Ferrari se po výpadku v Austrálii vrátilo do továrny, aby analyzovalo, proč vlastně bylo najednou tak pomalé. Tým se dobral k odpovědi a v Bahrajnu chce být znovu na špici.
Po skvělých výkonech v předsezónních testech přijela Scuderia do Melbourne jako favorit, tam ji ale Mercedes zničil, když byl v kvalifikaci o 7 desetin sekundy rychlejší. V závodě to nebylo o nic lepší a Sebastian Vettel se rádiem ve svém druhém stintu dotázal: "Proč jsme tak pomalí?" Zoufalí inženýři z boxové zídky mu odpověděli: "Nevíme."
V továrně po analýze pak odhalili špatnou korelaci dat mezi městským okruhem v Austrálii a jejich simulacemi. Pascal Wehrlein v pátek celou noc dřel na simulátoru, aby pomohl najít správná nastavení, ty však po zbytek víkendu nefungovala, spíše naopak - vedle k nesprávnému vyvážení vozu, vyšší spotřebě paliva i pneumatik. Kromě toho Ferrari zvolilo nesprávné chlazení, z GPS údajů je ale patrné, že své motory neprovozovalo v bezpečnostním módu, jak někteří spekulovali.
Vettel se svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem si stěžovali na nedostatek přilnavosti a důvěry v monopost a ve Velké ceně Austrálie dojeli na čtvrtém a pátém místě. Před Bahrajnem ale stáj z Maranella očekává, že po nalezení příčin svých potíží bude znovu ve formě.
"Okruh v Šákíru se svými vlastnostmi od toho australského hodně liší. V Bahrajnu jako tým musíme zajistit, že jsme pochopili a napravili oblasti, v nichž jsme v Austrálii byli slabí. Kvůli nim jsme nemohli plně využít potenciál vozu," říká šéf týmu Mattia Binotto.
"Očekáváme, že v Bahrajnu uvidíme dopad náprav, které jsme provedli, i když si dobře uvědomujeme, že naši soupeři budou znovu velmi silní. S tímto v mysli si moc přejeme dostat se zpět na trať a postavit se proti nim," dodává Binotto.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.