Honda zvolila příliš agresivní zapouzdření své pohonné jednotky, jak se ukázalo v předsezónních testech, proto jej bude muset před prvním závodem předělat.
I když jsme ze strany Red Bullu a Toro Rosso slýchávali pouze chválu, tak má japonská automobilka po testech starosti. Sám její technický ředitel Tojoharu Tanabe připouští, že je nervózní a že si "není dostatečně jistý" pokrokem, který během zimy učinili. Navíc se při testech objevil problém.
"Nejde o vážný problém se současnou instalací, objevili jsme ale určité potíže v důsledku co nejmenšího uspořádání. Tvar byl moc agresivní, takže ho budeme muset trochu změnit. Nejde ale o velké starosti," přiznává technický ředitel Hondy.
Určité úpravy již sice zkoušela na dráze, k změnám v konstrukci však bude muset přistoupit i v továrně, aby před Velkou cenou Austrálie 2019 včas zavedla "trvalá protiopatření."
"Zatím to není vážné. S díly, s nimiž jsme měli problémy, můžeme být na první závod připraveni," ujišťuje Tanabe. Pokud jde o výkonnost, tak se snaží vyhnout vysokým očekáváním. K otázce na spokojenost s nadsázkou říká: "S tou vlastně nikdy nejsme spokojeni."
"Samozřejmě, že máme cíl. A také cíl pro průběh ročníku. S tím, co v současnosti dosahujeme, nejsme moc spokojeni. Stále zbývá spousta oblastí, na kterých musíme pracovat, abychom dostihly soupeře vpředu," uznává zástupce Hondy, která letos kromě Toro Rosso pohání i Red Bull - a ten chce po delší době opět útočit na titul.
Jenže z předsezónních testů se spíše zdá, že začne tam, kde loni skončil: "Neprozkoumali jsme 100 %, ale téměř všechny díly, a pak jsme provedli určité úpravy s ohledem na hmotnost a spolehlivost. U motoru s vnitřním spalováním jsme chtěli dosáhnout vyšší efektivity v oblasti spalování. Budeme se snažit ho postupně zlepšovat," dodává Tanabe.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.