Honda zvolila příliš agresivní zapouzdření své pohonné jednotky, jak se ukázalo v předsezónních testech, proto jej bude muset před prvním závodem předělat.
I když jsme ze strany Red Bullu a Toro Rosso slýchávali pouze chválu, tak má japonská automobilka po testech starosti. Sám její technický ředitel Tojoharu Tanabe připouští, že je nervózní a že si "není dostatečně jistý" pokrokem, který během zimy učinili. Navíc se při testech objevil problém.
"Nejde o vážný problém se současnou instalací, objevili jsme ale určité potíže v důsledku co nejmenšího uspořádání. Tvar byl moc agresivní, takže ho budeme muset trochu změnit. Nejde ale o velké starosti," přiznává technický ředitel Hondy.
Určité úpravy již sice zkoušela na dráze, k změnám v konstrukci však bude muset přistoupit i v továrně, aby před Velkou cenou Austrálie 2019 včas zavedla "trvalá protiopatření."
"Zatím to není vážné. S díly, s nimiž jsme měli problémy, můžeme být na první závod připraveni," ujišťuje Tanabe. Pokud jde o výkonnost, tak se snaží vyhnout vysokým očekáváním. K otázce na spokojenost s nadsázkou říká: "S tou vlastně nikdy nejsme spokojeni."
"Samozřejmě, že máme cíl. A také cíl pro průběh ročníku. S tím, co v současnosti dosahujeme, nejsme moc spokojeni. Stále zbývá spousta oblastí, na kterých musíme pracovat, abychom dostihly soupeře vpředu," uznává zástupce Hondy, která letos kromě Toro Rosso pohání i Red Bull - a ten chce po delší době opět útočit na titul.
Jenže z předsezónních testů se spíše zdá, že začne tam, kde loni skončil: "Neprozkoumali jsme 100 %, ale téměř všechny díly, a pak jsme provedli určité úpravy s ohledem na hmotnost a spolehlivost. U motoru s vnitřním spalováním jsme chtěli dosáhnout vyšší efektivity v oblasti spalování. Budeme se snažit ho postupně zlepšovat," dodává Tanabe.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.