Podle Ferrari letošní monoposty po změně aerodynamických pravidel zpomalí zhruba o 1,5 sekundy na kolo. Rekordy proto na rozdíl od loňska v sezóně 2019 zřejmě padat nebudou, týmy však v průběhu sezóny budou díky vývoji zrychlovat.
Ve Formuli 1 došlo ke zjednodušení předního i zadního křídla, brzdových kanálků a bočnic ve snaze usnadnit jízdu vozů za sebou v zatáčkách a následné předjíždění.
Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto, jenž minulý měsíc převzal vedení týmu po Mauriziovi Arrivabenem, prozradil, jaký dopad to bude mít na rychlost letošních monopostů: "Když jsme poprvé testovali v aerodynamickém tunelu, tak jsme předpokládali, že půjde o 1,5 sekundy na kolo, a tak to je."
"Tato auta jsou ve srovnání s minulým rokem těžší a aerodynamika, obzvlášť přední křídlo, byla hodně zjednodušena. Očekávalo se [zpomalení] o 1,5 sekundy, což se potvrzuje. Teď jde tedy o to, nakolik se nám podaří dostat z těch 1,5 sekundy během celého vývojového období zpět. Jak se to povedlo ostatním, to prozradí pouze trať," pokračuje Binotto.
Jednodušší přední křídlo má tedy významný dopad na aerodynamickou výkonnost celého auta. Týmy kvůli jeho zjednodušení nemohou tak dobře kontrolovat obtékání vzduchu směrem k zádi.
Podle technického ředitele Racing Pointu (bývalé Force Indie) Andrewa Greeny zimní práce zahrnovaly "spoustu optimalizací a přepracovávání." Úprava pravidel podle něj ale nemusí vést ke zlepšení podívané tak, jak to bylo zamýšleno.
"Možná se nám nakonec nepodaří pomocí těchto pravidel zlepšit závodění a žel já si nemyslím, že by měla pomoci zmenšit rozdíly v poli. Z našich dat víme ale to, že povedou k podstatně nižší výkonnosti, u které bojujeme o to, abychom ji dostali zpět," uvedl Green.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.