Jak se ukázalo po závodě, Charles Leclerc v počáteční fázi Velké ceny Bahrajnu neuposlechl pokyn z boxové zídky Ferrari a svého týmového kolegu předjel.
V televizním přenosu jsme v pátém kole zaslechli pouze jeho zprávu: "Kluci, jsem rychlejší." Co následovalo potom, to však režie do éteru nepustila. A v tom je celá záležitost pikantní.
Při nájezdu do zatáčky č. 10 dostal od Ferrari pokyn: "Zůstaň tam [za Vettelem] dvě kola, zůstaň tam dvě kola." Jenže 21letý mladík se s tím moc nepáral a už o půl kola později to poslal před Vettela - vnějškem zatáčky č. 1 se těsně dostal před něj.
"Nejprve jsem jim jen chtěl dát vědět. Pak si myslím, že mi odpověděli, když mi řekli: 'OK, zůstaň 2 kola za ním.' Ale potom na další rovince jsem měl příležitost jít do toho, tak jsem ji využil a šlo o úspěšné předjetí," vysvětluje dodatečně Leclerc.
Ferrari Vettelovi neřekl, že jeho mladšímu týmovému kolegovi dalo pokyn, aby držel pozici - podobně jako v Austrálii, kdy uposlechl a na čtyřnásobného šampiona nezaútočil. Před Bahrajnem ale šéf týmu Mattia Binotto v televizním rozhovoru uvedl, že jejich jezdci spolu můžou volně závodit. Při vzájemném souboji si měli jen dát obzvlášť velký pozor.
VIDEO: Video: Video: Pohled z Leclercova vozu na záď Vettelova vozu ajeho následné předjetí (zdroj: formula1.com)
I tak jde ale vždy o riziko, že tým přijde o oba vozy, jak šlo ostatně vidět z příkladu Renaultu, kdy si jejich piloti sice v Bahrajnu dávali velký pozor a nechávali si dostatek místa, ale Daniel Ricciardo při nájezdu do první zatáčky neúmyslně trochu probrzdil a do Nica Hülkenberga narazil. Naštěstí při tom došlo jen k poškození Australanova předního křídla.
"Je to vždycky náročná situace, když se dojde na souboj s vaším týmovým kolegou, protože riziko je velmi vysoké. Myslím, že v každém týmy vás před závodem varují: 'OK, na ostatní lidi si to zkoušejte, ale se svým týmovým kolegou buďte prosím opatrní.' Což je normální," popisuje Leclerc.
"Já jsem ale měl v pátém kole šanci a nezaváhal jsem, šel jsem do toho. Měl jsem radost, že jsem při svém prvním pokusu uspěl, obzvlášť po tom špatném startu. Takže jo, jsem spokojený s tím, jak to dopadlo," dodává pilot Ferrari, kterému 10 kol ke konci začal selhávat motor, a o vítězství přišel. Cílem projel třetí, před dalším propadem ho naštěstí zachránil safety car.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.