Bývalý pilot Toro Rosso Brendon Hartley byl zklamaný z toho, že si některé osobnosti u Red Bullu přáli jeho konec už po několika loňských závodech.
Nejprve se spekulovalo o tom, že by jej mohl nahradit Lando Norris z McLarenu, toho však britský tým odmítl Red Bullu zapůjčit. Hartleyho u Toro Rosso nakonec nahradí Alexander Albon, což bylo oznámeno do 24 hodin od skončení finálové Velké ceny Abú Zabí.
"Hodinu [po závodě] jsem byl zavolán na schůzku. A několik minut po ní jsem už nebyl jezdcem F1. Na schůzce toho moc řečeno nebylo. Bylo mi jasné, že už od Monaka bylo v plánu mě odsunout," vypráví Hartley o svých hořkých zážitcích.
Již ve středu před závodem v Monaku Hartley zaslechl spekulace o své budoucnosti a "nejhorší části dne bylo zjištění, že na tom, co se povídalo, bylo něco pravdy." Tehdy jej šokovalo, že už "po několika závodech se našli, jak se zdá, lidé, kteří mě tam nechtěli."
"Vrátil jsem se ten večer do svého apartmánu, díval se na zdi okruhu v Monaku a věděl jsem, že jestli to pokazím, jestli ten víkend do nich narazím, tak má kariéra v F1 může během několika dnů skončit. Věděl jsem, že každý trénink má pro mě větší váhu. Každý čas, každý výsledek bude pod drobnohledem a může být použit proti mě, abych přišel o místo," vypráví novozélandský pilot.
Ten víkend sice patřil k těm povedenějším pro Toro Rosso, do cíle však nedojel poté, co jej pět kol před cílem při brzdění zezadu sestřelil Charles Leclerc, zatímco jeho týmový kolega Pierre Gasly tam skončil sedmý. Během své sezóny, v níž "narážel do ptáků, byl sestřelen v prvním kole, zažíval penalizace kvůli motoru, selhání zavěšení a další potíže, které na veřejnosti nebyly vždy zmíněny," si Hartley vzpomněl na svého krajana Chrise Amona známého svou smůlou.
I přes pokles konkurenceschopnosti Toro Rosso dokázal maximálně využít nové specifikace Hondy, když se v jejím domácím závodě v Japonsku kvalifikoval na šestém místě a ve Spojených státech dojel devátý. Dle svých slov nikdy nepřišel o podporu členů týmu Toro Rosso v garáži a z Abú Zabí odjel "hrdý" na své úsilí, které v F1 vynakládal.
"Bude mi chybět. Lhal bych, kdybych tvrdil opak. Dveře do F1 nejsou definitivně zavřené a zkušenosti nasbírané během jednoho roku na špici sportu znamenají, že budu silnější a lépe připravený, až se naskytne další příležitost," dodává Hartley.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.