě nepředstavil vylepšení motoru, tradičně tak činí až v Montrealu, kde se bude závodit příští víkend.
Tanabe připustil, že se mu strategie Stříbrných šípů zamlouvá, jeho Honda to nicméně do letní přestávky bez další výměny "nejspíše nezvládne." Buď bude muset nasadit čerstvou druhou specifikaci, nebo přijít s vylepšeným motorem, v tom lepším případě - podle něj záleží na tom, kdy ta potřeba nastane.
"Když dojde k nehodě nebo selhání motoru, pak ho musíte hned vyměnit. Na to se vždy připravujeme. Podobně to bylo s druhou specifikací, kterou jsme nasadili o něco dříve, než jsme plánovali," prozrazuje Tanabe.
"Ale v Číně jsme měli u Toro Rosso nehodu a druhou specifikaci jsme neměli. Proto jsme nasadili čerstvou specifikaci č. 1. Pokud bychom měli v zásobě specifikaci č. 2 a potřebovali motor vyměnit, tak to uděláme," vysvětluje šéf Hondy.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.