Bývalý pilot Toro Rosso Brendon Hartley byl zklamaný z toho, že si některé osobnosti u Red Bullu přáli jeho konec už po několika loňských závodech.
Nejprve se spekulovalo o tom, že by jej mohl nahradit Lando Norris z McLarenu, toho však britský tým odmítl Red Bullu zapůjčit. Hartleyho u Toro Rosso nakonec nahradí Alexander Albon, což bylo oznámeno do 24 hodin od skončení finálové Velké ceny Abú Zabí.
"Hodinu [po závodě] jsem byl zavolán na schůzku. A několik minut po ní jsem už nebyl jezdcem F1. Na schůzce toho moc řečeno nebylo. Bylo mi jasné, že už od Monaka bylo v plánu mě odsunout," vypráví Hartley o svých hořkých zážitcích.
Již ve středu před závodem v Monaku Hartley zaslechl spekulace o své budoucnosti a "nejhorší části dne bylo zjištění, že na tom, co se povídalo, bylo něco pravdy." Tehdy jej šokovalo, že už "po několika závodech se našli, jak se zdá, lidé, kteří mě tam nechtěli."
"Vrátil jsem se ten večer do svého apartmánu, díval se na zdi okruhu v Monaku a věděl jsem, že jestli to pokazím, jestli ten víkend do nich narazím, tak má kariéra v F1 může během několika dnů skončit. Věděl jsem, že každý trénink má pro mě větší váhu. Každý čas, každý výsledek bude pod drobnohledem a může být použit proti mě, abych přišel o místo," vypráví novozélandský pilot.
Ten víkend sice patřil k těm povedenějším pro Toro Rosso, do cíle však nedojel poté, co jej pět kol před cílem při brzdění zezadu sestřelil Charles Leclerc, zatímco jeho týmový kolega Pierre Gasly tam skončil sedmý. Během své sezóny, v níž "narážel do ptáků, byl sestřelen v prvním kole, zažíval penalizace kvůli motoru, selhání zavěšení a další potíže, které na veřejnosti nebyly vždy zmíněny," si Hartley vzpomněl na svého krajana Chrise Amona známého svou smůlou.
I přes pokles konkurenceschopnosti Toro Rosso dokázal maximálně využít nové specifikace Hondy, když se v jejím domácím závodě v Japonsku kvalifikoval na šestém místě a ve Spojených státech dojel devátý. Dle svých slov nikdy nepřišel o podporu členů týmu Toro Rosso v garáži a z Abú Zabí odjel "hrdý" na své úsilí, které v F1 vynakládal.
"Bude mi chybět. Lhal bych, kdybych tvrdil opak. Dveře do F1 nejsou definitivně zavřené a zkušenosti nasbírané během jednoho roku na špici sportu znamenají, že budu silnější a lépe připravený, až se naskytne další příležitost," dodává Hartley.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.