Jméno Sauberu v sezóně 2019 zmizí ze světa Formule 1 - stáj z Hinwilu se přejmenuje dle svého loňského hlavního sponzora na Alfa Romeo Racing.
Italská automobilka Alfa Romeo, jež je stejně jako Ferrari součástí skupiny Fiat, rozšiřuje své sportovní aktivity. V nové sezóně vstoupí do F1 jako Alfa Romeo Racing a naváže tak na své působení v šampionátu naposledy v roce 1985.
Uvnitř týmu se toho ale zas tolik nemění, vlastnictví i management zůstávají stejné, tedy na Alfě nezávislé. Za tým budou letos nastupovat mistr světa z roku 2007 Kimi Räikkönen a testovací pilot Ferrari Antonio Giovinazzi, jak bylo oznámeno loni.
Šéf stáje Frederic Vasseur k tomu uvádí: "Je mi potěšením oznámit, že do šampionátu Formule 1 v roce 2019 vstoupíme pod názvem Alfa Romeo Racing. Po zahájení spolupráce s naším titulárním sponzorem - Alfou Romeo - v roce 2018 náš tým dosáhl fantastického pokroku po stránce technické, komerční a sportovní."
"To posílilo motivací všech členů týmu, ať už na dráze nebo v centrále ve Švýcarsku, protože tvrdá práce se odrazila v našich výsledcích. Chceme pokračovat v rozvoji každé oblasti našeho týmu, zatímco nás naše vášeň pro závodění, technologie a konstrukce poženou vpřed," pokračuje Vasseur.
Výkonný ředitel FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Mike Manley k tomu poznamenává: "Alfa Romeo Racing je novým jménem s dlouholetou historií v F1. Jsme hrdi na to, že se Sauberem můžeme přinést technickou výjimečnost tradice Alfa Romeo a italskou vervu na vrchol motorsportu."
"Nenechte se zmýlit: s Kimi Räikkönenem a s Antoniem Giovinazzim na jedné straně boxové zídky a s odbornými znalostmi Alfy Romeo a Sauberu na straně druhé, jsme tady kvůli tomu, abychom soutěžili," dodává šéf automobilky.
New name, same game! ⚡ We're excited to announce Sauber and Alfa Romeo to keep fighting for ambitious results in 2019 @F1 World Championship as Alfa Romeo Racing. 🤝 + info: https://t.co/1RUddkPMpj #AlfaRomeoRacing #SauberMotorsport #Bwoah pic.twitter.com/0gzgwgpl66
— Alfa Romeo Racing (@SauberF1Team) February 1, 2019Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.