Mercedes bude i přes vítězství v úvodní velké ceně sezóny pokračovat ve vyhodnocování přínosů odlišného aerodynamického konceptu Ferrari, které letos přišlo s odlišnou filozofií předního křídla a obtékání vzduchu.
Před sezónou jsme připravili srovnání předních křídel všech 10 týmů, které letos závodí v šampionátu Formule 1. Zatímco se Mercedes vydal s vysokými klapkami cestou maximálního přítlaku, Ferrari zvolilo řešení klapek, které se směrem k bočnicím zužují, aby zlepšilo obtékání vzduchu kolem předních kol.
Stříbrné šípy sice nechali v Melbourne Ferrari daleko za sebou, přesto se jejich řešením stále zabývají. Změna konceptu předního křídla by podle něj zabrala několik měsíců, protože s ní souvisí totální přepracování aerodynamického balíku.
I přes jasný náskok v kvalifikaci a první a druhé místo v cíli prvního závodu se Mercedes vůči změně otevřený a nevylučuje nasazení novinek, které by je přiblížily řešení Ferrari, pokud se to prokáže z dlouhodobějšího pohledu přínosnější.
"Myslím, že potřebujeme vyhodnotit všechny odlišné filozofie, které se používají. Musíte zůstat otevření a pokorní, pokud jde o váš vlastní způsob," odpovídá sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff na otázku, jestli se i nadále zabývají řešením Ferrari.
"Zároveň ale musíte následovat to, co je podle vašeho názoru správné, a nenechat se zmást. Zkrátka zkoumáme různé koncepty a budeme se nadále držet naší filozofie. Ale v průběhu sezóny můžete na různých okruzích zpozorovat odlišné aerodynamické prvky," připouští Wolff.
Video - Gary Anderson porovnává různé koncepty předních křídel:
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.