ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink na Velkou cenu Číny, která má pořadové číslo 1000, ovládl Sebastian Vettel s vozem Ferrari. Úřadující mistr světa Lewis Hamilton na něj ztratil 2 desetiny sekundy, Charles Leclerc čtvrt sekundy.
Za výše uvedenou trojicí se seřadili Verstappen a Bottas - ten za Vettelem zaostával už o tři čtvrtě sekundy. Nejlepším ze středu pole byl Renault řízený Ricciardem, jenž dal svou speciální helmou vzpomenout na Jacka Brabhama. Za ním skončil druhý pilot Red Bullu Gasly, který ale nevyužil měkké pneumatiky.
A smokin' lap time from @danielricciardo sends him P3 🔥The Aussie sets an effort of 1:35.239 in his Renault #ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/gaWlx5BJEk
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019Velmi dobře na tom v 1. tréninku byly vozy Toro Rosso, které předčily Racing Point, Haas, McLaren i Alfu Romeo. Pole jako obvykle uzavírají Williamsy - Kubica, lepší z jejich dvojice, ztrácel na Ferrari skoro 3 sekundy. Týmu má k návratu do formy po odchodu Paddyho Lowea pomoci legendární inženýr Patrick Head, jenž se po dlouhé době objevil v padoku.
SPEED TRAPS (55/90 MINS)Papaya and Rosso leading the way 🚀🚀#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/wbbxGmjn2K
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019Smolařem je Giovinazzi bez měřeného kola - tomu odmítala řádně pracovat pohonná jednotka Ferrari. Mechaniky čeká perných pár hodin před odpoledním tréninkem.
No time, and just two laps on the board for Giovinazzi 😕The Alfa Romeo man is still in the garage with 20 minutes to go#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/F9wVmygPmO
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019Čína s dlouhými rovinkami by měla Ferrari sedět, Mercedes mu je těsně v patách. Jestli se dotáhne na úroveň rudého soupeře nebo bude ztrácet ještě více, jak naznačují rozdíly výkonů motorů z Bahrajnu, to se dozvíme z dalších částí.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.