Trestů se v Grand Prix Monaka rozdávalo více než dost. Poslední přišel až po skončení závodu, možná i z toho důvodu tým Haas dlouho nevydával prohlášení. Na bodované pořadí nemá penalizace jeho jezdce žádný vliv.
Sergio Pérez se pokusil předjet Kevina Magnussena v jednom z míst, kde se o to piloti pokoušejí nejčastěji - po výjezdu z tunelu zkusil Mexičan před následující šikanou na nábřeží "utáhnout" Dána na brzdy, jenže do zatáčky vjeli bok po boku. Magnussen si pak musel šikanu "narovnat", protože mu chybělo místo. Pérez okamžitě informoval tým do vysílačky, že mu Dán nepřepustil pozici, kterou ubránil jen díky tomuto manévru.
Vyšetřování po závodě vedlo k dalšímu trestu – stewardi udělili už třetí pětivteřinovou penalizaci (ještě během závodu je dostali Verstappen a Grosjean), takže Magnussen se propadl nejen za Péreze, ale rovněž za Nico Hülkenberga.
„Pokusil jsem se Magnussena předjet, cítil jsem to jako férový závodní manévr, ale on si zkrátil šikanu a ponechal si pozici. To, že jsem za Magnussenem zůstal, ovlivnilo náš výsledek, myslím, že mi měl pozici přepustit,“ svěřil se Pérez po závodě.
Pro Magnussena to nebyl jediný trest, do jeho závodní licence byl připsán jeden trestný bod. Největším zklamáním pro něj musel být fakt, že odstartoval pátý a po předjetí Ricciardem a špatné strategii během safety caru se v součtu s potrestáním umístil až jako čtrnáctý.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.