Ferrari se po výpadku v Austrálii vrátilo do továrny, aby analyzovalo, proč vlastně bylo najednou tak pomalé. Tým se dobral k odpovědi a v Bahrajnu chce být znovu na špici.
Po skvělých výkonech v předsezónních testech přijela Scuderia do Melbourne jako favorit, tam ji ale Mercedes zničil, když byl v kvalifikaci o 7 desetin sekundy rychlejší. V závodě to nebylo o nic lepší a Sebastian Vettel se rádiem ve svém druhém stintu dotázal: "Proč jsme tak pomalí?" Zoufalí inženýři z boxové zídky mu odpověděli: "Nevíme."
V továrně po analýze pak odhalili špatnou korelaci dat mezi městským okruhem v Austrálii a jejich simulacemi. Pascal Wehrlein v pátek celou noc dřel na simulátoru, aby pomohl najít správná nastavení, ty však po zbytek víkendu nefungovala, spíše naopak - vedle k nesprávnému vyvážení vozu, vyšší spotřebě paliva i pneumatik. Kromě toho Ferrari zvolilo nesprávné chlazení, z GPS údajů je ale patrné, že své motory neprovozovalo v bezpečnostním módu, jak někteří spekulovali.
Vettel se svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem si stěžovali na nedostatek přilnavosti a důvěry v monopost a ve Velké ceně Austrálie dojeli na čtvrtém a pátém místě. Před Bahrajnem ale stáj z Maranella očekává, že po nalezení příčin svých potíží bude znovu ve formě.
"Okruh v Šákíru se svými vlastnostmi od toho australského hodně liší. V Bahrajnu jako tým musíme zajistit, že jsme pochopili a napravili oblasti, v nichž jsme v Austrálii byli slabí. Kvůli nim jsme nemohli plně využít potenciál vozu," říká šéf týmu Mattia Binotto.
"Očekáváme, že v Bahrajnu uvidíme dopad náprav, které jsme provedli, i když si dobře uvědomujeme, že naši soupeři budou znovu velmi silní. S tímto v mysli si moc přejeme dostat se zpět na trať a postavit se proti nim," dodává Binotto.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.