U Red Bullu po prvním týdnu testů panuje optimismus a spokojenost s novým motorem Hondy i s nováčkem Alexanderem Albonem, jenž po smyk v úvodních kolech nakonec předčil očekávání.
I když se minulý týden v Barceloně nejezdilo naplno, protože šlo o první testování, tak Gasly v kokpitu cítil zlepšení pohonné jednotky Hondy za zády nového Red Bullu RB15: "Zatím to je fakt dobré. Myslím, že jsme na to netlačili naplno, ale už cítíte, že došlo ke zvýšení výkonnosti. To je ta hlavní věc. A neměli jsme žádné problémy se spolehlivostí."
Dobře to šlo také sesterské stáji: "Také když se podívám na Toro Rosso, tak si myslím, že to je opravdu slibné. Z prvních čtyř dnů testů si tedy odnášíme jen dobré zprávy. Musíme jen dále pracovat. Pole je skutečně rychlé, jak jsme také viděli. Ale momentálně testujeme mnoho věcí na našem voze a musíme pochopit, co funguje nejlépe," pokračuje Gasly.
Za Toro Rosso po boku zkušeného Daniila Kvjata, jenž si dal od F1 na chvíli pauzu, nastupuje 22 letý Alexander Albon, jenž jezdil s vozem F1 minulý týden vůbec poprvé. Se svým časem 1:17,637 min zaostal za nejrychlejším kolem Nica Hülkenberga jen o 0,244 s.
"Během natáčecího dne odvedl dobrou práci, a tady byl fantastický. To, že vyjel při instalaci mimo trať, to částečně vyvolali inženýři, nebyla to přímo jeho chyba, abychom byli féroví. Pak jsme se dostali k programu a byl skvělý," chválí jej Jody Egginton, technický ředitel Toro Rosso.
"Splnil všechny položky a při svých dlouhých jízdách, obzvlášť na C2 směsi, podle nás odvedl opravdu dobrou práci. Fakt nás potěšil. Fantastický přístup, předčí mé očekávání. Spolupráci s ním jsme vážně nadšení.
Moc toho neujel před prvním usednutím do vozu tady [v Barceloně], jen něco v Misanu, ale zatím je vážně dobrý. Jsme skutečně spokojeni a fakt na nás udělal dojem. Je to jedna z hezkých věcí na Toro Rosso - práce s mladými jezdci a posouvání je kupředu. Rychle se učí, ale schopnost mladíků rychle se učit a dělat pokroky je neuvěřitelně působívá. Zatím jsme opravdu spokojení," ujišťuje Egginton.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.