Konstruktéři potřebují znát formát kvalifikace

Gascoyne, Mike
Gascoyne, Mike, foto: Panasonic Toyota Racing
Karel Bařina 7. srpna 2005 12:49
Sdílej:

Vedení FIA vypsalo veřejnou anketu a musí vybrat kvalifikační formát pro příští rok.

Týmy už naplno vyvíjejí nové osmiválcové motory, tak jak to vyžadují pravidla Formule 1 pro rok 2006 schválená Mezinárodní automobilovou federací. Jednou z hlavních věcí, které však potřebují znát k sestavení vozu, je velikost nádrže. Ta může být velmi rozdílná a závisí právě na tom, jaký bude formát kvalifikace a jestli bude dovoleno mezi kvalifikací a závodem dotankovat palivo, což je dnes zakázáno. O možných formátech kvalifikace, které týmy navrhly, a o kterých FIA uvažuje, jsme vás informovali před měsícem (celý článek). "V8 je kompaktnější, máme proto více možností, jak vůz postavit a jak velkou udělat nádrž," vysvětluje hlavní konstruktér Toyoty Mike Gascoyne. "Máme větší prostor, do kterého můžeme motor umístit. Musíme se rozhodnout, jaké je nejlepší umístění z hlediska rozložení hmotnosti. Buď budeme mít více místa před převodovkou, nebo v zadní části šasi, což je lepší pro větší nádrž." "Spotřeba paliva bude rozhodně menší a tomu musíme přizpůsobit velikost nádrže. Ale rozhodující budou pravidla, záleží na kvalifikačním formátu," pokračuje Gascoyne. "Nevíme, jestli budeme kvalifikace jezdit s plnou nádrží nebo ne. Na tom vše závisí." Foto: Panasonic Toyota Racing
Témata:
Stalo se