Rakouský tým, který před sezónou hlásil útok na titul, se na jejím počátku trápí. Mezi konstruktéry mu patří třetí příčka a podle svého šéfa Christiana Hornera nyní hledá "magické heslo" k odemknutí vyšší výkonnosti svého monopostu RB15. Na motor se vymlouvat nemůže, ten se letos zdá být velmi konkurenceschopný.
Za Austrálie si Red Bull odvezl 15 bodů, z Bahrajnu o bod více, a tak jich má na svém kontě 31. Ferrari na druhé příčce jich nasbíralo 48 a Mercedes jich má díky dvěma vítězstvím už 87. Je tedy jasné, že musí pořádně zabrat, chce-li na závodních okruzích prohánět tyto dva špičkové týmy před sebou a porážet je, jak si přál před sezónou.
"Ferrari bylo v Bahrajnu velmi silné. Bylo dominantním týmem, Mercedes měl s prvním a druhým místem štěstí. Snažíme se poznat, jak na tom jsme, naše silné a slabé stránky ve srovnání s Ferrari. Je to celkem důležité," popisuje Horner.
"Můžete vidět, že když se dostanete do okna, obzvlášť s těmito pneumatikami, tak byli úplně jiným týmem než před 2 týdny. A totéž platí pro Mercedes. Chce to tedy jen poznat magické heslo," pokračuje šéf Red Bullu, který se trápí s ideálním nastavením a úzkým rozpětím, při kterém mu fungují pneumatiky. Max Verstappen si je musel v Bahrajnu po celý závod hodně hlídat, na což nebýval zvyklý.
S motorem Honda je spokojený a věří, že ty největší pokroky nyní musí dosáhnout se svým vozem. "U Ferrari to vypadalo, jakoby zařadili další rychlostní stupeň. Bylo to ohromně působivé, ta jejich výkonnost na rovinkách. My ale toho teď musíme více řešit na straně šasi."
"Motor se nadále zlepšuje. Naše pozornost se tedy hodně soustředí na potíže s pneumatikami a na to, abychom auto dostávali do dobrého provozního rámce. Obecně si myslím, že snaze napravit tyto problémy se obvykle poukazuje na další oblasti. Z Bahrajnu si odvážíme spoustu dobrých údajů a začínáme rozumět tomu, na které oblasti se zaměřit," říká Horner.
Honda podle Hamiltona na Mercedes ztrácí méně než 10 koníVyšší výkonnost Hondy, která se v Austrálii zásluhou Verstappena dostala poprvé v hybridní éře na pódium, si všímají také soupeři. Podle lídra šampionátu se jí podařilo stáhnout obrovskou ztrátu, kterou mívala.
"Red Bull má letos bezpochyby mnohem lepší pohonnou jednotku. Myslím si, že výkonnosti motorů si jsou velmi, velmi blízko. Věřím, že jsou do 10 koní nebo tak nějak za špičkovými auty," uvádí Lewis Hamilton, jenž v Bahrajnu vyhrál díky smůle Charlese Leclerca s Ferrari.
"Když se podíváte na jejich GPS rychlost na rovinkách, tak jsou v podstatě stejně rychlí jako my. To je pro ně skvělý start a já opravdu doufám, že budou mít dobrou spolehlivost, aby mohli skutečně bojovat," dodává pilot Mercedesu.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.