Podle Ferrari letošní monoposty po změně aerodynamických pravidel zpomalí zhruba o 1,5 sekundy na kolo. Rekordy proto na rozdíl od loňska v sezóně 2019 zřejmě padat nebudou, týmy však v průběhu sezóny budou díky vývoji zrychlovat.
Ve Formuli 1 došlo ke zjednodušení předního i zadního křídla, brzdových kanálků a bočnic ve snaze usnadnit jízdu vozů za sebou v zatáčkách a následné předjíždění.
Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto, jenž minulý měsíc převzal vedení týmu po Mauriziovi Arrivabenem, prozradil, jaký dopad to bude mít na rychlost letošních monopostů: "Když jsme poprvé testovali v aerodynamickém tunelu, tak jsme předpokládali, že půjde o 1,5 sekundy na kolo, a tak to je."
"Tato auta jsou ve srovnání s minulým rokem těžší a aerodynamika, obzvlášť přední křídlo, byla hodně zjednodušena. Očekávalo se [zpomalení] o 1,5 sekundy, což se potvrzuje. Teď jde tedy o to, nakolik se nám podaří dostat z těch 1,5 sekundy během celého vývojového období zpět. Jak se to povedlo ostatním, to prozradí pouze trať," pokračuje Binotto.
Jednodušší přední křídlo má tedy významný dopad na aerodynamickou výkonnost celého auta. Týmy kvůli jeho zjednodušení nemohou tak dobře kontrolovat obtékání vzduchu směrem k zádi.
Podle technického ředitele Racing Pointu (bývalé Force Indie) Andrewa Greeny zimní práce zahrnovaly "spoustu optimalizací a přepracovávání." Úprava pravidel podle něj ale nemusí vést ke zlepšení podívané tak, jak to bylo zamýšleno.
"Možná se nám nakonec nepodaří pomocí těchto pravidel zlepšit závodění a žel já si nemyslím, že by měla pomoci zmenšit rozdíly v poli. Z našich dat víme ale to, že povedou k podstatně nižší výkonnosti, u které bojujeme o to, abychom ji dostali zpět," uvedl Green.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.