Jméno Sauberu v sezóně 2019 zmizí ze světa Formule 1 - stáj z Hinwilu se přejmenuje dle svého loňského hlavního sponzora na Alfa Romeo Racing.
Italská automobilka Alfa Romeo, jež je stejně jako Ferrari součástí skupiny Fiat, rozšiřuje své sportovní aktivity. V nové sezóně vstoupí do F1 jako Alfa Romeo Racing a naváže tak na své působení v šampionátu naposledy v roce 1985.
Uvnitř týmu se toho ale zas tolik nemění, vlastnictví i management zůstávají stejné, tedy na Alfě nezávislé. Za tým budou letos nastupovat mistr světa z roku 2007 Kimi Räikkönen a testovací pilot Ferrari Antonio Giovinazzi, jak bylo oznámeno loni.
Šéf stáje Frederic Vasseur k tomu uvádí: "Je mi potěšením oznámit, že do šampionátu Formule 1 v roce 2019 vstoupíme pod názvem Alfa Romeo Racing. Po zahájení spolupráce s naším titulárním sponzorem - Alfou Romeo - v roce 2018 náš tým dosáhl fantastického pokroku po stránce technické, komerční a sportovní."
"To posílilo motivací všech členů týmu, ať už na dráze nebo v centrále ve Švýcarsku, protože tvrdá práce se odrazila v našich výsledcích. Chceme pokračovat v rozvoji každé oblasti našeho týmu, zatímco nás naše vášeň pro závodění, technologie a konstrukce poženou vpřed," pokračuje Vasseur.
Výkonný ředitel FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Mike Manley k tomu poznamenává: "Alfa Romeo Racing je novým jménem s dlouholetou historií v F1. Jsme hrdi na to, že se Sauberem můžeme přinést technickou výjimečnost tradice Alfa Romeo a italskou vervu na vrchol motorsportu."
"Nenechte se zmýlit: s Kimi Räikkönenem a s Antoniem Giovinazzim na jedné straně boxové zídky a s odbornými znalostmi Alfy Romeo a Sauberu na straně druhé, jsme tady kvůli tomu, abychom soutěžili," dodává šéf automobilky.
New name, same game! ⚡ We're excited to announce Sauber and Alfa Romeo to keep fighting for ambitious results in 2019 @F1 World Championship as Alfa Romeo Racing. 🤝 + info: https://t.co/1RUddkPMpj #AlfaRomeoRacing #SauberMotorsport #Bwoah pic.twitter.com/0gzgwgpl66
— Alfa Romeo Racing (@SauberF1Team) February 1, 2019Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.