U Red Bullu po prvním týdnu testů panuje optimismus a spokojenost s novým motorem Hondy i s nováčkem Alexanderem Albonem, jenž po smyk v úvodních kolech nakonec předčil očekávání.
I když se minulý týden v Barceloně nejezdilo naplno, protože šlo o první testování, tak Gasly v kokpitu cítil zlepšení pohonné jednotky Hondy za zády nového Red Bullu RB15: "Zatím to je fakt dobré. Myslím, že jsme na to netlačili naplno, ale už cítíte, že došlo ke zvýšení výkonnosti. To je ta hlavní věc. A neměli jsme žádné problémy se spolehlivostí."
Dobře to šlo také sesterské stáji: "Také když se podívám na Toro Rosso, tak si myslím, že to je opravdu slibné. Z prvních čtyř dnů testů si tedy odnášíme jen dobré zprávy. Musíme jen dále pracovat. Pole je skutečně rychlé, jak jsme také viděli. Ale momentálně testujeme mnoho věcí na našem voze a musíme pochopit, co funguje nejlépe," pokračuje Gasly.
Za Toro Rosso po boku zkušeného Daniila Kvjata, jenž si dal od F1 na chvíli pauzu, nastupuje 22 letý Alexander Albon, jenž jezdil s vozem F1 minulý týden vůbec poprvé. Se svým časem 1:17,637 min zaostal za nejrychlejším kolem Nica Hülkenberga jen o 0,244 s.
"Během natáčecího dne odvedl dobrou práci, a tady byl fantastický. To, že vyjel při instalaci mimo trať, to částečně vyvolali inženýři, nebyla to přímo jeho chyba, abychom byli féroví. Pak jsme se dostali k programu a byl skvělý," chválí jej Jody Egginton, technický ředitel Toro Rosso.
"Splnil všechny položky a při svých dlouhých jízdách, obzvlášť na C2 směsi, podle nás odvedl opravdu dobrou práci. Fakt nás potěšil. Fantastický přístup, předčí mé očekávání. Spolupráci s ním jsme vážně nadšení.
Moc toho neujel před prvním usednutím do vozu tady [v Barceloně], jen něco v Misanu, ale zatím je vážně dobrý. Jsme skutečně spokojeni a fakt na nás udělal dojem. Je to jedna z hezkých věcí na Toro Rosso - práce s mladými jezdci a posouvání je kupředu. Rychle se učí, ale schopnost mladíků rychle se učit a dělat pokroky je neuvěřitelně působívá. Zatím jsme opravdu spokojení," ujišťuje Egginton.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.