Stáj Ferrari dnes oznámila, že pro práci na simulátoru v sezóně 2019 angažuje čtyři piloty. Ti budou pomáhat vývoji monopostu i závodním jezdcům s přípravou nastavení pro velké ceny.
Pro nadcházející ročník si Scuderia do své továrny vybrala tyto čtyři jezdce: Pascala Wehrleina (24 let) se zkušenostmi z Manoru a Sauberu, loňského jezdce Toro Rosso Brendona Hartleyho (29 let) a své juniory - Antonia Fuoca (22 let) a Davida Rigona (32 let).
Wehrlein v F1 závodil v F1 v letech 2016 a 2017, v sezóně 2015 si v německé DTM připsal titul šampiona. Hartley se poprvé v F1 objevil ve Velké ceně Spojených států 2017 a setrval v ní až do konce loňského ročníku. Kromě toho má solidní zkušenosti z vytrvalostní série WEC: dvakrát se v ní stal šampionem (2015 a 2017) a v roce 2017 vyhrál 24hodinovku Le Mans.
Fuoco je součástí rodiny Ferrari celou svou kariéru. Začal v jezdecké akademii a simulátorový tým rozšíří po skvělé sezóně v F2, v níž zaznamenal vítězství. Rigon je na simulátoru v Maranellu veteránem - slouží tam již od roku 2014, kromě toho funguje jako oficiální pilot Scuderie v závodech GT. Mnoho let kromě dalších kategorií jezdí za AF Corse Ferrari v šampionátu WEC, kde již čtyřikrát dosáhl na titul.
Nový šéf Ferrari Mattia Binotto tento krok komentuje slovy: "Náš tým vzal čtyři bezpochyby talentované jezdce, kteří mají přirozený cit a rozsáhlé poznání o závodních vozech a tratích. Jde přesně o ty vlastnosti, jež jsou zapotřebí k dovednému ježdění na simulátoru. Ten je jedním ze základních dílů vybavení dnešní Formule 1."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.