Helmut Marko se rád sází, jak odhalil pilot Daniel Ricciardo, jenž loni opustil Red Bull. Jednou s ním prohrál, ale podruhé v Melbourne se mu podařilo svých 1000 Eur získat zpět. O co šlo?
Poprvé se spolu vsadili minulý rok, kdy Ricciardo přemýšlel o dalším postupu ve své kariéře. Tehdy věřil, že Valtteri Bottas opustí Mercedes, zatímco odborný poradce Red Bullu tvrdil, že Fin zůstane, s čímž měl nakonec pravdu.
"Vyhrál 1000 Euro," přiznává Ricciardo. "Vždycky se chce vsadit o víc. Ale když se chce vsadit o víc, tak víte, že už zná odpověď," odhaluje taktiku odborného poradce Red Bullu.
Současný pilot Renaultu se sám jinak nerad sází. "Nejsem moc na hazard, opravdu nesázím ani nechodím do kasin. Tisícovka nebyla moje volba, spíše šlo o takový ústní tlak ze strany Helmuta," přibližuje.
Peníze se mu ale nakonec od svého bývalého šéfa podařilo získat zpět. "Uzavřeli jsme další sázku a já jsem peníze vyhrál zpět, takže jsme vyrovnaní. Myslím, že to bylo v Melbourne. Šlo o kvalifikaci - myslel si, že skončí mezi nejlepšími třemi, a já říkal, že ne. Nepodařilo se jim to, tudíž jsem své peníze dostal zpět."
Max Verstappen tehdy skončil v australské kvalifikaci až čtvrtý za oběma Mercedesy a Sebastianem Vettelem z Ferrari, jeho týmový kolega Pierre Gasly dokonce až sedmnáctý.
Ricciardo se ale dále sázet s Markem nehodlá: "Nechci s ním už uzavírat žádnou další sázku. Ale je to OK, pokud bude náš vztah takový, tak je to celkem legrace," dodává australský pilot, jemuž se podařilo s novým týmem poprvé skórovat až před 2 týdny v Číně, kde dojel sedmý. S 6 body mu v šampionátu jezdců patří 11. příčka.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.