Helmut Marko se rád sází, jak odhalil pilot Daniel Ricciardo, jenž loni opustil Red Bull. Jednou s ním prohrál, ale podruhé v Melbourne se mu podařilo svých 1000 Eur získat zpět. O co šlo?
Poprvé se spolu vsadili minulý rok, kdy Ricciardo přemýšlel o dalším postupu ve své kariéře. Tehdy věřil, že Valtteri Bottas opustí Mercedes, zatímco odborný poradce Red Bullu tvrdil, že Fin zůstane, s čímž měl nakonec pravdu.
"Vyhrál 1000 Euro," přiznává Ricciardo. "Vždycky se chce vsadit o víc. Ale když se chce vsadit o víc, tak víte, že už zná odpověď," odhaluje taktiku odborného poradce Red Bullu.
Současný pilot Renaultu se sám jinak nerad sází. "Nejsem moc na hazard, opravdu nesázím ani nechodím do kasin. Tisícovka nebyla moje volba, spíše šlo o takový ústní tlak ze strany Helmuta," přibližuje.
Peníze se mu ale nakonec od svého bývalého šéfa podařilo získat zpět. "Uzavřeli jsme další sázku a já jsem peníze vyhrál zpět, takže jsme vyrovnaní. Myslím, že to bylo v Melbourne. Šlo o kvalifikaci - myslel si, že skončí mezi nejlepšími třemi, a já říkal, že ne. Nepodařilo se jim to, tudíž jsem své peníze dostal zpět."
Max Verstappen tehdy skončil v australské kvalifikaci až čtvrtý za oběma Mercedesy a Sebastianem Vettelem z Ferrari, jeho týmový kolega Pierre Gasly dokonce až sedmnáctý.
Ricciardo se ale dále sázet s Markem nehodlá: "Nechci s ním už uzavírat žádnou další sázku. Ale je to OK, pokud bude náš vztah takový, tak je to celkem legrace," dodává australský pilot, jemuž se podařilo s novým týmem poprvé skórovat až před 2 týdny v Číně, kde dojel sedmý. S 6 body mu v šampionátu jezdců patří 11. příčka.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.