ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink na Velkou cenu Číny, která má pořadové číslo 1000, ovládl Sebastian Vettel s vozem Ferrari. Úřadující mistr světa Lewis Hamilton na něj ztratil 2 desetiny sekundy, Charles Leclerc čtvrt sekundy.
Za výše uvedenou trojicí se seřadili Verstappen a Bottas - ten za Vettelem zaostával už o tři čtvrtě sekundy. Nejlepším ze středu pole byl Renault řízený Ricciardem, jenž dal svou speciální helmou vzpomenout na Jacka Brabhama. Za ním skončil druhý pilot Red Bullu Gasly, který ale nevyužil měkké pneumatiky.
A smokin' lap time from @danielricciardo sends him P3 🔥The Aussie sets an effort of 1:35.239 in his Renault #ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/gaWlx5BJEk
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019Velmi dobře na tom v 1. tréninku byly vozy Toro Rosso, které předčily Racing Point, Haas, McLaren i Alfu Romeo. Pole jako obvykle uzavírají Williamsy - Kubica, lepší z jejich dvojice, ztrácel na Ferrari skoro 3 sekundy. Týmu má k návratu do formy po odchodu Paddyho Lowea pomoci legendární inženýr Patrick Head, jenž se po dlouhé době objevil v padoku.
SPEED TRAPS (55/90 MINS)Papaya and Rosso leading the way 🚀🚀#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/wbbxGmjn2K
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019Smolařem je Giovinazzi bez měřeného kola - tomu odmítala řádně pracovat pohonná jednotka Ferrari. Mechaniky čeká perných pár hodin před odpoledním tréninkem.
No time, and just two laps on the board for Giovinazzi 😕The Alfa Romeo man is still in the garage with 20 minutes to go#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/F9wVmygPmO
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019Čína s dlouhými rovinkami by měla Ferrari sedět, Mercedes mu je těsně v patách. Jestli se dotáhne na úroveň rudého soupeře nebo bude ztrácet ještě více, jak naznačují rozdíly výkonů motorů z Bahrajnu, to se dozvíme z dalších částí.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.