Renault se pro sezónu 2019 rozhodl postavit zcela nový motor i monopost. RS19 od svého předchůdce zdědí pouze posilovač řízení.
Kvůli změnám v aerodynamických pravidlech, která mají usnadnit jízdu vozů těsně za sebou s následným předjížděním, toho musí týmy upravit hodně. Francouzský tým se toho rozhodl ale využít a kromě nové pohonné jednotky postaví taky úplně nové auto.
"Je to vždy výzva dát dohromady auto skládající se s tisíců a tisíců dílů. A jedinou věc, kterou jsme si přenesli z loňského vozu, je posilovač řízení. To vám dává představu o tom, jak se celý zbytek mění. Děláme to proto, že chceme vymáčknout více výkonnosti z každé oblasti," prozrazuje výkonný ředitel Marcin Budkowski.
"Vyžaduje to velké úsilí, postavit vše od nuly, navíc dle nových pravidel, jde však o výkonnostní cíl. Čím později na tom děláte, tím více výkonnosti máte, ale o to více to je stresující vše včas zvládnout," pokračuje pro Motorsport šéf Renaultu, který již s novým vozem prošel všemi povinnými testy. Představí jej 12. února ve své továrně v Enstone, předsezónní testy tak stihne.
"Je to těsné, hodně těsné. Ale tak tomu je vždy. Pokud by to tak nebylo, bylo by to špatné, jelikož dle definic vše necháváte až na ten nejzazší možný okamžik, abyste získali co nejvíce výkonnosti, než se pustíte do výroby dílů a jejich nasazování na auto. Odsunuli jsme to na později, ale snad z těch správných výkonnostních důvodů a auto dostaneme přesně před prvním testem a představením. Tak by tomu mělo být," hodnotí Budkowski.
Zcela nová je i pohonná jednotka RE19Kromě nového šasi hýří nadšením také kvůli nové pohonné jednotce RE19: "Jsme velmi optimističtí, pokud jde o motor. Ale s ním je to podobné jako s šasi - nikdy není hotový, dokud nezabalíte kus, který jde na první závod. Pokud jde o výkonnost, je to velmi slibné, stále nám však zbývá odškrtnout všechny položky, pokud jde o spolehlivost a životnost, na čemž teď ve Viry pracujeme."
"Stále pracujeme na motoru, s nímž začneme rok - výkonnost a spolehlivost je nakonec kompromisem. Z kteréhokoliv motoru můžete získat více výkonu, ale nemusí vydržet tolik závodů a částí víkendů, kolik chcete. Musíme tedy zjistit, kdy se ukazatel zastaví, pokud jde o výkonnost vs. spolehlivost. Jsme nicméně optimističtí," dodává Budkowski.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.