Bude McLaren nyní pravidelně bojovat s Red Bullem? Jeho šéf Brown prozradil, co teď čeká

Lando Norris při testování McLarenu MCL34 po závodním víkendu v Bahrajnu
Lando Norris při testování McLarenu MCL34 po závodním víkendu v Bahrajnu, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 5. dubna 2019 06:30
Sdílej:

McLaren vstoupil do sezóny 2019 nad očekávání dobře - v Austrálii i v Bahrajnu postoupil do poslední části kvalifikace a Lando Norris si ze Středního východu odvezl 8 bodů za šestou příčku. Jeho týmový kolega Carlos Sainz tam před svým odstoupením dokonce bojoval s Red Bullem.

Při pokusu o předjetí Maxe Verstappena ale došlo ke kontaktu a Sainz ani druhý závod po sobě nedokončil. Vůz MCL34 má ale dobrý potenciál, protože Norris skončil před druhým Red Bullem řízeným Pierrem Gaslym. Šéf McLarenu ale nečeká, že by to od nynějška měl být pravidelný obrázek závodů.

"Myslím si, že by to bylo příliš optimistické. Byl jsem příjemně potěšen tím, že jsme jim o víkendu byli tak blízko. Stále však cítím, že mezi prvními třemi top týmy a zbytkem je velký odstup. Tento víkend podle mě naše pohledy na to nezmění," popisuje šéf McLarenu, který zůstává u motorů Renault, zatímco Red Bull letos přešel k Hondě.

Oba si přitom své partnery moc pochvalují, ve výkonu jsou zhruba na stejné úrovni, rakouskému týmu nicméně nefunguje správně aerodynamika. Verstappen si stěžuje na nedostatek přilnavosti a jejich vůz RB15 má velmi úzké rozpětí v nastavení, při kterém funguje - těžko se jim trefuje do ideálního nastavení a z měkkých směsí nedostávají to, co by měli. Jejich konstruktér Adrian Newey nyní v továrně problémy s nestabilní aerodynamikou usilovně řeší.

Bitvy ve středu pole jsou na druhou stranu tak vyrovnané, že se výsledky víkend od víkendu mohou měnit: "Rozhodně cítíme, že jsme dosáhli pokroku, ve středu pole to je ale těsné. Mezi čtvrtým a devátým není nic. Stále si myslím, že o některých víkendech budeme čtvrtí či pátí nejrychlejší, a jindy osmí či devátí," varuje Brawn před vysokými očekáváními.

"Zatím jsme byli blízko tomu čtvrtému / pátému v kvalifikaci a v závodě, to se však podle mě bude v závislosti na okruhu lišit. Potřebujete, aby tým vše provedl správně, nicméně pokud jde o jezdce, tak jsem opravdu spokojeni s tím, jak si vede Carlos s Landem," pochvaluje si šéf McLarenu své mladíky.

"Když se podíváte na některé jiné týmy, tak některé se v přístupu ke svým jezdcům liší, při tak vyrovnaných závodech se tedy všechno počítá. Mě opravdu těší, že máme takové dva jezdce, protože to v šampionátu může udělat rozdíl. Proto se zkrátka snažíme zůstat při zemi a tvrdě pracovat, protože jde o válku ve vývoji," dodává Brown.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.