Honda zvolila příliš agresivní zapouzdření své pohonné jednotky, jak se ukázalo v předsezónních testech, proto jej bude muset před prvním závodem předělat.
I když jsme ze strany Red Bullu a Toro Rosso slýchávali pouze chválu, tak má japonská automobilka po testech starosti. Sám její technický ředitel Tojoharu Tanabe připouští, že je nervózní a že si "není dostatečně jistý" pokrokem, který během zimy učinili. Navíc se při testech objevil problém.
"Nejde o vážný problém se současnou instalací, objevili jsme ale určité potíže v důsledku co nejmenšího uspořádání. Tvar byl moc agresivní, takže ho budeme muset trochu změnit. Nejde ale o velké starosti," přiznává technický ředitel Hondy.
Určité úpravy již sice zkoušela na dráze, k změnám v konstrukci však bude muset přistoupit i v továrně, aby před Velkou cenou Austrálie 2019 včas zavedla "trvalá protiopatření."
"Zatím to není vážné. S díly, s nimiž jsme měli problémy, můžeme být na první závod připraveni," ujišťuje Tanabe. Pokud jde o výkonnost, tak se snaží vyhnout vysokým očekáváním. K otázce na spokojenost s nadsázkou říká: "S tou vlastně nikdy nejsme spokojeni."
"Samozřejmě, že máme cíl. A také cíl pro průběh ročníku. S tím, co v současnosti dosahujeme, nejsme moc spokojeni. Stále zbývá spousta oblastí, na kterých musíme pracovat, abychom dostihly soupeře vpředu," uznává zástupce Hondy, která letos kromě Toro Rosso pohání i Red Bull - a ten chce po delší době opět útočit na titul.
Jenže z předsezónních testů se spíše zdá, že začne tam, kde loni skončil: "Neprozkoumali jsme 100 %, ale téměř všechny díly, a pak jsme provedli určité úpravy s ohledem na hmotnost a spolehlivost. U motoru s vnitřním spalováním jsme chtěli dosáhnout vyšší efektivity v oblasti spalování. Budeme se snažit ho postupně zlepšovat," dodává Tanabe.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.