Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je velmi potěšen výkony svého týmu a jejich dodavatele pohonných jednotek. Z jeho pohledu šlo o optimální velkou cenu, byť dosáhli jen na bronz.
Rakouská stáj sice v kvalifikaci na Mercedes ztrácela přes 8 desetin sekundy, v závodním režimu mu ale byla blíže. Poté, co Valtteri Bottas ujel svému týmovému kolegovi, se Max Verstappen držel těsně za Hamiltonem - 56. kolem projel dokonce jen o 0,878 s za ním. K předjetí sice nedošlo, i tak byl ale spokojený s 3. místem na pódiu, o které v 31. kole připravil Sebastiana Vettela.
Helmutovi Markovi udělala nedělní ztráta na Mercedes a spolehlivost Hondy velkou radost: "Šlo o optimální velkou cenu. Drželi jsme odstup od Mercedesu v úctyhodných mezích. Už nehledíme na Ferrari za sebou," uvádí nadšeně po úvodním závodu sezóny v Melbourne.
"Pro nás je laťkou první místo. Těšíme se. Bottas byl v ten den suverénní. Pro budoucnost je povzbudivé, že jsme po celý závod nedostali jediné varování z oblasti motoru. Od spotřeby paliva po výkon, baterie atd. - všechno bylo pořád v zelených," pochvaluje si odborný poradce Red Bullu.
Pochvaly se jim dostalo také od úřadujícího šampiona Lewise Hamiltona: "Dokázali předjet Ferrari, což je, myslím, skvělé. Red Bully tam byli s námi a podle mě mezi sebou svedeme opravdu skvělý souboj mezi námi třemi. Jsem si jistý tím, že Ferrari o víkendu nebylo v pořádku a že jejich auto je pořád dobře. Sezóna bude fakt zajímavá."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.