Rakouský tým, který před sezónou hlásil útok na titul, se na jejím počátku trápí. Mezi konstruktéry mu patří třetí příčka a podle svého šéfa Christiana Hornera nyní hledá "magické heslo" k odemknutí vyšší výkonnosti svého monopostu RB15. Na motor se vymlouvat nemůže, ten se letos zdá být velmi konkurenceschopný.
Za Austrálie si Red Bull odvezl 15 bodů, z Bahrajnu o bod více, a tak jich má na svém kontě 31. Ferrari na druhé příčce jich nasbíralo 48 a Mercedes jich má díky dvěma vítězstvím už 87. Je tedy jasné, že musí pořádně zabrat, chce-li na závodních okruzích prohánět tyto dva špičkové týmy před sebou a porážet je, jak si přál před sezónou.
"Ferrari bylo v Bahrajnu velmi silné. Bylo dominantním týmem, Mercedes měl s prvním a druhým místem štěstí. Snažíme se poznat, jak na tom jsme, naše silné a slabé stránky ve srovnání s Ferrari. Je to celkem důležité," popisuje Horner.
"Můžete vidět, že když se dostanete do okna, obzvlášť s těmito pneumatikami, tak byli úplně jiným týmem než před 2 týdny. A totéž platí pro Mercedes. Chce to tedy jen poznat magické heslo," pokračuje šéf Red Bullu, který se trápí s ideálním nastavením a úzkým rozpětím, při kterém mu fungují pneumatiky. Max Verstappen si je musel v Bahrajnu po celý závod hodně hlídat, na což nebýval zvyklý.
S motorem Honda je spokojený a věří, že ty největší pokroky nyní musí dosáhnout se svým vozem. "U Ferrari to vypadalo, jakoby zařadili další rychlostní stupeň. Bylo to ohromně působivé, ta jejich výkonnost na rovinkách. My ale toho teď musíme více řešit na straně šasi."
"Motor se nadále zlepšuje. Naše pozornost se tedy hodně soustředí na potíže s pneumatikami a na to, abychom auto dostávali do dobrého provozního rámce. Obecně si myslím, že snaze napravit tyto problémy se obvykle poukazuje na další oblasti. Z Bahrajnu si odvážíme spoustu dobrých údajů a začínáme rozumět tomu, na které oblasti se zaměřit," říká Horner.
Honda podle Hamiltona na Mercedes ztrácí méně než 10 koníVyšší výkonnost Hondy, která se v Austrálii zásluhou Verstappena dostala poprvé v hybridní éře na pódium, si všímají také soupeři. Podle lídra šampionátu se jí podařilo stáhnout obrovskou ztrátu, kterou mívala.
"Red Bull má letos bezpochyby mnohem lepší pohonnou jednotku. Myslím si, že výkonnosti motorů si jsou velmi, velmi blízko. Věřím, že jsou do 10 koní nebo tak nějak za špičkovými auty," uvádí Lewis Hamilton, jenž v Bahrajnu vyhrál díky smůle Charlese Leclerca s Ferrari.
"Když se podíváte na jejich GPS rychlost na rovinkách, tak jsou v podstatě stejně rychlí jako my. To je pro ně skvělý start a já opravdu doufám, že budou mít dobrou spolehlivost, aby mohli skutečně bojovat," dodává pilot Mercedesu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.