Ferrari se po výpadku v Austrálii vrátilo do továrny, aby analyzovalo, proč vlastně bylo najednou tak pomalé. Tým se dobral k odpovědi a v Bahrajnu chce být znovu na špici.
Po skvělých výkonech v předsezónních testech přijela Scuderia do Melbourne jako favorit, tam ji ale Mercedes zničil, když byl v kvalifikaci o 7 desetin sekundy rychlejší. V závodě to nebylo o nic lepší a Sebastian Vettel se rádiem ve svém druhém stintu dotázal: "Proč jsme tak pomalí?" Zoufalí inženýři z boxové zídky mu odpověděli: "Nevíme."
V továrně po analýze pak odhalili špatnou korelaci dat mezi městským okruhem v Austrálii a jejich simulacemi. Pascal Wehrlein v pátek celou noc dřel na simulátoru, aby pomohl najít správná nastavení, ty však po zbytek víkendu nefungovala, spíše naopak - vedle k nesprávnému vyvážení vozu, vyšší spotřebě paliva i pneumatik. Kromě toho Ferrari zvolilo nesprávné chlazení, z GPS údajů je ale patrné, že své motory neprovozovalo v bezpečnostním módu, jak někteří spekulovali.
Vettel se svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem si stěžovali na nedostatek přilnavosti a důvěry v monopost a ve Velké ceně Austrálie dojeli na čtvrtém a pátém místě. Před Bahrajnem ale stáj z Maranella očekává, že po nalezení příčin svých potíží bude znovu ve formě.
"Okruh v Šákíru se svými vlastnostmi od toho australského hodně liší. V Bahrajnu jako tým musíme zajistit, že jsme pochopili a napravili oblasti, v nichž jsme v Austrálii byli slabí. Kvůli nim jsme nemohli plně využít potenciál vozu," říká šéf týmu Mattia Binotto.
"Očekáváme, že v Bahrajnu uvidíme dopad náprav, které jsme provedli, i když si dobře uvědomujeme, že naši soupeři budou znovu velmi silní. S tímto v mysli si moc přejeme dostat se zpět na trať a postavit se proti nim," dodává Binotto.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.