Monoposty Formule 1 v době hybridních pohonných jednotek a širších pneumatik značně zrychlily a zejména v poslední sezóně padal jeden traťový rekord za druhým. Avšak televizní záběry neposkytují vždy ten nejlepší zážitek z rychlosti aut, jako je tomu u diváků přímo na závodním okruhu.
Lepší pocit z rychlosti monopostů by měla zajistit vhodná volba stanovišť televizních kamer, jak dále popisuje šéf přenosů pro F1 Dean Locke. Tvrdí totiž, že současná generace formulí by si zasloužila lepší představení na televizní obrazovce a poskytla divákům intenzivnější zážitek.
"Pro rok 2019 se hodně tlačí na to, aby byla vyjádřena rychlost sportu a rychlost aut," sdělil pro britský Autosport. "Uvažuje se o všech pozicích kamer. Když jste na tribuně a sledujete je, vypadají úžasně, že? Úhly kamer nebo objektivy to mohou docela zkreslit a podat to tak, že nevypadají tak dramaticky a ne tak rychlé. Takže jsme se podívali na různé způsoby, jak to udělat, na pár malých triků. Vždy jsme byli dobří v pořizování rychlých záběrů, abychom ukázali vysokou rychlost vozů a aby místy vypadaly více nabroušené. Loni bylo pár tratí, například Japonsko, kde jsme skutečně podtrhli to, jak jsou tato auta dobrá."
"Docela razantně se změnil i zvuk," dodává k problému, který nastal přechodem F1 do hybridní éry s přeplňovanými šestiválci a jejich méně výraznému zvukovému projevu. "Kolem vozu a na voze jsme odvedli mnohem více práce. Když se podíváte na záběry, mají tendenci být zpředu a zvuk vychází zezadu. Mnoho myšlenek bylo realizováno v 2018 a mnohem více bude v 2019. Je to úspěšné, ale na některých okruzích je to lepší než na jiných. Loni zněly motory Hondy opravdu dobře. U tohoto jsme uplatnili pár skutečně vzrušujících věcí."
Některé změny se promítnou také to televizní grafiky. Formule 1 uzavřela partnerství s Amazon Web Services (AWS), což by jí mělo umožnit poskytovat fanouškům více informací během závodů.
"S AWS a jejich schopnostmi strojového učení jsme provedli hromadu práce na vysvětlení věcí, jako jsou undercut/overcut," pokračuje Locke. "Jejich platformu využíváme na to, aby nám poskytla data, informace pro grafiku. Je to docela mocný nástroj a nyní pouze zjišťujeme, čeho můžeme a čeho nemůžeme dosáhnout. Kupříkladu strategie zastávek - proč zajeli do boxů, proč do boxů nezajeli? Abychom toto vysvětlili, spoléháme na velmi dobrý komentátorský tým, který v Anglii k velkému štěstí máme."
"V dalších 200 oblastech a u více než 90 televizních stanic to nemůžete brát jako záruku," dodává Dean Locke závěrem. "Máme grafiku, která to může doopravdy vysvětlit, 'startoval na těchto pneumatikách, bude pak stavět', zatímco tomu dodá více dynamiky, protože když vyjede VSC [virtuální safety car, pozn. red.], může to tento druh věcí zahodit. Používáme všechny údaje z pátku a soboty, abychom přišli s algoritmem toho, co si myslíme, že nastane. Jestliže toto dokážeme podat jednoduchým a na čtení snadným způsobem, bude to obrovskou výhrou."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.