Jak se ukázalo po závodě, Charles Leclerc v počáteční fázi Velké ceny Bahrajnu neuposlechl pokyn z boxové zídky Ferrari a svého týmového kolegu předjel.
V televizním přenosu jsme v pátém kole zaslechli pouze jeho zprávu: "Kluci, jsem rychlejší." Co následovalo potom, to však režie do éteru nepustila. A v tom je celá záležitost pikantní.
Při nájezdu do zatáčky č. 10 dostal od Ferrari pokyn: "Zůstaň tam [za Vettelem] dvě kola, zůstaň tam dvě kola." Jenže 21letý mladík se s tím moc nepáral a už o půl kola později to poslal před Vettela - vnějškem zatáčky č. 1 se těsně dostal před něj.
"Nejprve jsem jim jen chtěl dát vědět. Pak si myslím, že mi odpověděli, když mi řekli: 'OK, zůstaň 2 kola za ním.' Ale potom na další rovince jsem měl příležitost jít do toho, tak jsem ji využil a šlo o úspěšné předjetí," vysvětluje dodatečně Leclerc.
Ferrari Vettelovi neřekl, že jeho mladšímu týmovému kolegovi dalo pokyn, aby držel pozici - podobně jako v Austrálii, kdy uposlechl a na čtyřnásobného šampiona nezaútočil. Před Bahrajnem ale šéf týmu Mattia Binotto v televizním rozhovoru uvedl, že jejich jezdci spolu můžou volně závodit. Při vzájemném souboji si měli jen dát obzvlášť velký pozor.
VIDEO: Video: Video: Pohled z Leclercova vozu na záď Vettelova vozu ajeho následné předjetí (zdroj: formula1.com)
I tak jde ale vždy o riziko, že tým přijde o oba vozy, jak šlo ostatně vidět z příkladu Renaultu, kdy si jejich piloti sice v Bahrajnu dávali velký pozor a nechávali si dostatek místa, ale Daniel Ricciardo při nájezdu do první zatáčky neúmyslně trochu probrzdil a do Nica Hülkenberga narazil. Naštěstí při tom došlo jen k poškození Australanova předního křídla.
"Je to vždycky náročná situace, když se dojde na souboj s vaším týmovým kolegou, protože riziko je velmi vysoké. Myslím, že v každém týmy vás před závodem varují: 'OK, na ostatní lidi si to zkoušejte, ale se svým týmovým kolegou buďte prosím opatrní.' Což je normální," popisuje Leclerc.
"Já jsem ale měl v pátém kole šanci a nezaváhal jsem, šel jsem do toho. Měl jsem radost, že jsem při svém prvním pokusu uspěl, obzvlášť po tom špatném startu. Takže jo, jsem spokojený s tím, jak to dopadlo," dodává pilot Ferrari, kterému 10 kol ke konci začal selhávat motor, a o vítězství přišel. Cílem projel třetí, před dalším propadem ho naštěstí zachránil safety car.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.