Tlak a nutnost vítězit, to jsou podle Felipeho Massy ty největší problémy jeho bývalého zaměstnavatele.
Ferrari "odvedlo skvělou práci," když v uplynulých dvou sezónách postavilo auto, se kterým se dokázalo postavit Mercedesu a bojovat o titul. Toho se však přesto už několik let nedočkalo. Podle Massy se věci zkomplikovaly po odchodu Jeana Todta po sezóně 2007.
"Uvnitř Ferrari se hodně věcí těžce změnilo, pokud jde o tlak. Hodně ho cítí. Uvnitř tomu tak bylo vždy. Byly doby, kdy ho cítili menší, protože dosahovali lepších výsledků - v době Jeana Todta," vrací se Massa k nedávné historii úspěšného italského týmu.
"On byl mužem, který tým skvěle vedl ve všech oblastech. Dokázal přimět určitou oblast, aby bez nějakého tlaku spolupracovala s ostatními. Pak se věci hodně změnily. Ferrari nyní vždy pociťuje tlak a závazek vyhrávat, a to je problém," domnívá se Brazilec, jenž nyní závodí ve Formuli E.
Ferrari nyní prochází personální proměnou, když šéfa Maurizia Arrivabeneho na nejvyšším postu nahradil technický ředitel Mattia Binotto. Jak ji vnímá Massa? "Binotto je klidný chlapík. Dokáže pracovat klidnějším způsobem a možná ten tlak vnímat méně, než tomu bylo u Ferrari za Arrivabeneho."
"Jde však pro něj o nový okamžik. Nikdy dříve nepůsobil v roli šéfa týmu. Budeme si muset počkat na to, jak pracuje, protože jde o důležitou změnu. Stal se šéfem, zároveň však bude působit i v technickém oddělení. Abych řekl pravdu, tak tohle by mohlo být dobré. Přeji mu to nejlepší, protože ho znám od té doby, co jsem přišel k Ferrari," pokračuje Massa.
K další velké změně došlo na pozici jezdců: Kimiho Räikkönena nahrazuje Charles Leclerc. "Tým má soutěživou technickou strukturu a velmi dobré jezdce. To, co Ferrari dělá s Leclercem, je podle mě velmi dobré. Tohle dítě může být v budoucnu super šampionem. Doufám a těším se na to, že k tomu dojde v brzké budoucnosti," dodává 37 Brazilec, jenž za Ferrari odjel 8 sezón v letech 2006 - 2013.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.