Renault přiznává, že v přípravách nového vozu závodí s časem. Příští týden začínají v Barceloně předsezónní testy, on by ale rád s RS19 zvládl první kilometry už v sobotu během filmovacího dne. Jeho ředitel Cyril Abiteboul si zatím nicméně není jistý tím, zda to stihnou.
Aby měli konstruktéři co nejvíce času na vývoj, tak se v Enstone rozhodli odložit finalizaci specifikace svého nového auta co nejpozději. Kvůli tomu je výroba hodně intenzivní a kvůli některým zdržením stále nemá hotové pár dílů. Včera proto naživo neukazoval nové auto, nýbrž loňské šasi RS18 s novým předním a zadním křídlem.
"Je to super těsné. Stále však máme dobrý důvod věřit, že budeme moci testovat. Pokud mám odhalit drobné tajemství, tak v sobotu bychom měli podstoupit během filmovacího dne první test. A to se momentálně může či nemusí uskutečnit," připouští Abiteboul.
A co pondělí 18. února - je si jistý tím, že na zahájení předsezónních testů v Barceloně společně s ostatními chybět nebudou? "Ne. Teď, když o tom hovoříme, si 100% nejsme jisti ničím. Budou tam dva jezdci - budou tam, pokud si budete chtít popovídat a dát si kávu. Motorhome a kávovar by měly být připraveny, to je vše, pokud se bavíme o tom, o čem jsem si 100% jistý," říká šéf Renaultu.
Odkládáním výroby nového vozu se Renault snažil co nejvíce vylepšit aerodynamiku, kterou museli během zimy všichni přepracovávat. "Někdy se vyjadřujeme nahlas kvůli změnám pravidel, a toto je tvrdá realita pozdních změn. Věřím, že nejsme jediným týmem v této situaci."
"Víme, že existuje přímá spojitost mezi časem stráveným v aerodynamickém tunelu a tím, jak jste konkurenceschopní. Neustále musíme flirtovat s nejzazšími termíny a někdy to trochu přepískneme. Proto jsem opravdu ve svých myšlenkách s výrobou. Tvrdě pracujeme na tom, abychom stihli vyrobit ty díly a mohli testovat," pokračuje Abiteboul.
"Myslím, že příští rok budeme muset být o něco konzervativnější, protože to není jen o výkonnosti, ale také o spolehlivosti. Nechcete se ukázat při prvotním testu auta a zjistit, že něco nefunguje. Jde o cvičení ve vyváženosti. Zašli jsme o krok příliš daleko a možná to pro příští ročník budeme muset přehodnotit," uznává šéf Renaultu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.