Jméno Sauberu v sezóně 2019 zmizí ze světa Formule 1 - stáj z Hinwilu se přejmenuje dle svého loňského hlavního sponzora na Alfa Romeo Racing.
Italská automobilka Alfa Romeo, jež je stejně jako Ferrari součástí skupiny Fiat, rozšiřuje své sportovní aktivity. V nové sezóně vstoupí do F1 jako Alfa Romeo Racing a naváže tak na své působení v šampionátu naposledy v roce 1985.
Uvnitř týmu se toho ale zas tolik nemění, vlastnictví i management zůstávají stejné, tedy na Alfě nezávislé. Za tým budou letos nastupovat mistr světa z roku 2007 Kimi Räikkönen a testovací pilot Ferrari Antonio Giovinazzi, jak bylo oznámeno loni.
Šéf stáje Frederic Vasseur k tomu uvádí: "Je mi potěšením oznámit, že do šampionátu Formule 1 v roce 2019 vstoupíme pod názvem Alfa Romeo Racing. Po zahájení spolupráce s naším titulárním sponzorem - Alfou Romeo - v roce 2018 náš tým dosáhl fantastického pokroku po stránce technické, komerční a sportovní."
"To posílilo motivací všech členů týmu, ať už na dráze nebo v centrále ve Švýcarsku, protože tvrdá práce se odrazila v našich výsledcích. Chceme pokračovat v rozvoji každé oblasti našeho týmu, zatímco nás naše vášeň pro závodění, technologie a konstrukce poženou vpřed," pokračuje Vasseur.
Výkonný ředitel FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Mike Manley k tomu poznamenává: "Alfa Romeo Racing je novým jménem s dlouholetou historií v F1. Jsme hrdi na to, že se Sauberem můžeme přinést technickou výjimečnost tradice Alfa Romeo a italskou vervu na vrchol motorsportu."
"Nenechte se zmýlit: s Kimi Räikkönenem a s Antoniem Giovinazzim na jedné straně boxové zídky a s odbornými znalostmi Alfy Romeo a Sauberu na straně druhé, jsme tady kvůli tomu, abychom soutěžili," dodává šéf automobilky.
New name, same game! ⚡ We're excited to announce Sauber and Alfa Romeo to keep fighting for ambitious results in 2019 @F1 World Championship as Alfa Romeo Racing. 🤝 + info: https://t.co/1RUddkPMpj #AlfaRomeoRacing #SauberMotorsport #Bwoah pic.twitter.com/0gzgwgpl66
— Alfa Romeo Racing (@SauberF1Team) February 1, 2019Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.