U Red Bullu po prvním týdnu testů panuje optimismus a spokojenost s novým motorem Hondy i s nováčkem Alexanderem Albonem, jenž po smyk v úvodních kolech nakonec předčil očekávání.
I když se minulý týden v Barceloně nejezdilo naplno, protože šlo o první testování, tak Gasly v kokpitu cítil zlepšení pohonné jednotky Hondy za zády nového Red Bullu RB15: "Zatím to je fakt dobré. Myslím, že jsme na to netlačili naplno, ale už cítíte, že došlo ke zvýšení výkonnosti. To je ta hlavní věc. A neměli jsme žádné problémy se spolehlivostí."
Dobře to šlo také sesterské stáji: "Také když se podívám na Toro Rosso, tak si myslím, že to je opravdu slibné. Z prvních čtyř dnů testů si tedy odnášíme jen dobré zprávy. Musíme jen dále pracovat. Pole je skutečně rychlé, jak jsme také viděli. Ale momentálně testujeme mnoho věcí na našem voze a musíme pochopit, co funguje nejlépe," pokračuje Gasly.
Za Toro Rosso po boku zkušeného Daniila Kvjata, jenž si dal od F1 na chvíli pauzu, nastupuje 22 letý Alexander Albon, jenž jezdil s vozem F1 minulý týden vůbec poprvé. Se svým časem 1:17,637 min zaostal za nejrychlejším kolem Nica Hülkenberga jen o 0,244 s.
"Během natáčecího dne odvedl dobrou práci, a tady byl fantastický. To, že vyjel při instalaci mimo trať, to částečně vyvolali inženýři, nebyla to přímo jeho chyba, abychom byli féroví. Pak jsme se dostali k programu a byl skvělý," chválí jej Jody Egginton, technický ředitel Toro Rosso.
"Splnil všechny položky a při svých dlouhých jízdách, obzvlášť na C2 směsi, podle nás odvedl opravdu dobrou práci. Fakt nás potěšil. Fantastický přístup, předčí mé očekávání. Spolupráci s ním jsme vážně nadšení.
Moc toho neujel před prvním usednutím do vozu tady [v Barceloně], jen něco v Misanu, ale zatím je vážně dobrý. Jsme skutečně spokojeni a fakt na nás udělal dojem. Je to jedna z hezkých věcí na Toro Rosso - práce s mladými jezdci a posouvání je kupředu. Rychle se učí, ale schopnost mladíků rychle se učit a dělat pokroky je neuvěřitelně působívá. Zatím jsme opravdu spokojení," ujišťuje Egginton.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.