Ferrari má ve společnosti Shell schopného partnera dodávající paliva a maziva pro jeho závodní monoposty. V sezóně 2018 se přispěl 21 % k navýšení výkonnosti pohonné jednotky.
Shell se již loni pochlubil podobně velkým číslem, když loni ve Velké ceně Belgie nasazoval nové palivo. Stáj z Maranella si prošla data ze svého dynamometru a přišla na zcela stejnou hodnotu.
"21 % je samozřejmě obrovské číslo. Jde o významnou porci času na kolo, který jsme získali vývojem pohonné jednotky. A myslím si, že to zkrátka ukazuje důležitost našeho partnerství a Shellu při vývoji našeho auta a pohonných jednotek," komentuje šéf Scuderie Mattia Binotto.
"Čas na kolo představuje čistou výkonnost, musíte ji však dosáhnout pomocí spolehlivosti. A když víte, že v sezóně máte jen tři motory na jezdce a tlačíte na hranici výkonnosti motoru, pak to musíte udělat spolehlivým způsobem," pokračuje 49letý Švýcar.
Guy Lovett, jenž má u Shellu na starosti inovace, k tomu říká: "Kdy se podíváme na několik posledních sezón s Ferrari, dokázali jsme udržet dobrou míru příspěvků k výkonnosti rudých vozů."
"Obzvlášť když se podíváme na dat z roku 2018, tak jsme dokázali spočítat, že 21 % zisků pohonné jednotky Ferrari v čase na kolo pochází z našich závodních paliv a maziv. To je něco, na co jsme velmi hrdí a v čem toužíme v této sezóně pokračovat," ujišťuje Lovett.
Společně s Ferrari během zimy pracovali ještě těsněji než kdykoliv dříve. Italská stáj je na tom lépe než loni, Binotto si nicméně uvědomuje, že je stále čeká spousta práce: "Cítím se být připraven, jelikož je celý tým připravený. Jak víte, tak jsme v Barceloně měli 8 dní testů, kdy jsme se nějak snažili rozpoznat limity výkonnosti auta a limity jeho spolehlivosti."
"Vrátili jsme se z Barcelony se spoustou domácích úkolů a myslím, že jsme se je několik dní pokoušeli všechny vyřešit. Myslím si, že jsme odvedli tu nejlepší práci, jde ale o nikdy nekončící příběh. Stále toho zbývá hodně udělat, hodně vyvinout, hodně vyřešit. Nicméně si myslím, že jsme před startem sezóny odvedli pořádnou práci," dodává šéf Ferrari.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.