Technický ředitel Mercedesu James Allison uvádí, že po Velké ceně Bahrajnu, kde na Ferrari hodně ztrácel, mají pro vývoj svého letošního vozu W10 jasné signály.
I když také ve druhém závody sezóny obsadil v cíli první dvě místa po závadě na motoru Ferrari Charlese Leclerca, tak bylo zřejmé, že má stáj z Maranella po celý víkend navrch. Podle Allisona si tolik bodů s Bahrajnu odvážejí se štěstím a v továrně potřebují zabrat.
"Pro nás jde o obrovský výsledek. A ohromnou úlevu po návrat s tolika body z víkendu, kdy jsme nebyli tak konkurenceschopní. Vracíme se s těmi body a také s jasnými náznaky, co musíme dělat a jakými směry se ve vývoji našeho auta vydat, abychom netrpěli stejným druhem problémů, které jsme měli v Bahrajnu," přiznává Allison.
"A to bude naším cílem ve zbytku sezóny, navyšovat výkonnost vozu, i když lehce klopýtneme, pak se budeme moci udržet vpředu. To je cílem každého týmu. V tomto ohledu si to přejeme naplňovat, byli jsme v tom celkem dobře také v předchozích sezónách," pokračuje Allison.
Jejich auto bylo v Bahrajnu "nervózní" a rozhodně s ním od počátku víkendu nebyli spokojeni: "Šlo o hodně odlišnou trať s odlišnými vlastnostmi [než Melbourne], a my jsme od počátku měli trochu nespokojené auto."
"Zatímco Melbourne hladce proplouvalo, tak v Bahrajnu místo toho bylo trochu nervózní na zádi, proto bylo náročnější na své pneumatiky, což vedlo k tomu, že se ty zadní trochu přehřívaly. To vše vedlo k tomu, že jsme tu a tam zkrátka ztráceli desetinku či dvě na Ferrari, jež mělo v Bahrajnu takový víkend, jako my v Melbourne," srovnává technický ředitel Mercedesu.
Svou formu v Melbourne považuje i s odstupem času stále za překvapivou: "Byli jsme tam ohromně silní a vše nám hrálo do karet. V Austrálii jsme očekávali po zimních testech mnohem náročnější výsledek - čekali jsme, že možná budeme nahánět Ferrari před námi."
"Místo toho jsme ale v každé části víkendu létali - v kvalifikaci, v závodě a ve volných trénincích. Zkrátka jsme se dokázali bez velkého úsilí usadit na čele a získat velmi dobrý výsledek. A pak jsme zamířili do Bahrajnu, kde jsme se místo toho ocitli v úzkých," dodává Allison.
Video: Mercedes rozebírá svůj výkon v GP Bahrajnu 2019
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.