Jméno Sauberu v sezóně 2019 zmizí ze světa Formule 1 - stáj z Hinwilu se přejmenuje dle svého loňského hlavního sponzora na Alfa Romeo Racing.
Italská automobilka Alfa Romeo, jež je stejně jako Ferrari součástí skupiny Fiat, rozšiřuje své sportovní aktivity. V nové sezóně vstoupí do F1 jako Alfa Romeo Racing a naváže tak na své působení v šampionátu naposledy v roce 1985.
Uvnitř týmu se toho ale zas tolik nemění, vlastnictví i management zůstávají stejné, tedy na Alfě nezávislé. Za tým budou letos nastupovat mistr světa z roku 2007 Kimi Räikkönen a testovací pilot Ferrari Antonio Giovinazzi, jak bylo oznámeno loni.
Šéf stáje Frederic Vasseur k tomu uvádí: "Je mi potěšením oznámit, že do šampionátu Formule 1 v roce 2019 vstoupíme pod názvem Alfa Romeo Racing. Po zahájení spolupráce s naším titulárním sponzorem - Alfou Romeo - v roce 2018 náš tým dosáhl fantastického pokroku po stránce technické, komerční a sportovní."
"To posílilo motivací všech členů týmu, ať už na dráze nebo v centrále ve Švýcarsku, protože tvrdá práce se odrazila v našich výsledcích. Chceme pokračovat v rozvoji každé oblasti našeho týmu, zatímco nás naše vášeň pro závodění, technologie a konstrukce poženou vpřed," pokračuje Vasseur.
Výkonný ředitel FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Mike Manley k tomu poznamenává: "Alfa Romeo Racing je novým jménem s dlouholetou historií v F1. Jsme hrdi na to, že se Sauberem můžeme přinést technickou výjimečnost tradice Alfa Romeo a italskou vervu na vrchol motorsportu."
"Nenechte se zmýlit: s Kimi Räikkönenem a s Antoniem Giovinazzim na jedné straně boxové zídky a s odbornými znalostmi Alfy Romeo a Sauberu na straně druhé, jsme tady kvůli tomu, abychom soutěžili," dodává šéf automobilky.
New name, same game! ⚡ We're excited to announce Sauber and Alfa Romeo to keep fighting for ambitious results in 2019 @F1 World Championship as Alfa Romeo Racing. 🤝 + info: https://t.co/1RUddkPMpj #AlfaRomeoRacing #SauberMotorsport #Bwoah pic.twitter.com/0gzgwgpl66
— Alfa Romeo Racing (@SauberF1Team) February 1, 2019Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.