Trestů se v Grand Prix Monaka rozdávalo více než dost. Poslední přišel až po skončení závodu, možná i z toho důvodu tým Haas dlouho nevydával prohlášení. Na bodované pořadí nemá penalizace jeho jezdce žádný vliv.
Sergio Pérez se pokusil předjet Kevina Magnussena v jednom z míst, kde se o to piloti pokoušejí nejčastěji - po výjezdu z tunelu zkusil Mexičan před následující šikanou na nábřeží "utáhnout" Dána na brzdy, jenže do zatáčky vjeli bok po boku. Magnussen si pak musel šikanu "narovnat", protože mu chybělo místo. Pérez okamžitě informoval tým do vysílačky, že mu Dán nepřepustil pozici, kterou ubránil jen díky tomuto manévru.
Vyšetřování po závodě vedlo k dalšímu trestu – stewardi udělili už třetí pětivteřinovou penalizaci (ještě během závodu je dostali Verstappen a Grosjean), takže Magnussen se propadl nejen za Péreze, ale rovněž za Nico Hülkenberga.
„Pokusil jsem se Magnussena předjet, cítil jsem to jako férový závodní manévr, ale on si zkrátil šikanu a ponechal si pozici. To, že jsem za Magnussenem zůstal, ovlivnilo náš výsledek, myslím, že mi měl pozici přepustit,“ svěřil se Pérez po závodě.
Pro Magnussena to nebyl jediný trest, do jeho závodní licence byl připsán jeden trestný bod. Největším zklamáním pro něj musel být fakt, že odstartoval pátý a po předjetí Ricciardem a špatné strategii během safety caru se v součtu s potrestáním umístil až jako čtrnáctý.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.