Renault v úterý odhalil nový monopost pro sezónu 2019, s níž si to chce o pódia rozdávat s těmi nejlepšími včetně Ferrari a Mercedesu.
V Enstone na živo představil pouze lehce upravené zbarvení na loňském monopostu RS18 vybaveném novými křídly. Počítačové rendery ale již podobu nového auta ukazují (podobně jako minulý týden u prezentace Haasu).
Za tým budou letos nastupovat Nico Hülkenberg a Daniel Ricciardo, jenž přišel jako nečekaná posila z Red Bullu. Ve Viry postavili zcela novou pohonnou jednotku a doufají, že budou moci pravidelně bojovat o pódia.
1977 to 2019. Every line. Every curve. Using the most advanced technology available, and improving year on year. Breaking new grounds. All leading to today.Here is the 2019 Renault F1 Team challenger. Here is the R.S.19. 🎥 in partnership with @Microsoft#RSspirit pic.twitter.com/4axmZVAe0Y
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) February 12, 2019
"Cítíme se být připraveni. Cítíme, že je ten správný čas vám všem ukázat, co se dělo v posledních třech letech v zákulisí a na co jsme velmi hrdi. Když procházíte Enstone, cítíte tu vášeň a odhodlání závodit," uvádí šéf týmu Cyril Abiteboul.
"První fází plánu byla regenerace, jak jste viděli. Spatříte to v každičké oblasti továrny, která byla vylepšena, ne-li zcela přeměněna - od aerodynamického tunelu, výroby, soustruhů, čisté místnosti, garáží... každá oblast, abychom mohl závodit na stejné úrovni s nejlepšími."
"Ve Viry to bylo taktičtější, tu a tam přibyl někdo nový, v nadcházejících týdnech nasadíme nějaké další vybavení, zcela nový, špičkový dynamometr, který je plně kompatibilní s pravidly pro rok 2021, plus nové stavební propojení, které bude dokončeno v roce 2020. Do té doby bychom tam měli mít novou motorovou dílnu. V Enstone jsme hodně investovali a do Viry budeme investovat," slibuje Abiteboul.
Fotogalerie RS19: Fotky z představení v EnstoneLaunch 2019? ✅“We go into this season aiming to keep this strong and measured momentum.”For more on our 2019 launch, head to: https://t.co/bEoBtraWU3#RSspirit pic.twitter.com/s6HxwI7ueR
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) February 13, 2019Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.