Fernando Alonso si včera při testech v Bahrajnu poprvé vyzkoušel letošní monopost McLarenu. Jak hodnotí jeho vlastnosti a co říká na svůj případný návrat do Formule 1?
Španěl jezdil s vozem v závodní konfiguraci pro Pirelli, jež pracovalo na vývoji pneumatik pro sezónu 2020. Letos se poprvé svezl s vozem F1, protože v předsezónních testech tuto možnost dostali pouze Lando Norris s Carlosem Sainzem, kteří se včera vystřídali v druhém autě.
Alonso ihned cítil rozdíl proti loňskému roku: "Jde o pokrok v každé oblasti auta. Myslím, že má více přilnavosti, na rovinkách méně odporu a motor taky představuje velký krok vpřed," chválí letošní pohonnou jednotku Renaultu, který dle svých slov dosáhl největšího pokroku během zimy. Přesto podle zvukových analýz na Hondu ve špičkovém výkonu těsně ztrácí (do 5 koní).
"Myslím si, že celkově jako balík se auto ubírá tím správným směrem. V prvních dvou závodech jsme viděli, že je třeba stále udělat další krok, pokud chcete soupeřit s prvními třemi týmy, ale jako první krok se snad podle mě usadí jako čtvrtý nejrychlejší tým nebo jako vedoucí tým středu pole společně s Haasem. Takový je cíl. Taky jsem to tak cítil ve voze," pokračuje pilot McLarenu.
Řeč došla i na jeho případný návrat do F1 příští rok. "Myslím, že co jsem musel ve Formuli 1 dosáhnout, je více než to, o čem jsem vždy snil - to jsem v minulosti již dosáhl. Ničeho nelituji," uvádí Alonso, jež se dostane za volant na půl dne ještě dnes, kdy se bude s Norrisem věnovat již výlučně programu McLarenu.
"Pokud bych se měl někdy do F1 vrátit, o čemž pochybuji, protože mé rozhodnutí skončit v F1, pokud nemůžu vyhrát mistrovství světa, je pevné. Tato možnost je sice lákavé pro jakéhokoliv jezdce, ale končit sedmý, šestý nebo čtvrtý, to mě stále neláká," dodává.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.