Renault přiznává, že v přípravách nového vozu závodí s časem. Příští týden začínají v Barceloně předsezónní testy, on by ale rád s RS19 zvládl první kilometry už v sobotu během filmovacího dne. Jeho ředitel Cyril Abiteboul si zatím nicméně není jistý tím, zda to stihnou.
Aby měli konstruktéři co nejvíce času na vývoj, tak se v Enstone rozhodli odložit finalizaci specifikace svého nového auta co nejpozději. Kvůli tomu je výroba hodně intenzivní a kvůli některým zdržením stále nemá hotové pár dílů. Včera proto naživo neukazoval nové auto, nýbrž loňské šasi RS18 s novým předním a zadním křídlem.
"Je to super těsné. Stále však máme dobrý důvod věřit, že budeme moci testovat. Pokud mám odhalit drobné tajemství, tak v sobotu bychom měli podstoupit během filmovacího dne první test. A to se momentálně může či nemusí uskutečnit," připouští Abiteboul.
A co pondělí 18. února - je si jistý tím, že na zahájení předsezónních testů v Barceloně společně s ostatními chybět nebudou? "Ne. Teď, když o tom hovoříme, si 100% nejsme jisti ničím. Budou tam dva jezdci - budou tam, pokud si budete chtít popovídat a dát si kávu. Motorhome a kávovar by měly být připraveny, to je vše, pokud se bavíme o tom, o čem jsem si 100% jistý," říká šéf Renaultu.
Odkládáním výroby nového vozu se Renault snažil co nejvíce vylepšit aerodynamiku, kterou museli během zimy všichni přepracovávat. "Někdy se vyjadřujeme nahlas kvůli změnám pravidel, a toto je tvrdá realita pozdních změn. Věřím, že nejsme jediným týmem v této situaci."
"Víme, že existuje přímá spojitost mezi časem stráveným v aerodynamickém tunelu a tím, jak jste konkurenceschopní. Neustále musíme flirtovat s nejzazšími termíny a někdy to trochu přepískneme. Proto jsem opravdu ve svých myšlenkách s výrobou. Tvrdě pracujeme na tom, abychom stihli vyrobit ty díly a mohli testovat," pokračuje Abiteboul.
"Myslím, že příští rok budeme muset být o něco konzervativnější, protože to není jen o výkonnosti, ale také o spolehlivosti. Nechcete se ukázat při prvotním testu auta a zjistit, že něco nefunguje. Jde o cvičení ve vyváženosti. Zašli jsme o krok příliš daleko a možná to pro příští ročník budeme muset přehodnotit," uznává šéf Renaultu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.