Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.
Před Velkou cenou Číny vyvolal Horner kontroverzi, když uvedl, že s benzínem Ferrari něco není v pořádku, protože podle něj má zajímavý zápach: "Voní jako grapefruitový džus," prohlásil s určitou dávkou ironie.
Spousta příznivců Formule 1 si jeho slova vyložila tak, že se Ferrari se svým technologickým partnerem Shellem pohybují na hranici pravidel. Horner ale nyní objasňuje, že soupeře z ničeho nelegálního nepodezřívá: "Podezírání je zřejmě špatné slovo."
Chytrý vývoj benzínu je podle něj pro výkonnost pohonné jednotky klíčový, proto se na tuto oblast nyní Honda s jejich partnerem ExxonMobilem zaměřují.
"Ferrari očividně odvádějí dobrou práci, protože obzvlášť na rovinkách letos vyčnívají. Benzín je samozřejmě součástí výkonnosti a myslím, že v tomto si vedou dobře," oceňuje šéf Red Bullu práci svého italského soupeře.
"ExxonMobil na naší straně také pozoruje určité slušné zisky a v partnerství s Hondou velmi tvrdě pracují. Jde o obzvlášť zajímavou oblast vývoje, protože je v podstatě zdarma a otevřená, bez omezení. Rozhodně je v ní tedy dostupná výkonnost," poukazuje Horner.
Shell již dříve dokázal, jak je vývoj paliva důležitý, když na počátku roku prozradil, že dle analýz přispěl svými produkty 21 % k výkonnostním ziskům pohonné jednotky Ferrari v sezóně 2018.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.