McLaren vstoupil do sezóny 2019 nad očekávání dobře - v Austrálii i v Bahrajnu postoupil do poslední části kvalifikace a Lando Norris si ze Středního východu odvezl 8 bodů za šestou příčku. Jeho týmový kolega Carlos Sainz tam před svým odstoupením dokonce bojoval s Red Bullem.
Při pokusu o předjetí Maxe Verstappena ale došlo ke kontaktu a Sainz ani druhý závod po sobě nedokončil. Vůz MCL34 má ale dobrý potenciál, protože Norris skončil před druhým Red Bullem řízeným Pierrem Gaslym. Šéf McLarenu ale nečeká, že by to od nynějška měl být pravidelný obrázek závodů.
"Myslím si, že by to bylo příliš optimistické. Byl jsem příjemně potěšen tím, že jsme jim o víkendu byli tak blízko. Stále však cítím, že mezi prvními třemi top týmy a zbytkem je velký odstup. Tento víkend podle mě naše pohledy na to nezmění," popisuje šéf McLarenu, který zůstává u motorů Renault, zatímco Red Bull letos přešel k Hondě.
Oba si přitom své partnery moc pochvalují, ve výkonu jsou zhruba na stejné úrovni, rakouskému týmu nicméně nefunguje správně aerodynamika. Verstappen si stěžuje na nedostatek přilnavosti a jejich vůz RB15 má velmi úzké rozpětí v nastavení, při kterém funguje - těžko se jim trefuje do ideálního nastavení a z měkkých směsí nedostávají to, co by měli. Jejich konstruktér Adrian Newey nyní v továrně problémy s nestabilní aerodynamikou usilovně řeší.
Bitvy ve středu pole jsou na druhou stranu tak vyrovnané, že se výsledky víkend od víkendu mohou měnit: "Rozhodně cítíme, že jsme dosáhli pokroku, ve středu pole to je ale těsné. Mezi čtvrtým a devátým není nic. Stále si myslím, že o některých víkendech budeme čtvrtí či pátí nejrychlejší, a jindy osmí či devátí," varuje Brawn před vysokými očekáváními.
"Zatím jsme byli blízko tomu čtvrtému / pátému v kvalifikaci a v závodě, to se však podle mě bude v závislosti na okruhu lišit. Potřebujete, aby tým vše provedl správně, nicméně pokud jde o jezdce, tak jsem opravdu spokojeni s tím, jak si vede Carlos s Landem," pochvaluje si šéf McLarenu své mladíky.
"Když se podíváte na některé jiné týmy, tak některé se v přístupu ke svým jezdcům liší, při tak vyrovnaných závodech se tedy všechno počítá. Mě opravdu těší, že máme takové dva jezdce, protože to v šampionátu může udělat rozdíl. Proto se zkrátka snažíme zůstat při zemi a tvrdě pracovat, protože jde o válku ve vývoji," dodává Brown.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.