Bývalý pilot Toro Rosso Brendon Hartley byl zklamaný z toho, že si některé osobnosti u Red Bullu přáli jeho konec už po několika loňských závodech.
Nejprve se spekulovalo o tom, že by jej mohl nahradit Lando Norris z McLarenu, toho však britský tým odmítl Red Bullu zapůjčit. Hartleyho u Toro Rosso nakonec nahradí Alexander Albon, což bylo oznámeno do 24 hodin od skončení finálové Velké ceny Abú Zabí.
"Hodinu [po závodě] jsem byl zavolán na schůzku. A několik minut po ní jsem už nebyl jezdcem F1. Na schůzce toho moc řečeno nebylo. Bylo mi jasné, že už od Monaka bylo v plánu mě odsunout," vypráví Hartley o svých hořkých zážitcích.
Již ve středu před závodem v Monaku Hartley zaslechl spekulace o své budoucnosti a "nejhorší části dne bylo zjištění, že na tom, co se povídalo, bylo něco pravdy." Tehdy jej šokovalo, že už "po několika závodech se našli, jak se zdá, lidé, kteří mě tam nechtěli."
"Vrátil jsem se ten večer do svého apartmánu, díval se na zdi okruhu v Monaku a věděl jsem, že jestli to pokazím, jestli ten víkend do nich narazím, tak má kariéra v F1 může během několika dnů skončit. Věděl jsem, že každý trénink má pro mě větší váhu. Každý čas, každý výsledek bude pod drobnohledem a může být použit proti mě, abych přišel o místo," vypráví novozélandský pilot.
Ten víkend sice patřil k těm povedenějším pro Toro Rosso, do cíle však nedojel poté, co jej pět kol před cílem při brzdění zezadu sestřelil Charles Leclerc, zatímco jeho týmový kolega Pierre Gasly tam skončil sedmý. Během své sezóny, v níž "narážel do ptáků, byl sestřelen v prvním kole, zažíval penalizace kvůli motoru, selhání zavěšení a další potíže, které na veřejnosti nebyly vždy zmíněny," si Hartley vzpomněl na svého krajana Chrise Amona známého svou smůlou.
I přes pokles konkurenceschopnosti Toro Rosso dokázal maximálně využít nové specifikace Hondy, když se v jejím domácím závodě v Japonsku kvalifikoval na šestém místě a ve Spojených státech dojel devátý. Dle svých slov nikdy nepřišel o podporu členů týmu Toro Rosso v garáži a z Abú Zabí odjel "hrdý" na své úsilí, které v F1 vynakládal.
"Bude mi chybět. Lhal bych, kdybych tvrdil opak. Dveře do F1 nejsou definitivně zavřené a zkušenosti nasbírané během jednoho roku na špici sportu znamenají, že budu silnější a lépe připravený, až se naskytne další příležitost," dodává Hartley.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.