McLaren vstoupil do sezóny 2019 nad očekávání dobře - v Austrálii i v Bahrajnu postoupil do poslední části kvalifikace a Lando Norris si ze Středního východu odvezl 8 bodů za šestou příčku. Jeho týmový kolega Carlos Sainz tam před svým odstoupením dokonce bojoval s Red Bullem.
Při pokusu o předjetí Maxe Verstappena ale došlo ke kontaktu a Sainz ani druhý závod po sobě nedokončil. Vůz MCL34 má ale dobrý potenciál, protože Norris skončil před druhým Red Bullem řízeným Pierrem Gaslym. Šéf McLarenu ale nečeká, že by to od nynějška měl být pravidelný obrázek závodů.
"Myslím si, že by to bylo příliš optimistické. Byl jsem příjemně potěšen tím, že jsme jim o víkendu byli tak blízko. Stále však cítím, že mezi prvními třemi top týmy a zbytkem je velký odstup. Tento víkend podle mě naše pohledy na to nezmění," popisuje šéf McLarenu, který zůstává u motorů Renault, zatímco Red Bull letos přešel k Hondě.
Oba si přitom své partnery moc pochvalují, ve výkonu jsou zhruba na stejné úrovni, rakouskému týmu nicméně nefunguje správně aerodynamika. Verstappen si stěžuje na nedostatek přilnavosti a jejich vůz RB15 má velmi úzké rozpětí v nastavení, při kterém funguje - těžko se jim trefuje do ideálního nastavení a z měkkých směsí nedostávají to, co by měli. Jejich konstruktér Adrian Newey nyní v továrně problémy s nestabilní aerodynamikou usilovně řeší.
Bitvy ve středu pole jsou na druhou stranu tak vyrovnané, že se výsledky víkend od víkendu mohou měnit: "Rozhodně cítíme, že jsme dosáhli pokroku, ve středu pole to je ale těsné. Mezi čtvrtým a devátým není nic. Stále si myslím, že o některých víkendech budeme čtvrtí či pátí nejrychlejší, a jindy osmí či devátí," varuje Brawn před vysokými očekáváními.
"Zatím jsme byli blízko tomu čtvrtému / pátému v kvalifikaci a v závodě, to se však podle mě bude v závislosti na okruhu lišit. Potřebujete, aby tým vše provedl správně, nicméně pokud jde o jezdce, tak jsem opravdu spokojeni s tím, jak si vede Carlos s Landem," pochvaluje si šéf McLarenu své mladíky.
"Když se podíváte na některé jiné týmy, tak některé se v přístupu ke svým jezdcům liší, při tak vyrovnaných závodech se tedy všechno počítá. Mě opravdu těší, že máme takové dva jezdce, protože to v šampionátu může udělat rozdíl. Proto se zkrátka snažíme zůstat při zemi a tvrdě pracovat, protože jde o válku ve vývoji," dodává Brown.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.