Rakouský tým, který před sezónou hlásil útok na titul, se na jejím počátku trápí. Mezi konstruktéry mu patří třetí příčka a podle svého šéfa Christiana Hornera nyní hledá "magické heslo" k odemknutí vyšší výkonnosti svého monopostu RB15. Na motor se vymlouvat nemůže, ten se letos zdá být velmi konkurenceschopný.
Za Austrálie si Red Bull odvezl 15 bodů, z Bahrajnu o bod více, a tak jich má na svém kontě 31. Ferrari na druhé příčce jich nasbíralo 48 a Mercedes jich má díky dvěma vítězstvím už 87. Je tedy jasné, že musí pořádně zabrat, chce-li na závodních okruzích prohánět tyto dva špičkové týmy před sebou a porážet je, jak si přál před sezónou.
"Ferrari bylo v Bahrajnu velmi silné. Bylo dominantním týmem, Mercedes měl s prvním a druhým místem štěstí. Snažíme se poznat, jak na tom jsme, naše silné a slabé stránky ve srovnání s Ferrari. Je to celkem důležité," popisuje Horner.
"Můžete vidět, že když se dostanete do okna, obzvlášť s těmito pneumatikami, tak byli úplně jiným týmem než před 2 týdny. A totéž platí pro Mercedes. Chce to tedy jen poznat magické heslo," pokračuje šéf Red Bullu, který se trápí s ideálním nastavením a úzkým rozpětím, při kterém mu fungují pneumatiky. Max Verstappen si je musel v Bahrajnu po celý závod hodně hlídat, na což nebýval zvyklý.
S motorem Honda je spokojený a věří, že ty největší pokroky nyní musí dosáhnout se svým vozem. "U Ferrari to vypadalo, jakoby zařadili další rychlostní stupeň. Bylo to ohromně působivé, ta jejich výkonnost na rovinkách. My ale toho teď musíme více řešit na straně šasi."
"Motor se nadále zlepšuje. Naše pozornost se tedy hodně soustředí na potíže s pneumatikami a na to, abychom auto dostávali do dobrého provozního rámce. Obecně si myslím, že snaze napravit tyto problémy se obvykle poukazuje na další oblasti. Z Bahrajnu si odvážíme spoustu dobrých údajů a začínáme rozumět tomu, na které oblasti se zaměřit," říká Horner.
Honda podle Hamiltona na Mercedes ztrácí méně než 10 koníVyšší výkonnost Hondy, která se v Austrálii zásluhou Verstappena dostala poprvé v hybridní éře na pódium, si všímají také soupeři. Podle lídra šampionátu se jí podařilo stáhnout obrovskou ztrátu, kterou mívala.
"Red Bull má letos bezpochyby mnohem lepší pohonnou jednotku. Myslím si, že výkonnosti motorů si jsou velmi, velmi blízko. Věřím, že jsou do 10 koní nebo tak nějak za špičkovými auty," uvádí Lewis Hamilton, jenž v Bahrajnu vyhrál díky smůle Charlese Leclerca s Ferrari.
"Když se podíváte na jejich GPS rychlost na rovinkách, tak jsou v podstatě stejně rychlí jako my. To je pro ně skvělý start a já opravdu doufám, že budou mít dobrou spolehlivost, aby mohli skutečně bojovat," dodává pilot Mercedesu.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.