Honda zvolila příliš agresivní zapouzdření své pohonné jednotky, jak se ukázalo v předsezónních testech, proto jej bude muset před prvním závodem předělat.
I když jsme ze strany Red Bullu a Toro Rosso slýchávali pouze chválu, tak má japonská automobilka po testech starosti. Sám její technický ředitel Tojoharu Tanabe připouští, že je nervózní a že si "není dostatečně jistý" pokrokem, který během zimy učinili. Navíc se při testech objevil problém.
"Nejde o vážný problém se současnou instalací, objevili jsme ale určité potíže v důsledku co nejmenšího uspořádání. Tvar byl moc agresivní, takže ho budeme muset trochu změnit. Nejde ale o velké starosti," přiznává technický ředitel Hondy.
Určité úpravy již sice zkoušela na dráze, k změnám v konstrukci však bude muset přistoupit i v továrně, aby před Velkou cenou Austrálie 2019 včas zavedla "trvalá protiopatření."
"Zatím to není vážné. S díly, s nimiž jsme měli problémy, můžeme být na první závod připraveni," ujišťuje Tanabe. Pokud jde o výkonnost, tak se snaží vyhnout vysokým očekáváním. K otázce na spokojenost s nadsázkou říká: "S tou vlastně nikdy nejsme spokojeni."
"Samozřejmě, že máme cíl. A také cíl pro průběh ročníku. S tím, co v současnosti dosahujeme, nejsme moc spokojeni. Stále zbývá spousta oblastí, na kterých musíme pracovat, abychom dostihly soupeře vpředu," uznává zástupce Hondy, která letos kromě Toro Rosso pohání i Red Bull - a ten chce po delší době opět útočit na titul.
Jenže z předsezónních testů se spíše zdá, že začne tam, kde loni skončil: "Neprozkoumali jsme 100 %, ale téměř všechny díly, a pak jsme provedli určité úpravy s ohledem na hmotnost a spolehlivost. U motoru s vnitřním spalováním jsme chtěli dosáhnout vyšší efektivity v oblasti spalování. Budeme se snažit ho postupně zlepšovat," dodává Tanabe.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.