Renault přiznává, že v přípravách nového vozu závodí s časem. Příští týden začínají v Barceloně předsezónní testy, on by ale rád s RS19 zvládl první kilometry už v sobotu během filmovacího dne. Jeho ředitel Cyril Abiteboul si zatím nicméně není jistý tím, zda to stihnou.
Aby měli konstruktéři co nejvíce času na vývoj, tak se v Enstone rozhodli odložit finalizaci specifikace svého nového auta co nejpozději. Kvůli tomu je výroba hodně intenzivní a kvůli některým zdržením stále nemá hotové pár dílů. Včera proto naživo neukazoval nové auto, nýbrž loňské šasi RS18 s novým předním a zadním křídlem.
"Je to super těsné. Stále však máme dobrý důvod věřit, že budeme moci testovat. Pokud mám odhalit drobné tajemství, tak v sobotu bychom měli podstoupit během filmovacího dne první test. A to se momentálně může či nemusí uskutečnit," připouští Abiteboul.
A co pondělí 18. února - je si jistý tím, že na zahájení předsezónních testů v Barceloně společně s ostatními chybět nebudou? "Ne. Teď, když o tom hovoříme, si 100% nejsme jisti ničím. Budou tam dva jezdci - budou tam, pokud si budete chtít popovídat a dát si kávu. Motorhome a kávovar by měly být připraveny, to je vše, pokud se bavíme o tom, o čem jsem si 100% jistý," říká šéf Renaultu.
Odkládáním výroby nového vozu se Renault snažil co nejvíce vylepšit aerodynamiku, kterou museli během zimy všichni přepracovávat. "Někdy se vyjadřujeme nahlas kvůli změnám pravidel, a toto je tvrdá realita pozdních změn. Věřím, že nejsme jediným týmem v této situaci."
"Víme, že existuje přímá spojitost mezi časem stráveným v aerodynamickém tunelu a tím, jak jste konkurenceschopní. Neustále musíme flirtovat s nejzazšími termíny a někdy to trochu přepískneme. Proto jsem opravdu ve svých myšlenkách s výrobou. Tvrdě pracujeme na tom, abychom stihli vyrobit ty díly a mohli testovat," pokračuje Abiteboul.
"Myslím, že příští rok budeme muset být o něco konzervativnější, protože to není jen o výkonnosti, ale také o spolehlivosti. Nechcete se ukázat při prvotním testu auta a zjistit, že něco nefunguje. Jde o cvičení ve vyváženosti. Zašli jsme o krok příliš daleko a možná to pro příští ročník budeme muset přehodnotit," uznává šéf Renaultu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.