Stáj Ferrari dnes oznámila, že pro práci na simulátoru v sezóně 2019 angažuje čtyři piloty. Ti budou pomáhat vývoji monopostu i závodním jezdcům s přípravou nastavení pro velké ceny.
Pro nadcházející ročník si Scuderia do své továrny vybrala tyto čtyři jezdce: Pascala Wehrleina (24 let) se zkušenostmi z Manoru a Sauberu, loňského jezdce Toro Rosso Brendona Hartleyho (29 let) a své juniory - Antonia Fuoca (22 let) a Davida Rigona (32 let).
Wehrlein v F1 závodil v F1 v letech 2016 a 2017, v sezóně 2015 si v německé DTM připsal titul šampiona. Hartley se poprvé v F1 objevil ve Velké ceně Spojených států 2017 a setrval v ní až do konce loňského ročníku. Kromě toho má solidní zkušenosti z vytrvalostní série WEC: dvakrát se v ní stal šampionem (2015 a 2017) a v roce 2017 vyhrál 24hodinovku Le Mans.
Fuoco je součástí rodiny Ferrari celou svou kariéru. Začal v jezdecké akademii a simulátorový tým rozšíří po skvělé sezóně v F2, v níž zaznamenal vítězství. Rigon je na simulátoru v Maranellu veteránem - slouží tam již od roku 2014, kromě toho funguje jako oficiální pilot Scuderie v závodech GT. Mnoho let kromě dalších kategorií jezdí za AF Corse Ferrari v šampionátu WEC, kde již čtyřikrát dosáhl na titul.
Nový šéf Ferrari Mattia Binotto tento krok komentuje slovy: "Náš tým vzal čtyři bezpochyby talentované jezdce, kteří mají přirozený cit a rozsáhlé poznání o závodních vozech a tratích. Jde přesně o ty vlastnosti, jež jsou zapotřebí k dovednému ježdění na simulátoru. Ten je jedním ze základních dílů vybavení dnešní Formule 1."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.