Technický ředitel Mercedesu James Allison uvádí, že po Velké ceně Bahrajnu, kde na Ferrari hodně ztrácel, mají pro vývoj svého letošního vozu W10 jasné signály.
I když také ve druhém závody sezóny obsadil v cíli první dvě místa po závadě na motoru Ferrari Charlese Leclerca, tak bylo zřejmé, že má stáj z Maranella po celý víkend navrch. Podle Allisona si tolik bodů s Bahrajnu odvážejí se štěstím a v továrně potřebují zabrat.
"Pro nás jde o obrovský výsledek. A ohromnou úlevu po návrat s tolika body z víkendu, kdy jsme nebyli tak konkurenceschopní. Vracíme se s těmi body a také s jasnými náznaky, co musíme dělat a jakými směry se ve vývoji našeho auta vydat, abychom netrpěli stejným druhem problémů, které jsme měli v Bahrajnu," přiznává Allison.
"A to bude naším cílem ve zbytku sezóny, navyšovat výkonnost vozu, i když lehce klopýtneme, pak se budeme moci udržet vpředu. To je cílem každého týmu. V tomto ohledu si to přejeme naplňovat, byli jsme v tom celkem dobře také v předchozích sezónách," pokračuje Allison.
Jejich auto bylo v Bahrajnu "nervózní" a rozhodně s ním od počátku víkendu nebyli spokojeni: "Šlo o hodně odlišnou trať s odlišnými vlastnostmi [než Melbourne], a my jsme od počátku měli trochu nespokojené auto."
"Zatímco Melbourne hladce proplouvalo, tak v Bahrajnu místo toho bylo trochu nervózní na zádi, proto bylo náročnější na své pneumatiky, což vedlo k tomu, že se ty zadní trochu přehřívaly. To vše vedlo k tomu, že jsme tu a tam zkrátka ztráceli desetinku či dvě na Ferrari, jež mělo v Bahrajnu takový víkend, jako my v Melbourne," srovnává technický ředitel Mercedesu.
Svou formu v Melbourne považuje i s odstupem času stále za překvapivou: "Byli jsme tam ohromně silní a vše nám hrálo do karet. V Austrálii jsme očekávali po zimních testech mnohem náročnější výsledek - čekali jsme, že možná budeme nahánět Ferrari před námi."
"Místo toho jsme ale v každé části víkendu létali - v kvalifikaci, v závodě a ve volných trénincích. Zkrátka jsme se dokázali bez velkého úsilí usadit na čele a získat velmi dobrý výsledek. A pak jsme zamířili do Bahrajnu, kde jsme se místo toho ocitli v úzkých," dodává Allison.
Video: Mercedes rozebírá svůj výkon v GP Bahrajnu 2019
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.