Ferrari se po výpadku v Austrálii vrátilo do továrny, aby analyzovalo, proč vlastně bylo najednou tak pomalé. Tým se dobral k odpovědi a v Bahrajnu chce být znovu na špici.
Po skvělých výkonech v předsezónních testech přijela Scuderia do Melbourne jako favorit, tam ji ale Mercedes zničil, když byl v kvalifikaci o 7 desetin sekundy rychlejší. V závodě to nebylo o nic lepší a Sebastian Vettel se rádiem ve svém druhém stintu dotázal: "Proč jsme tak pomalí?" Zoufalí inženýři z boxové zídky mu odpověděli: "Nevíme."
V továrně po analýze pak odhalili špatnou korelaci dat mezi městským okruhem v Austrálii a jejich simulacemi. Pascal Wehrlein v pátek celou noc dřel na simulátoru, aby pomohl najít správná nastavení, ty však po zbytek víkendu nefungovala, spíše naopak - vedle k nesprávnému vyvážení vozu, vyšší spotřebě paliva i pneumatik. Kromě toho Ferrari zvolilo nesprávné chlazení, z GPS údajů je ale patrné, že své motory neprovozovalo v bezpečnostním módu, jak někteří spekulovali.
Vettel se svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem si stěžovali na nedostatek přilnavosti a důvěry v monopost a ve Velké ceně Austrálie dojeli na čtvrtém a pátém místě. Před Bahrajnem ale stáj z Maranella očekává, že po nalezení příčin svých potíží bude znovu ve formě.
"Okruh v Šákíru se svými vlastnostmi od toho australského hodně liší. V Bahrajnu jako tým musíme zajistit, že jsme pochopili a napravili oblasti, v nichž jsme v Austrálii byli slabí. Kvůli nim jsme nemohli plně využít potenciál vozu," říká šéf týmu Mattia Binotto.
"Očekáváme, že v Bahrajnu uvidíme dopad náprav, které jsme provedli, i když si dobře uvědomujeme, že naši soupeři budou znovu velmi silní. S tímto v mysli si moc přejeme dostat se zpět na trať a postavit se proti nim," dodává Binotto.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.