Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je velmi potěšen výkony svého týmu a jejich dodavatele pohonných jednotek. Z jeho pohledu šlo o optimální velkou cenu, byť dosáhli jen na bronz.
Rakouská stáj sice v kvalifikaci na Mercedes ztrácela přes 8 desetin sekundy, v závodním režimu mu ale byla blíže. Poté, co Valtteri Bottas ujel svému týmovému kolegovi, se Max Verstappen držel těsně za Hamiltonem - 56. kolem projel dokonce jen o 0,878 s za ním. K předjetí sice nedošlo, i tak byl ale spokojený s 3. místem na pódiu, o které v 31. kole připravil Sebastiana Vettela.
Helmutovi Markovi udělala nedělní ztráta na Mercedes a spolehlivost Hondy velkou radost: "Šlo o optimální velkou cenu. Drželi jsme odstup od Mercedesu v úctyhodných mezích. Už nehledíme na Ferrari za sebou," uvádí nadšeně po úvodním závodu sezóny v Melbourne.
"Pro nás je laťkou první místo. Těšíme se. Bottas byl v ten den suverénní. Pro budoucnost je povzbudivé, že jsme po celý závod nedostali jediné varování z oblasti motoru. Od spotřeby paliva po výkon, baterie atd. - všechno bylo pořád v zelených," pochvaluje si odborný poradce Red Bullu.
Pochvaly se jim dostalo také od úřadujícího šampiona Lewise Hamiltona: "Dokázali předjet Ferrari, což je, myslím, skvělé. Red Bully tam byli s námi a podle mě mezi sebou svedeme opravdu skvělý souboj mezi námi třemi. Jsem si jistý tím, že Ferrari o víkendu nebylo v pořádku a že jejich auto je pořád dobře. Sezóna bude fakt zajímavá."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.