Technický ředitel Mercedesu James Allison uvádí, že po Velké ceně Bahrajnu, kde na Ferrari hodně ztrácel, mají pro vývoj svého letošního vozu W10 jasné signály.
I když také ve druhém závody sezóny obsadil v cíli první dvě místa po závadě na motoru Ferrari Charlese Leclerca, tak bylo zřejmé, že má stáj z Maranella po celý víkend navrch. Podle Allisona si tolik bodů s Bahrajnu odvážejí se štěstím a v továrně potřebují zabrat.
"Pro nás jde o obrovský výsledek. A ohromnou úlevu po návrat s tolika body z víkendu, kdy jsme nebyli tak konkurenceschopní. Vracíme se s těmi body a také s jasnými náznaky, co musíme dělat a jakými směry se ve vývoji našeho auta vydat, abychom netrpěli stejným druhem problémů, které jsme měli v Bahrajnu," přiznává Allison.
"A to bude naším cílem ve zbytku sezóny, navyšovat výkonnost vozu, i když lehce klopýtneme, pak se budeme moci udržet vpředu. To je cílem každého týmu. V tomto ohledu si to přejeme naplňovat, byli jsme v tom celkem dobře také v předchozích sezónách," pokračuje Allison.
Jejich auto bylo v Bahrajnu "nervózní" a rozhodně s ním od počátku víkendu nebyli spokojeni: "Šlo o hodně odlišnou trať s odlišnými vlastnostmi [než Melbourne], a my jsme od počátku měli trochu nespokojené auto."
"Zatímco Melbourne hladce proplouvalo, tak v Bahrajnu místo toho bylo trochu nervózní na zádi, proto bylo náročnější na své pneumatiky, což vedlo k tomu, že se ty zadní trochu přehřívaly. To vše vedlo k tomu, že jsme tu a tam zkrátka ztráceli desetinku či dvě na Ferrari, jež mělo v Bahrajnu takový víkend, jako my v Melbourne," srovnává technický ředitel Mercedesu.
Svou formu v Melbourne považuje i s odstupem času stále za překvapivou: "Byli jsme tam ohromně silní a vše nám hrálo do karet. V Austrálii jsme očekávali po zimních testech mnohem náročnější výsledek - čekali jsme, že možná budeme nahánět Ferrari před námi."
"Místo toho jsme ale v každé části víkendu létali - v kvalifikaci, v závodě a ve volných trénincích. Zkrátka jsme se dokázali bez velkého úsilí usadit na čele a získat velmi dobrý výsledek. A pak jsme zamířili do Bahrajnu, kde jsme se místo toho ocitli v úzkých," dodává Allison.
Video: Mercedes rozebírá svůj výkon v GP Bahrajnu 2019
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.