Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.
Před Velkou cenou Číny vyvolal Horner kontroverzi, když uvedl, že s benzínem Ferrari něco není v pořádku, protože podle něj má zajímavý zápach: "Voní jako grapefruitový džus," prohlásil s určitou dávkou ironie.
Spousta příznivců Formule 1 si jeho slova vyložila tak, že se Ferrari se svým technologickým partnerem Shellem pohybují na hranici pravidel. Horner ale nyní objasňuje, že soupeře z ničeho nelegálního nepodezřívá: "Podezírání je zřejmě špatné slovo."
Chytrý vývoj benzínu je podle něj pro výkonnost pohonné jednotky klíčový, proto se na tuto oblast nyní Honda s jejich partnerem ExxonMobilem zaměřují.
"Ferrari očividně odvádějí dobrou práci, protože obzvlášť na rovinkách letos vyčnívají. Benzín je samozřejmě součástí výkonnosti a myslím, že v tomto si vedou dobře," oceňuje šéf Red Bullu práci svého italského soupeře.
"ExxonMobil na naší straně také pozoruje určité slušné zisky a v partnerství s Hondou velmi tvrdě pracují. Jde o obzvlášť zajímavou oblast vývoje, protože je v podstatě zdarma a otevřená, bez omezení. Rozhodně je v ní tedy dostupná výkonnost," poukazuje Horner.
Shell již dříve dokázal, jak je vývoj paliva důležitý, když na počátku roku prozradil, že dle analýz přispěl svými produkty 21 % k výkonnostním ziskům pohonné jednotky Ferrari v sezóně 2018.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.