Fernando Alonso si včera při testech v Bahrajnu poprvé vyzkoušel letošní monopost McLarenu. Jak hodnotí jeho vlastnosti a co říká na svůj případný návrat do Formule 1?
Španěl jezdil s vozem v závodní konfiguraci pro Pirelli, jež pracovalo na vývoji pneumatik pro sezónu 2020. Letos se poprvé svezl s vozem F1, protože v předsezónních testech tuto možnost dostali pouze Lando Norris s Carlosem Sainzem, kteří se včera vystřídali v druhém autě.
Alonso ihned cítil rozdíl proti loňskému roku: "Jde o pokrok v každé oblasti auta. Myslím, že má více přilnavosti, na rovinkách méně odporu a motor taky představuje velký krok vpřed," chválí letošní pohonnou jednotku Renaultu, který dle svých slov dosáhl největšího pokroku během zimy. Přesto podle zvukových analýz na Hondu ve špičkovém výkonu těsně ztrácí (do 5 koní).
"Myslím si, že celkově jako balík se auto ubírá tím správným směrem. V prvních dvou závodech jsme viděli, že je třeba stále udělat další krok, pokud chcete soupeřit s prvními třemi týmy, ale jako první krok se snad podle mě usadí jako čtvrtý nejrychlejší tým nebo jako vedoucí tým středu pole společně s Haasem. Takový je cíl. Taky jsem to tak cítil ve voze," pokračuje pilot McLarenu.
Řeč došla i na jeho případný návrat do F1 příští rok. "Myslím, že co jsem musel ve Formuli 1 dosáhnout, je více než to, o čem jsem vždy snil - to jsem v minulosti již dosáhl. Ničeho nelituji," uvádí Alonso, jež se dostane za volant na půl dne ještě dnes, kdy se bude s Norrisem věnovat již výlučně programu McLarenu.
"Pokud bych se měl někdy do F1 vrátit, o čemž pochybuji, protože mé rozhodnutí skončit v F1, pokud nemůžu vyhrát mistrovství světa, je pevné. Tato možnost je sice lákavé pro jakéhokoliv jezdce, ale končit sedmý, šestý nebo čtvrtý, to mě stále neláká," dodává.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.