Představitelé Hondy jsou optimističtí, pokud jde o jejich poslední specifikaci pohonné jednotky a její schopnost ujet bez poruchy vzdálenost sedmi velkých cen, což doposud po svém návratu do F1 v roce 2015 nedokázala.
Po třech bezproblémových závodech od Ázerbájdžánu technický ředitel Tojoharu Tanabe věří, že nyní mohou zvládnout potřebnou vzdálenost. Každý pilot může během sezóny využít tři spalovací motory, tři turba, tři motorgenerátory pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), dva motorgenerátory pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), dvě úložiště energie a dvě sady řídicí elektroniky. Protože kalendář obsahuje 21 závodů, jde průměrně o jeden motor na 7 podniků.
Honda po svém návrat do F1 limit v podobě množství motorů pravidelně překračovala, za což byly jejím týmům udíleny penalizace na startovním roštu. S mistrovskými ambicemi Red Bullu však dokázala zapracovat na své spolehlivosti, jak to jde vidět u letošní druhé specifikace jejího šestiválce.
Dokáže nyní zvládnout sedm závodů? "Myslím, že ano. Doufám, že ano. Uvidíme," odpovídá Tanabe. "Vždy záleží na tom, jak motor používáte. Jestli velmi zlehka, pak ujedete velkou vzdálenost."
"Když na něj hodně tlačíte, pak se zkracuje. Hledáme kompromis. Snažíme se zvládnout tu vzdálenost, něco mezi 5 000 - 6 000 kilometry. Není to jednoduché, jde o velmi složitou věc," vysvětluje technický ředitel Hondy, která letos poprvé od roku 2015 pohání 2 týmy.
Mercedes například letos ujel šest velkých cen pouze s jedním motorem, což odpovídá vzdálenosti přibližně 4500 kilometrů. Jako jediný výrobce ještě nepředstavil vylepšení motoru, tradičně tak činí až v Montrealu, kde se bude závodit příští víkend.
Tanabe připustil, že se mu strategie Stříbrných šípů zamlouvá, jeho Honda to nicméně do letní přestávky bez další výměny "nejspíše nezvládne." Buď bude muset nasadit čerstvou druhou specifikaci, nebo přijít s vylepšeným motorem, v tom lepším případě - podle něj záleží na tom, kdy ta potřeba nastane.
"Když dojde k nehodě nebo selhání motoru, pak ho musíte hned vyměnit. Na to se vždy připravujeme. Podobně to bylo s druhou specifikací, kterou jsme nasadili o něco dříve, než jsme plánovali," prozrazuje Tanabe.
"Ale v Číně jsme měli u Toro Rosso nehodu a druhou specifikaci jsme neměli. Proto jsme nasadili čerstvou specifikaci č. 1. Pokud bychom měli v zásobě specifikaci č. 2 a potřebovali motor vyměnit, tak to uděláme," vysvětluje šéf Hondy.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.