Renault se pro sezónu 2019 rozhodl postavit zcela nový motor i monopost. RS19 od svého předchůdce zdědí pouze posilovač řízení.
Kvůli změnám v aerodynamických pravidlech, která mají usnadnit jízdu vozů těsně za sebou s následným předjížděním, toho musí týmy upravit hodně. Francouzský tým se toho rozhodl ale využít a kromě nové pohonné jednotky postaví taky úplně nové auto.
"Je to vždy výzva dát dohromady auto skládající se s tisíců a tisíců dílů. A jedinou věc, kterou jsme si přenesli z loňského vozu, je posilovač řízení. To vám dává představu o tom, jak se celý zbytek mění. Děláme to proto, že chceme vymáčknout více výkonnosti z každé oblasti," prozrazuje výkonný ředitel Marcin Budkowski.
"Vyžaduje to velké úsilí, postavit vše od nuly, navíc dle nových pravidel, jde však o výkonnostní cíl. Čím později na tom děláte, tím více výkonnosti máte, ale o to více to je stresující vše včas zvládnout," pokračuje pro Motorsport šéf Renaultu, který již s novým vozem prošel všemi povinnými testy. Představí jej 12. února ve své továrně v Enstone, předsezónní testy tak stihne.
"Je to těsné, hodně těsné. Ale tak tomu je vždy. Pokud by to tak nebylo, bylo by to špatné, jelikož dle definic vše necháváte až na ten nejzazší možný okamžik, abyste získali co nejvíce výkonnosti, než se pustíte do výroby dílů a jejich nasazování na auto. Odsunuli jsme to na později, ale snad z těch správných výkonnostních důvodů a auto dostaneme přesně před prvním testem a představením. Tak by tomu mělo být," hodnotí Budkowski.
Zcela nová je i pohonná jednotka RE19Kromě nového šasi hýří nadšením také kvůli nové pohonné jednotce RE19: "Jsme velmi optimističtí, pokud jde o motor. Ale s ním je to podobné jako s šasi - nikdy není hotový, dokud nezabalíte kus, který jde na první závod. Pokud jde o výkonnost, je to velmi slibné, stále nám však zbývá odškrtnout všechny položky, pokud jde o spolehlivost a životnost, na čemž teď ve Viry pracujeme."
"Stále pracujeme na motoru, s nímž začneme rok - výkonnost a spolehlivost je nakonec kompromisem. Z kteréhokoliv motoru můžete získat více výkonu, ale nemusí vydržet tolik závodů a částí víkendů, kolik chcete. Musíme tedy zjistit, kdy se ukazatel zastaví, pokud jde o výkonnost vs. spolehlivost. Jsme nicméně optimističtí," dodává Budkowski.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.