Charles Leclerc by mohl podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera svého nového týmového kolegu Sebastiana Vettela dotlačit k tomu, aby u Ferrari předváděl ještě lepší výkony než s Kimim Räikkönenem po svém boku.
"Charles je opravdu vzrušujícím talentem. Sebastianovi je teď 31 let a přicházející mladíci začínají vyvíjet tlak na zavedené kluky. Ze sportovního hlediska to je fascinující," popisuje Horner. Ten byl už toho, když Vettel tříbil svůj talent a získal s Red Bullem čtyři mistrovské tituly.
"Kimiho si v pohodě pohlídal. S Charlesem bude možná muset pracovat o něco tvrději, možná ale najde novou úroveň. Může to tedy být pro něj dobré, když na něj někdo více přitlačí," domnívá se šéf Red Bullu, jenž v sezóně 2014 zažil i to, jak si s jejich tehdejší hvězdou poradil příchozí nováček Daniel Ricciardo.
V posledních sezónách mu sice Ferrari postavilo konkurenceschopné auto, přesto s Lewisem Hamiltonem vždy prohrál. V Maranellu došlo na nejvyšších postech ke změnám, vedení týmu po Mauriziovi Arrivabenem od ledna převzal Mattia Binotto a k práci na simulátoru angažoval hned čtveřici jezdců včetně zkušeného Brendona Hartleyho a Pascala Wehrleina.
Jaká bude u Scuderie pozice Vettela? "Jsem si jistý, že musí podporovat provedené změny. A samozřejmě se toho od vás hodně očekává, když jste u Ferrari pilotem číslo jedna. Má nového týmového kolegu, nový management - letos se toho kolem něj celkem dost změnilo," říká Horner.
"Mattiu [Binotta] čeká hodně práce, protože obě role zvládnout nemůžete. Buď jste technickým ředitelem, nebo šéfem týmu. A podle mě se dostal do toho náročného scénáře, kdy momentálně pobíhá mezi dvěma kancelářemi.
Obě role jsou samy o sobě ohromně náročné, takže se to bude vyvíjet. Ať už byly důvody jakékoliv, sáhli ke změnám. Rozhodli se dosadit pátého šéfa týmu, naproti kterému jsem během své éry u Red Bullu seděl. A s každou změnou managementu dochází ke změně v kultuře a přístupu, což nějakou dobu trvá," dodává Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.