Rakouský tým, který před sezónou hlásil útok na titul, se na jejím počátku trápí. Mezi konstruktéry mu patří třetí příčka a podle svého šéfa Christiana Hornera nyní hledá "magické heslo" k odemknutí vyšší výkonnosti svého monopostu RB15. Na motor se vymlouvat nemůže, ten se letos zdá být velmi konkurenceschopný.
Za Austrálie si Red Bull odvezl 15 bodů, z Bahrajnu o bod více, a tak jich má na svém kontě 31. Ferrari na druhé příčce jich nasbíralo 48 a Mercedes jich má díky dvěma vítězstvím už 87. Je tedy jasné, že musí pořádně zabrat, chce-li na závodních okruzích prohánět tyto dva špičkové týmy před sebou a porážet je, jak si přál před sezónou.
"Ferrari bylo v Bahrajnu velmi silné. Bylo dominantním týmem, Mercedes měl s prvním a druhým místem štěstí. Snažíme se poznat, jak na tom jsme, naše silné a slabé stránky ve srovnání s Ferrari. Je to celkem důležité," popisuje Horner.
"Můžete vidět, že když se dostanete do okna, obzvlášť s těmito pneumatikami, tak byli úplně jiným týmem než před 2 týdny. A totéž platí pro Mercedes. Chce to tedy jen poznat magické heslo," pokračuje šéf Red Bullu, který se trápí s ideálním nastavením a úzkým rozpětím, při kterém mu fungují pneumatiky. Max Verstappen si je musel v Bahrajnu po celý závod hodně hlídat, na což nebýval zvyklý.
S motorem Honda je spokojený a věří, že ty největší pokroky nyní musí dosáhnout se svým vozem. "U Ferrari to vypadalo, jakoby zařadili další rychlostní stupeň. Bylo to ohromně působivé, ta jejich výkonnost na rovinkách. My ale toho teď musíme více řešit na straně šasi."
"Motor se nadále zlepšuje. Naše pozornost se tedy hodně soustředí na potíže s pneumatikami a na to, abychom auto dostávali do dobrého provozního rámce. Obecně si myslím, že snaze napravit tyto problémy se obvykle poukazuje na další oblasti. Z Bahrajnu si odvážíme spoustu dobrých údajů a začínáme rozumět tomu, na které oblasti se zaměřit," říká Horner.
Honda podle Hamiltona na Mercedes ztrácí méně než 10 koníVyšší výkonnost Hondy, která se v Austrálii zásluhou Verstappena dostala poprvé v hybridní éře na pódium, si všímají také soupeři. Podle lídra šampionátu se jí podařilo stáhnout obrovskou ztrátu, kterou mívala.
"Red Bull má letos bezpochyby mnohem lepší pohonnou jednotku. Myslím si, že výkonnosti motorů si jsou velmi, velmi blízko. Věřím, že jsou do 10 koní nebo tak nějak za špičkovými auty," uvádí Lewis Hamilton, jenž v Bahrajnu vyhrál díky smůle Charlese Leclerca s Ferrari.
"Když se podíváte na jejich GPS rychlost na rovinkách, tak jsou v podstatě stejně rychlí jako my. To je pro ně skvělý start a já opravdu doufám, že budou mít dobrou spolehlivost, aby mohli skutečně bojovat," dodává pilot Mercedesu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.