Renault v úterý odhalil nový monopost pro sezónu 2019, s níž si to chce o pódia rozdávat s těmi nejlepšími včetně Ferrari a Mercedesu.
V Enstone na živo představil pouze lehce upravené zbarvení na loňském monopostu RS18 vybaveném novými křídly. Počítačové rendery ale již podobu nového auta ukazují (podobně jako minulý týden u prezentace Haasu).
Za tým budou letos nastupovat Nico Hülkenberg a Daniel Ricciardo, jenž přišel jako nečekaná posila z Red Bullu. Ve Viry postavili zcela novou pohonnou jednotku a doufají, že budou moci pravidelně bojovat o pódia.
1977 to 2019. Every line. Every curve. Using the most advanced technology available, and improving year on year. Breaking new grounds. All leading to today.Here is the 2019 Renault F1 Team challenger. Here is the R.S.19. 🎥 in partnership with @Microsoft#RSspirit pic.twitter.com/4axmZVAe0Y
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) February 12, 2019
"Cítíme se být připraveni. Cítíme, že je ten správný čas vám všem ukázat, co se dělo v posledních třech letech v zákulisí a na co jsme velmi hrdi. Když procházíte Enstone, cítíte tu vášeň a odhodlání závodit," uvádí šéf týmu Cyril Abiteboul.
"První fází plánu byla regenerace, jak jste viděli. Spatříte to v každičké oblasti továrny, která byla vylepšena, ne-li zcela přeměněna - od aerodynamického tunelu, výroby, soustruhů, čisté místnosti, garáží... každá oblast, abychom mohl závodit na stejné úrovni s nejlepšími."
"Ve Viry to bylo taktičtější, tu a tam přibyl někdo nový, v nadcházejících týdnech nasadíme nějaké další vybavení, zcela nový, špičkový dynamometr, který je plně kompatibilní s pravidly pro rok 2021, plus nové stavební propojení, které bude dokončeno v roce 2020. Do té doby bychom tam měli mít novou motorovou dílnu. V Enstone jsme hodně investovali a do Viry budeme investovat," slibuje Abiteboul.
Fotogalerie RS19: Fotky z představení v EnstoneLaunch 2019? ✅“We go into this season aiming to keep this strong and measured momentum.”For more on our 2019 launch, head to: https://t.co/bEoBtraWU3#RSspirit pic.twitter.com/s6HxwI7ueR
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) February 13, 2019Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.