Tlak a nutnost vítězit, to jsou podle Felipeho Massy ty největší problémy jeho bývalého zaměstnavatele.
Ferrari "odvedlo skvělou práci," když v uplynulých dvou sezónách postavilo auto, se kterým se dokázalo postavit Mercedesu a bojovat o titul. Toho se však přesto už několik let nedočkalo. Podle Massy se věci zkomplikovaly po odchodu Jeana Todta po sezóně 2007.
"Uvnitř Ferrari se hodně věcí těžce změnilo, pokud jde o tlak. Hodně ho cítí. Uvnitř tomu tak bylo vždy. Byly doby, kdy ho cítili menší, protože dosahovali lepších výsledků - v době Jeana Todta," vrací se Massa k nedávné historii úspěšného italského týmu.
"On byl mužem, který tým skvěle vedl ve všech oblastech. Dokázal přimět určitou oblast, aby bez nějakého tlaku spolupracovala s ostatními. Pak se věci hodně změnily. Ferrari nyní vždy pociťuje tlak a závazek vyhrávat, a to je problém," domnívá se Brazilec, jenž nyní závodí ve Formuli E.
Ferrari nyní prochází personální proměnou, když šéfa Maurizia Arrivabeneho na nejvyšším postu nahradil technický ředitel Mattia Binotto. Jak ji vnímá Massa? "Binotto je klidný chlapík. Dokáže pracovat klidnějším způsobem a možná ten tlak vnímat méně, než tomu bylo u Ferrari za Arrivabeneho."
"Jde však pro něj o nový okamžik. Nikdy dříve nepůsobil v roli šéfa týmu. Budeme si muset počkat na to, jak pracuje, protože jde o důležitou změnu. Stal se šéfem, zároveň však bude působit i v technickém oddělení. Abych řekl pravdu, tak tohle by mohlo být dobré. Přeji mu to nejlepší, protože ho znám od té doby, co jsem přišel k Ferrari," pokračuje Massa.
K další velké změně došlo na pozici jezdců: Kimiho Räikkönena nahrazuje Charles Leclerc. "Tým má soutěživou technickou strukturu a velmi dobré jezdce. To, co Ferrari dělá s Leclercem, je podle mě velmi dobré. Tohle dítě může být v budoucnu super šampionem. Doufám a těším se na to, že k tomu dojde v brzké budoucnosti," dodává 37 Brazilec, jenž za Ferrari odjel 8 sezón v letech 2006 - 2013.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.