Podle Ferrari letošní monoposty po změně aerodynamických pravidel zpomalí zhruba o 1,5 sekundy na kolo. Rekordy proto na rozdíl od loňska v sezóně 2019 zřejmě padat nebudou, týmy však v průběhu sezóny budou díky vývoji zrychlovat.
Ve Formuli 1 došlo ke zjednodušení předního i zadního křídla, brzdových kanálků a bočnic ve snaze usnadnit jízdu vozů za sebou v zatáčkách a následné předjíždění.
Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto, jenž minulý měsíc převzal vedení týmu po Mauriziovi Arrivabenem, prozradil, jaký dopad to bude mít na rychlost letošních monopostů: "Když jsme poprvé testovali v aerodynamickém tunelu, tak jsme předpokládali, že půjde o 1,5 sekundy na kolo, a tak to je."
"Tato auta jsou ve srovnání s minulým rokem těžší a aerodynamika, obzvlášť přední křídlo, byla hodně zjednodušena. Očekávalo se [zpomalení] o 1,5 sekundy, což se potvrzuje. Teď jde tedy o to, nakolik se nám podaří dostat z těch 1,5 sekundy během celého vývojového období zpět. Jak se to povedlo ostatním, to prozradí pouze trať," pokračuje Binotto.
Jednodušší přední křídlo má tedy významný dopad na aerodynamickou výkonnost celého auta. Týmy kvůli jeho zjednodušení nemohou tak dobře kontrolovat obtékání vzduchu směrem k zádi.
Podle technického ředitele Racing Pointu (bývalé Force Indie) Andrewa Greeny zimní práce zahrnovaly "spoustu optimalizací a přepracovávání." Úprava pravidel podle něj ale nemusí vést ke zlepšení podívané tak, jak to bylo zamýšleno.
"Možná se nám nakonec nepodaří pomocí těchto pravidel zlepšit závodění a žel já si nemyslím, že by měla pomoci zmenšit rozdíly v poli. Z našich dat víme ale to, že povedou k podstatně nižší výkonnosti, u které bojujeme o to, abychom ji dostali zpět," uvedl Green.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.