ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink na Velkou cenu Číny, která má pořadové číslo 1000, ovládl Sebastian Vettel s vozem Ferrari. Úřadující mistr světa Lewis Hamilton na něj ztratil 2 desetiny sekundy, Charles Leclerc čtvrt sekundy.
Za výše uvedenou trojicí se seřadili Verstappen a Bottas - ten za Vettelem zaostával už o tři čtvrtě sekundy. Nejlepším ze středu pole byl Renault řízený Ricciardem, jenž dal svou speciální helmou vzpomenout na Jacka Brabhama. Za ním skončil druhý pilot Red Bullu Gasly, který ale nevyužil měkké pneumatiky.
A smokin' lap time from @danielricciardo sends him P3 🔥The Aussie sets an effort of 1:35.239 in his Renault #ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/gaWlx5BJEk
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019Velmi dobře na tom v 1. tréninku byly vozy Toro Rosso, které předčily Racing Point, Haas, McLaren i Alfu Romeo. Pole jako obvykle uzavírají Williamsy - Kubica, lepší z jejich dvojice, ztrácel na Ferrari skoro 3 sekundy. Týmu má k návratu do formy po odchodu Paddyho Lowea pomoci legendární inženýr Patrick Head, jenž se po dlouhé době objevil v padoku.
SPEED TRAPS (55/90 MINS)Papaya and Rosso leading the way 🚀🚀#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/wbbxGmjn2K
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019Smolařem je Giovinazzi bez měřeného kola - tomu odmítala řádně pracovat pohonná jednotka Ferrari. Mechaniky čeká perných pár hodin před odpoledním tréninkem.
No time, and just two laps on the board for Giovinazzi 😕The Alfa Romeo man is still in the garage with 20 minutes to go#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/F9wVmygPmO
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019Čína s dlouhými rovinkami by měla Ferrari sedět, Mercedes mu je těsně v patách. Jestli se dotáhne na úroveň rudého soupeře nebo bude ztrácet ještě více, jak naznačují rozdíly výkonů motorů z Bahrajnu, to se dozvíme z dalších částí.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.